Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, May 24, 2011

Kahwin sama, honeymoon sama, baju sama, semua sama

LONDON: Pasangan kembar seiras, Caroline Paxton dan Elizabeth Cooke begitu sukar dipisahkan.

Mereka dilahirkan selang empat minit, belajar di sekolah rendah, sekolah menengah, kolej yang sama serta lulus dengan gred yang sama untuk ijazah sama di universiti yang sama.
Pasangan kembar itu juga berkahwin pada hari yang sama dan berbulan madu di tempat yang sama.
Kedua-dua beradik itu adalah anggota polis wanita, memandu kereta model yang serupa, mempunyai rakan yang sama, masing-masing tinggal di sebuah rumah berkembar dan sering memakai pakaian yang sama, membeli hadiah dan kad hari jadi serupa tanpa dirancang.
Mereka juga melahirkan anak pertama selang beberapa bulan dan kini masing-masing mengandung anak kedua.

Paras rupa Caroline dan Elizabeth hampir sama hingga suami mereka kadang-kadang keliru hingga menyebabkan mereka tersilap mencium wanita itu.

Pernah sebelum ini seorang daripada mereka menyamar menjadi seorang lagi untuk memutuskan hubungan dengan seorang teman lelaki. Kini, perbezaan mereka hanya pada gaya rambut. ELizabeth berkata: “Kami tidak pernah merancang sesuatu bersama. Kami hanya mempunyai gerak hati seperti pasangan kembar lain dan kami tidak dapat menjelaskan bagaimana ia terjadi.

“Apabila kami keluar membeli-belah, kami sering terbeli pakaian yang sama dan pernah beberapa kali kami terbeli kad dan hadiah hari jadi serupa.

“Pernah Caroline tidak mahu memutuskan hubungan dengan seorang teman lelakinya. Saya menyamar dan melakukan untuknya. Yang mengejutkan, lelaki itu tidak tahu perbezaan antara kami.” Caroline berkata: “Orang ramai sering tersilap ketika menegur kami tetapi saya tak kisah untuk membetulkan mereka lagi. Saya hanya tersenyum dan berkata ‘ya.’ Selepas belajar di sekolah menengah dan kolej, pasangan itu tinggal bersama sebelum menamatkan pengajian dengan keputusan yang sama untuk ijazah Perniagaan Ekonomi dari Universiti Nottingham Trent pada 2003. Mereka kemudian sama-sama menjadi anggota polis. - Agensi


6 comments:

Jieda said...

Nasib baik suaminya buka orang yang sama

Unknown said...

@jieda~ tu la pasal....

dhiera zainudin said...

bertuahnya~

Shiema Sufian said...

wah wah. nasib baik suami tak same :)
... jom join bloglist shiema.

anismelon said...

best nye gini..weeee..btl btl..nsib suami xsame..or kemabar juge..

Unknown said...

@dhiera~ bertuah... ye la bertuah orang ade kembar ni...

@ shiema Sufian ~ itu la pasal...cannot2....haram..tapi kalo omputeh tak tau lak...

@anismelon ~ best kan kawen same2...tapi xmo asben same....huwu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers