Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, March 31, 2014

Suka melebih-lebih


aku tak faham satu perangai aku ialah suka melebih2 dalam bab masak-memasak
dulu  mase bujang2 rileks je aku masak main campak2 je dah jadi
tapi bila dah kawen ni ,nak masak je mesti aku melebih2
maksud melebih2 tu dalam meletakkan bahan2nye la

contoh kalau resepi tulis letak 2 biji bawang putih mesti aku campak sampai 5...
sebab aku fikir letak banyak baru rasa kan.....
bila dah masak jadi terasa bawang putih lebih jadi tak sedap... T__T
kalau cakap 2 sudu gula , aku taruk 4 sudu, pasal aku takut nanti tak berasa, lepas tu manis nak mam***

haihhhhh.... lepas tu bertekad dalam hati lepas ni ikut betul2 resepi yang aku dah print tu
tapi tu semua hanya tekad semata-mata esok aku masak macam tu jugak rupanya
ni contoh kalau aku masak benda2 complicated la ye
jangan pulak korang fikir aku masak sardin pun rujuk resepi...
tu memandang rendah namanya...

aku rasa macam nak masuk kelas masakan la...
ade tak yang buat terutamanya area B.B.Bangi ke Putrajaya ke???
ade tak cikgu yg nk menerima anak buah macam saye???
saya selalu tengok channel AFC tau....

4 comments:

Ain Eddihar said...

Assalamualaikum . . huhu . . kita pulak terbalik . . masa sebelum nikah . . masak kemain bahannya dengan serai lah . dengan halia lah . . bebanyak pulak tu letak .. sedap kononnya. . *sedaplah kot . . sampai ayah pun takbah berkali-kali . .

tapi ni sejak dah nikah .. kita suka pakai campak-campak . terikut cara ibu mertua .. huhu . . Alhamdulillah laku jugaklah . . xD

Nastyna said...

biarkan melebih dalam memasak, tak kedekut bahan oprang kata.. tapi kalau terlebih bawang gula garam tu payah la kan, I pun lately ni macam ke arah kemasinan sikit la, macam tak yakin jer bila buh garam sikit.. lidah pait la ni.

misz sheyla said...

@ain~ wasalam ...huhu laku xpe..ni kite sendiri makan pun rase semacam.. T__T

@Nastyna ~ kan..rasa macam xyakin bila guna bahan sikit..nanti rasa pelik..tapi dah terlebih bahan lagi pelik...

Ain Eddihar said...

hehe . . tak apa tak apa . . cempak cempak je . . :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...