Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, March 10, 2014

Scan 2D/3D/4D lagi .


first time mommy memang teruja sikit
mengada kan????? 
Alahhh korang tu anak ke 5 pun nak scan jugak kan
sebenarnye kalau boleh tiap2 hari aku nak tengok keadaan dalam perut ni.... 
Klinik yang aku selalu scan dekat Klinik As-Salam Seksyen 7 Bandar Baru Bangi. dekat JPJ seksyen 7 tu...sebelahnye ade Dato Fadzilah Kamsah punye office.. Nak scan biasanya aku kena book..hari ape, pukul berapa. 
kalau nak book boleh call Num Klinik ni . 
nampak tak number die???
03-89129969
bukak 24 jam...tapi tak kan korang nak scan pukul 3 pagi pulak kan...


Nak pergi call dulu, kat klinik tu mmg selalu fully booked especially time weekend. weekday aku tak pasti..harganya pun aku rasa murah daripada klinik lain..harga yang aku dapat mesti la lagiiiiiiiiiiii murah..
yang scan biasa Dr. Azfar, doktor lelaki, nak doktor perempuan pun boleh..wife die dr Rosma pun boleh scan...
masa scan biasa doktor tutup lampu, doktor sikit pun tak sentuh kita... semua pembantu klinik yang buat...doktor scan aje...

Start scan mcm biasa, start dgn 2D scan, dapat la jumpa muka baby. Nampak baby gerak... cek jantung, tunjuk air ketuban, tunjuk kedudukan uri..
satu lagi sebab aku puas hati scan dekat sini sebab tiap kali scan memang akan ambik masa 40-50 minit, sebab doctor akan terang satu2 pasal kandungan kita. cek jari baby, cek tulang2 ape semua, lepas tu terangkan... tak payah tunggu kita tanya... 
kalau dekat klinik kesihatan tu payah sikit kan Doktor nak layan ...nak2 untuk first time pregnant..kadang2 soalan mengarut kita tanya,macam-macam kita nak tau..ye la kita tak tahu..tapi doktor kat klinik kesihatan kadang2 tak layan soalan remeh...tapi kena faham la jugak.... kat luar bilik tu ade berpuluh lagi mommy2 yang pregnant tunggu turn.
ni scan masa 16 weeks rasanya
Pastu baru doktor tunjuk 3D4D nye lak.. 

subahanallah tak tahu nak cakap macam mana bila doc scan 3d.. boleh plak doktor kate biar hidung baby ikut hidung husband!!!! kong ajo sangat kan..
aku ni sebab ade resdung aje..kalau tak kalah kajol tau punye mancung idung aku .....@,@
tak pe...ikut mane2 pun aku tak kisah....tapi aku pun suka gak muka baby ikut husband -,- hukhukhuk..... skrin untuk scan pun besar..puas hati la tengok...sampai kadang2 doktor tanye aku soalan aku tak berapa nak dengar sebab asyik tengok baby...

Dan inilah gambar muka 1st n last dapat tgk masa session mlm tu sbb baby  tutup2 muka dia dengan tangan.. Nak tengok jantina, tapi tak nampak lagi time tu...so doctor kate maybe Girl..sebab dulu anak die 16 weeks dah nampak bebird...
ni doktor ukur tulang baby tak salah....
gambar dah lama..cuma baru je update...
adk aku baru bagi cd..

Yg selainnya, cek hearbeat, ukur kepala,pjg peha dan lain2 lagi..
Jom tgk gambar ni pulak..Doktor kate Alhamdulillah, baby sihat :) 
Ade jugak doktor tunjuk tali pusat baby, lutut baby n kaki baby. Doktor jugak kira jari kaki baby, tapi aku tak faham kaedah ape yang die guna, malas nak tanye, kang keluar medical term semua bukan aku faham pun .... Dlm hati mmg syukur sgt2.baby sihat x kecik n x besar. Rasanya itu aje la nk kongsi cerita. Mmg aku syorkan kalu nk buat 3D4D scan bole buat dekat Klinik As-Salam Seksyen 7 Bandar Bangi Bangi.  boleh call number aku bagi untuk wat appointment...

kalau nak bagi rating kat klinik ni pada aku 9/10 ...bias ok...masa menunggu tak lama, toilet bersih <---- ni yang penting...
lain orang lain pendapat kan... 


tadi g klinik kesihatan untuk scan...tapi tak scan pun..frustttttt......


13 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. wahh banyaknya scan.. bestnyaaa. mesti happy kan scan baby sendiri. berapa awak kena cas ni? gtau kita ekk... kita haritu scan masa 24 weeks. ni tgu 30weeks ke atas nak scan lagi sekali untuk check baby dah masuk laluan ke belum :)

Unknown said...

Wow sukenye tgok bby lam perut... hihi

Unknown said...

@sheila salim - Wasalam...best...tgok perkembangan baby..saye kena caj murah jeeeee..huhuhu...tapi biasenye kalau scan dgn doc azfar insyaallah dpt murah sikit dari klinik lain..ade 2 3 blogger pun dah g scan sini..doc bg diskaun sikit...tak ingat blogger mane yang buat review..kalau tak boleh bg link

aishareoils said...

comelnye dpt tgok masa baby tu tgh kecik lagi...dh besar x muat skrin jd kena tgok part2...hehe

(●*∩_∩*●) said...

Alolo tomeynye baby..hehe :)
Bestnye dpt buat 3d scsn time kecik2 lg..ada certain klinik xnk bt ms kecik2 ni..

Nastyna said...

hamboi dokter, pandai2 lak komen yer, takperla ikut saper pun anugerah Allah kan. Enjoy the rest of pregnancy dear hihihi.

Unknown said...

@Ecah~ tu la..excited

@n_n ~ oooo..mmg ade certain klinik xnak buat ea... kite doktor tanye mula2 nak tgok 3d x...terus ckp nakkkkkkk...

@nastyna~ kan...hahhahhaha tenkiu2...same la kite... tpi kt Malaysia pnas skang...x mcm kat sane sojuk..

shaFazie said...

bestnya kak lg2 dpt tgk keadaan bby,tk sbar azie nak tunggu saat2 cmnie..

anyway sis tq share klinik as salam ini

HyRoSSa NeNy said...

aku da g scan kat sini cella.. tenku bg nombo.. haha.. best... baby aku melasak sbb aku bru pas mkn roti pisang.. cume die lipat kaki die...so partkaki je doktor tak dpt nk tgk.. die bersilang2.. bos besar sungguh dok dlm pewot.. hahaha

Unknown said...

@neny~ ko dah tau gender belum???aku lom tau ag.. T__T ..tu blom kuar ag..dah kuar t tetap jd big boss

HyRoSSa NeNy said...

da tawuk... kate doktor In Shaa Allah baby gugurl... ahaxxx ;p

aminnnn... bia die big boss smpai besa... tapi bia big boss baek2 ye anak... hehe

Unknown said...

biasa bape mggu baru bley p scan?? n nmpk jn ina baby??

Unknown said...

kebiasaannye minggu ke 20 sis...tapi kalau baby boy 16 weeks dah boleh nmpak...tu yg pernah diberitahu saya la...sis boleh call number atas untuk info lebih details..tkut plak sye bgi slh info

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers