Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, March 17, 2014

Teringin terus dapat


hari jumaat baru ni tengah blogwalking tu ternampak pulak sorang blogger tu tunjuk buah kundang
terus kecur ayaq liuq ni tengok buah tu,...
dah lama ko tak makan...

balik tu ingat nak suh encik suami tanya2 orang dkat jabatan die
kot la ada yang tanam pokok buah ni kan...
tapi memang dah nama rezeki la kan
balik keje terus ke pasar tani putrajaya 
terus nampak buah ni
Alhamdulillah sangat
memang rezeki sangat2

Encik  suami pelik, sebab dia tak pernah jumpa, makan, xpernah dengar...
tapi beli jugak..main pilih je kan tak tengok harga pun
sekali kena 29 hengget..

aku sengih je la kat encik suami
ini buah kundang, kalau ada yang tak kenal


hoihhhhh...manisssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
besar -besar lak tu buahnye..
puas hati la walaupun tekejut dengan regenya

semalam lagi buah ni dah habis
kena cari lagi kat pasar tani...
cepat la tiba hari jumaat....

23 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. sedapnya. kundang ni sheila dah lama tak makan. last jamah dulu masa zaman budak2 kot. hehee adoiii kecur air liur tengok kundang ni. hehehe singgah sambil menabung sini ~~~

misz sheyla said...

@sheila~ alaaaa..rase bersalah pulak.... awak cari kt pasar tani putrajaya hari jumaat...insyaallah ada...

Zura Lee said...

orang klate panggil ni buat setar... bijik dia kaler purple kan..zura suka yg muda..krup krup bila gigit..trus menjejes liur zura taip nih

Rai Ourkizuna said...

mak oi mahalnya.. kalau dulu buah kundang ni buruk camtu je jatuh2 dari pokok kat kampung.. buah buahan tempatan pun da mahal kan skang..

husna yusof said...

salam singgah, buah kundang mengoda hehehe.. sedapnyerr..

misz sheyla said...

@zura lee~ haah...biji kaler pepel..dap kan...yg muda masam sgt xdpt nk telan

@rai ourkizuna~ haah...dulu kalau nk panjat pokok je..skang pokoknye dah xde... T__T

nuyui a.k.a miss YUI said...

ya ALLAH sedapnya ni kak..

p/s: shake n take leh blend ice kak. jgn masuk air pns aje dh =)

Sweetie said...

Besar-besar buahnya!

Nanie said...

Alahai... KN cam tak biasa je makan buah ni... isi dia agaknya camana ek?

Nanie said...

Alahai... KN cam tak biasa je makan buah ni... isi dia agaknya camana ek?

shasha yacob said...

xpernah dengaq lagi buah nih aihhh., heee

Bitt (doubeIS) said...

salam kenal..

pernah rasa..memang manis dan sedap...lagi sedap buah ni dari mangga apple kan :-)

Umi Qi said...

Umi Qi pernah tgk buah kundang...tp x pernah nak cuba rasa...ermmm warna dia sgt menarik...suka sgt2 tgknya.

misz sheyla said...

@miss yui~ haah..sedap sgt..ok nanti akak nk akk pm awak ..

@sweetie~ haah besar2...kundang madu katenye

@Nanie~ try la..sedap..manis..rasa klau menurut encik suami yang pertama kali makan buah tu,macam mangga katanya

@@sasha ~ sdap buah ni..try cari

@bitt~salam kenal jugak...haah...sedap buah ni...rasa cam mangge2 jugak..tapi sedap sikit

shaFazie said...

lama dah tak makan buah ini ,manis yerk sis sbb selalu dapat yang masam..

Cik Puan Eka said...

Sedap kan buah ni.

Eka memang suka makannya.

Nyum nyummmmmm

Lyaa Suriany said...

color dia mengancam habis ye wakk.

kalau kt kelate pggl buah ni buah mior. hehe. teringat zmn kecik kecik suka panjat pokok buah ni, sambil lepak kat ats tu..

Akeyla Azmi said...

sedapnyaaaaaaaaaaaaa hihiihii
qilah click mcd 5 kali hehe

misz sheyla said...

@shafazie~ manisssss...sebab yg ni kundang madu

@cik puan eka~ haah sedap gile...

@lyaa~ buah mior ke???huhu mcm name org plak yeeee....kecik2 xboleh panjat pokok die,,sebab byk kerengga
hahaha bertabah je la duk bawah pokok

@akeyla~ sedap diknon..mekasih..nanti akk blas kunjungannye ye

Zila Zainal said...

alamakkk buah kundang ni masam kan? aiyarrkkk hahah

Azura Aziz said...

huhu.. bestnya.. lama xmkn buah kundang..

Ecah Ecot said...

kt tempat ecah sekilo RM30! beli la 500g sbb teringin..pejam mata jela 500g dpt berapa biji la sangat..huhu

ddJaafar said...

ya Allah.sedapnya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...