Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, April 28, 2014

Sengkuang Calit


Baru tahun lepas kot aku tau kewujudan makanan ni
serius tak pernah dengar, makan, rasa apatah lagi membayangkan keadaannya
sebab tak pernah makan, tak ada la pulak aku teringin nak membelinya
minggu lepas dekat pasar malam Presint 2 ni tiba-tiba Encik Suami singgah beli

Encik Suami kata kecik2 dulu dia pernah makan, tapi dia dah lupa rasa dia macam mana..
gitu kaedahnya...
dah beli tu masuk kereta terus makan
Encik Suami kata sedap...
teringat masa dia kecik2 dulu (nostalgia sangat)
aku pun try la sekeping..ohh boleh tahan gak rasanya...
sedap sebab rangup kot sengkuangnya...

pada yang tak kenal sengkuang calit ni gambarnya
gambar ihsan google...

rasa dia boleh la...
makanan ni asal mana ea????apasal aku tak pernah tau pun ada makanan ni...
kecik2 dulu aku kenal satay ikan aje.... skang satay ikan pun dah mahal...


9 comments:

Rai Ourkizuna said...

dari aritu tak dapat jumpa lagi sengkuang calit ni.. haha

liena said...

sedapnya. lama dah tak makan sengkuang ni. hehe.

Zura Lee said...

sedapnye lahai...zura suka mkn yg sekeping sekeping besar gini, tk suka potong kecik2..pastu tabur kacang byk2... dh la ckp meleleh liur

cik mah said...

La yeker xpernah dengar...cik mah slalu mkn..pantang jumpa mesti beli punya..lsedap n suka sngt...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. wahh terliur tengok. sedapnya kalau dapat masuk tekak sheila ni. hihi singgah menabung digi sini~~~

permatabiru said...

mmg makanan zaman kanak2 dlu..area utara banyak..sedapp..now bila jumpa mmg nostalgia kembali ke zaman dahulu..hehe

Ain Eddihar said...

sambil menabung nuffnang darlie . .:)

Ain Eddihar said...

Assalamualaikum kak . . huu . . tengok gambar cam sedap je. . teringinnya nak rasa _ _''

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Dah lama tak makan sengkuang calit nie... Zumal singgah follow sini dari link nuffnang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...