Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, April 19, 2011

Kisah Ajoi lagi - Meng*ng Gile

Suatu hari Sumardi sajer jungle trekking dalam hutan.Dan secara tidak sengaja dia menjumpai dusun buah-buahan yang seperti ditinggalkan. Oleh kerana yakin takde tuan, kerana jauh dalam hutan, Sumardi pun belasahlah buah rambutan yang sedang masak ranum , kebetulan dia sedang dahaga sangat.

Sambil tersengih-sengih teringat kisah Ajoi di New York, dia makan rambutan dengan rakus sambil menjeling buah durian yang baru gugur. “Hmm lepas ni makan durian pulak!”

Tiba-tiba dia mendengar orang memanggil nama dia (suspen nih)

“Sumardi! Sumardi” kedengaran orang memanggilnya itu dari seberang sungai.

Dia memandang ke seberang sungai dan ternampak member kamceng dia, Ajoi sedang bertenggek atas batu sambil melambai-lambai.

La, mamat ni ader jer..

Ajoi: “Woi bro!, sinilah!”

Sumardi yang sedang syok makan buah rambutan menjawab : “Pehal?” dengan kereknya.

Ajoi: :Ke seberang sini la kejap, aku ada benda nak tunjuk pada ko!”

Sumardi: “Pedia?” “Aku tgh syok makan rambutan nih! Kalau ko nak datang la ke sini!!!”

Ajoi: “Weii ni benda best ni! Rugi kalau ko tak datang tengok!”

Oleh kerana desakan Ajoi, Sumardi dengan keberatan turun ke sungai sambil menjeling buah durian tadi sambil menelan air liur.

Dengan bersusah payah Sumardi berenang ke seberang sungai yang besar tu untuk berjumpa dengan Ajoi sehingga dia nyaris lemas dan bercalar balar badannya terkena batu.

Sumardi:”Pehal ni Joi?” sambil termengah-mengah dan basah kuyup.”Apa yang ko nak tunjuk dengan aku tadi?”

Ajoi: “Hei Di, tengok tu, banyak betul buah-buahan di seberang sungai sana tu kan….?”
Sambil menunjuk dusun yang Sumardi pergi tadi…

2 comments:

NUR AYNIE said...

nak kene tibai gak c ajoi nie haa...ahahhaa

misz sheyla said...

@aynie ~ Hahahahaha si ajoi tu sengal betul....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...