Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, April 15, 2014

Ikan terubuk masin

semalam tengah blogwalking terbaca la pasal ikan terubuk masin goreng...
perghhhhh terus kecur air liur
teringin terus
teringat ikan terubuk pemberian MIL masa dia balik Sarawak berbulan yang lepas
aku tak sure la elok lagi ke tak..tapi sebab simpan dalam freezer aku rasa elok lagi la kot...
balik keje terus keluarkan ikan terubuk tu, tanya Encik Suami elok lagi ke tak...
mula-mula dia tak bagi makan, sebab dah lama sangat,
tapi sebab aku dah teringin sangat die mengalah jela..
pas tu membebel.. minggu lepas MIL pun balik Sarawak, tak nak kirim pulak...

'ehhhhhhhhh minggu lepas aku xde rasa nak makan..hari ni baru terasa nak makan' <--menjawab dalam hati

terus potong sikit rendam dalam air
goreng garing
potong bawang, potong cili, 
perah limau...
makan dengan nasi panas2
perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kenyang 
gambar tak nak la aku tepek..nanti mommy lain  ngidam pulak...hehehe
kite bukan boleh kan tengok gambar makanan sikit..terus rasa nak try...

13 comments:

Sweetie said...

Ikan terubuk masin tu boleh simpan lama2 lagi2lah kalau letak dlm petiais... untuk 2/3 bulan lagi boleh makan.

Tapi eloklah jangan makan selalu sangat masa preggy ni... takut naik tekanan darah... nanti problem plak.

Nursaila Norman said...

tidakkkkkkkkkkk! kita suka ikan masin..kalau ikan terubuk masin, kita ratah gituuu je. hehehe! sedap gilak nak? hehehe.. ikan terubuk masin kalau simpan dlm freezer berbulan2 pun elok dear :))

misz sheyla said...

@SWEETIE ~ tula..mkn semalam aje..huhu tu sebab ternmpak kat blog org tu yg tiba2 teringin tu

@haaa..kan dah kate..tu belum letak gmbr lagi tu...tu la takut2 jugak nk mkn..tapi yakin je sebab letak dlm freezer

Myra Jay said...

Wahhh sedapnya...
dah lama tak makan terubuk amsin ni :D

nusha fasha said...

bc pun terliur ni mcm mana? haaaa =)

Rai Ourkizuna said...

ikan masin tahan je duk lama2 dalam freezer.. mak saya meniaga ikan masin.. so dia mmg letak ikan masin dlm freezer bagi tahan lama..

sedapnyaa ikan terubuk..tak pernah rasa lagi ikan terubuk masin.. tapi rasanya mesti sedap..

Sally Yatiey said...

Sedappppp ;D

Aisy Nasiha said...

Haha.. sedap tu. Tengah mengandung ke? Lagilah suka makan macam2 kan? Semoga ok saja sepanjang tempoh ni ya.

Nanie said...

Alamak... terliur gak ni... mana nak cari?

Bitt (doubeIS) said...

ni tak payah tengok gambo cakap pon dah terliur dah dapat bayangkan! agagagaggagaga

Zura Lee said...

ikan terubok masin goreng sedap nyer..perah asam limau...dh la cerita, menjejes liur

Cik Puan Eka said...

eka plak memang suka gila dengan ikan terubuk ni...

Ikan terubuk masin pon eka suka. Goreng pastu letak bawnag banyak perghhh

sal ya said...

Ms pregnantkan aus jiran ada bg. Goreng ltk cili bwg mkn nasi ngn kicap panas2. Sdp.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...