Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, April 8, 2014

Teringin makan umai ikan sarawak

Dulu-dulu masa bujang duduk serumah dak Dya (sarawakian)
dari minah ni la aku belajar makan umai..
masa mula-mula dia buat umai ni serius tekak aku kembang...
hello iols x makan ikan mentah ok..
iols cuma makan ikan yang dah dimasak..
tapi dipaksa jugak aku try rasa sikit...
terpaksa la aku amek secuit ikan tu letak dalam mulut sebab takut dia kecik ati...
tapi bila dah rasa sedap pulak..
ikan tu dah tak mentah lagi...dia jadi masak sebab jus limau ke ape ntah...
hari ni tetiba teringat-ingat kat umai
sambil menaip ni kecur2 air liur aku..
prghhhhh..
kalau selangor ni dekat je ngan KL memang aku g umah dia kejap suh buatkan..
tapi sebab jauh terpaksa la iols tabahkan diri buat sendiri..
aku ingat2 lupa bahan-bahan dia apa..
pada korang yang tak mengenali rupa umai ni
meh ahkak gugelkan untuk korang ye
ohhhh sadapnyeeee....


adv


2 comments:

Bitt (doubeIS) said...

sedap kannn..hehehehe

Lyaa Suriany said...

first time kite dgr ni psl umai ikan srwk. tgk gmbr mcm menarik je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...