Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, April 18, 2014

Doa dan terus berdoa


semalam Encik Suami call mak dia
borak2 sambil gelak-gelak..
aku of course la tak faham apa yang diorang borak..
kalau bahasa Melayu Sarawak aku boleh tangkap lagi isi perbualan nye 
dah kalau bahasa Iban memang kelaut la, memang aku tak faham
yang aku faham
makan
kat mana
cam tu jela
lepas tu Encik Suami tukar TV 9

aku terus jeling sebab dah kacau aku tengok drama kan...
"nape alih siaran??"

"saja nak tengok , sebab mak kata dia tengah tengok yang ni"
tergamam aku, aku tak berani nak tanya lebih2
lepas tu Encik Suami sambung
"kot hati dia dah terbukak sikit nak masuk Islam"
"tak apa lah, kita doakan "

lepas tu masing-masing diam tengok tv
terus tak berani mintak dia alih siaran


aku tak ingat tajuk ape program tu, tapi dia cerita pasal islam, pasal qada' dan qadar






7 comments:

Nursaila Norman said...

yekeeee..amin,doa2kan ye..insyaallah terbuka hati dan sampai hidayah :) mesti suami awk x sanggup biar mak dia rugi kan..sedih lah pulak tiba2 :(

Nanie said...

Insyaallah... semoga Allah beri hidayah... Amin

adnil linda said...

InsyaAllah...amin...

sal ya said...

Hargai mak sementara ada. Hopefully terbuka hati mak tu kan.

HyRoSSa NeNy said...

IN SYA ALLAH... mudah2an terbuka pntu hati die... aminnn...

Lyaa Suriany said...

amin amin. semoga di permudah kan.

LydSunshine said...

insyaAllah. Saya doakan hidayah tu akan sampai kepada dia satu hari nanti.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...