Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Saturday, February 26, 2011

Undang-Undang Pelik seluruh Dunia

Banyak perkara yang agak pelik berlaku di alam nyata. Bunyi macam mengarut, tetapi itulah kenyataan



THAILAND :

* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.



SWISS :

* Dilarang berkebun di hari minggu.



SWEDIA :

* Dilarang mengecat rumah tanpa izin daripada kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.



KOREA SELATAN :

* Polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima daripada para pemandu yang ditahan.



SINGAPURA :

* Dilarang berjalan (bogel)

* Tidak flush jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.



UNITED KINGDOM :

* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .

* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.



MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat memprovokasi rakan kerja selama jam kerja.

* Dilarang memaki di tempat umum.





AUSTRALIA :

* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.

* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.



YUNANI :

* Dilarang mengenakan topi di stadium, kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.



KANADA :

* Dilarang menempel plaster luka di tempat umum.

* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.

* Dilarang memanjat pokok.



PERANCIS :

* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.



ISRAEL :

* Dilarang memelihara **** di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.



AMERIKA

ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.

* Dilarang bermain domino di hari Minggu.

* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.

* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.

* Dilarang memandu dengan mata tertutup.



ALASKA :

* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.

* Dilarang memberi minum bir pada rusa.

* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.



ARKANSAS :

* Suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.

* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.

* Wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.

* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.



CALIFORNIA :

* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.



COLORADO :

* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan anda ditahan olehnya.



CONNECTICUT :

* Dilarang mencium isterinya di hari minggu.



FLORIDA :

* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.

* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .

* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.



WASHINGTON :

* Dilarang menyusui anak di tempat awam.



MALAYSIA :

* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang (eh ye ke ni??x pernah dengar)

sumber : email ku

3 comments:

zuneta said...

sape la yg nak siram pokok tgh2 hujan??? ish2...hehehe...kelakar yg tuuu..

lavender harum wangi said...

yg kt israel tu xboleh bela apa? babi ea? >,<

aku awan kitaro said...

hehe, da tau mana akak dapat suma smber nie,,ptt sllu mcm pnh bc je..
kantoi..meh tpup rm5 klu tak n sy boco rhsia..ngee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...