Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, May 4, 2011

KOD LEMAK BABI DALAM MAKANAN

assalamualaikum semua dan selamat pagi/tengahari/petang malam.. baca tak tajuk atas tu?? kebanyakan orang kalau kita sebut babi je *cam x sedap pulak sebut babi kan...cam tak de adab..okeh kite tukar vavi ....bila sebut vavi je mesti semua orang cam..eeeeeeeeeeeeeeeee najis!!!! samak!!!! haktuiiiiiiii!!!! tapi sedar tak kadang dalam cekedis yang korang makan, dalam cekelat yang korang makan kadang2 ade lemak babi...seyes dowh...korang tak rase geli sebab korang tak nampak vavi dalam cekedis yang korang makan...cube korang bayangkan kalo cam ni 



 +=

eeeeuwwwwww...x sanggup kan???? oleh sebab tu korang hati2 la dalam memilih makanan.....

ni kod yang ade lemak babi

kod ni bukan untuk disimpan dlm purse semata2....
<--more--!>
nak beli apa-apa cek dulu tau... aku google makanan yang mengandungi lemak babi tadi then keluar macam ni

demmmm!!!!! ni jajan femes time kecik2 dulu..sanggup berlapar sebab nak beli jajan waktu main petang2...
biar betul.... siap ade cop halal tu...xkan pihak bertanggungjawab tak monitor kod ni ...


aku ase ni air kotak tebu kot

laici tu dow.....patutlah bengap sgt aku ni...
yang ni aku tak pasti sebab x nampak kod..kalau nak tengok pun tak ade barang depan mata

yang ni aku dapat dari blog 

dan 

Babi SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK ****
> 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
> 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
> 3. Ajinomoto ( Thailand )
> 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
> 5. Semua tauhu buatan Orang Cina
> 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
> 7. Sabun FAB berbuku
> 8. Lobak Jeruk
> 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
> 10. Krim Muka Hazeline Snow

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT ****, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)
> 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
> 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina
> 3. Daging Burger Import
> 4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
> 5. Kasut Bola Jenis ` Gold Cup'
> 6. Berus Gigi Jenis ` Reach'
> 7. Mee Kering ( sanggol ) 15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam
> 8. Semua sabun mandi yang diimport
> 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
> 10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
> 11. Have Pearl Cream
> 12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
> 13. Ubat Kurap buatan Org Cina
> 14.. Beehon Segera Siam
> 16. Sabun Mandi Yang Berminyak

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK **** DAN BINATANG TIDAK HALAL )
> 1. Bosset Wine Gum
> 2. Dairy Milk Coklat
> 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
> 4. Sugus Strawberry
> 5. Passer Doily Mixture
> 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
> 7. Scothes Vikmin
> 8. Share Extra Atrenght
> 9. Black Current Jelly
> 10. Royal Gulaman & Decart Oranges
> 11. Valvis Gelatin
> 12. Sarung Kapsul Ubat
> 13. Ais Krim dalam bekas plastik
> 14. Gula-gula Fruities
> 15 Cake Mets Vilber Punch
> 16 Coklat Cake
> 17 Tepung Kastard Lady's Choice
> 18 Semua jenis Jelly
> 19 Semua jenis gincu bibir
> 20 Keseluruhan Jenis Sheisedo
> 21 Lady's Choice Jelly.

Team Kuasa100

> SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA
> 1 BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
> 2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
> 3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
> 4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
> 5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
> 6 KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
> 7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND

Kami dalam keresahan memohon ampun dan maaf terlewat memberutahu perkara di atas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang. TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA.

Confirm – Pringles Potato Chips – tidak HALAL !!

AMARAN OLEH KERAJAAN M'SIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!

tapi kebanyakan makanan ni semua ada tanda halal... so macam mana agaknya penggunaan tanda halal ni??? kenape makanan yang ade bahan tak halal pun dapat cop halal dari jakim???


pstttt*** patut la orang sekarang ni macam2 perangai..malas nak ngaji, malas nak solat...upenye sebab dalam badan dah penuh dengan benda2 ni =,=''  ... tak kate kat orang...kate kat diri sendiri....

4 comments:

Miza Yusof said...

Ya Allah. banyaknya produuk yang menggunakan babi. tetiba rasa loya tekak. udah la keropok rota dengan sirup laici tu benda yang paling suka dimakan. hmmm -____________-


Jemput ke:
1. Blog Miza Yusof
2. Miza Yusof & Photo Blog

misz sheyla said...

@miza yusof~ sama la kite...rota tu feberet kot mase kecik

misz h0neyz said...

hYe!
j0m j0in c0ntest http://miszh0neyz.blogspot.com/2011/05/c0ntest-3-in-1.html
;)

Fathin Fazila Razali said...

thnks sbb share maklumat berguna macam ni.. baru tahu ni... kne boikot cepat.. babi pun nak letak dlm makan, brg kperluan...ta de benda lain nak campur ke..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...