Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, December 21, 2011

Kebaikan SBPA


hari isnin lepas aku ade masuk taklimat sbpa. Nak cerita hari tu tak sempat...kerja banyak ma.. kena dahulukan kerja...aiceceh... tapi sepanjang yang aku faham dalam taklimat tu la...

kalau penilaian pegawai under 70% ke bawah pegawai akan disyorkan bersara.. tapi sebelum bersara tu pegawai akan dipindahkan ke unit lain untuk dinilai oleh pegawai lain, untuk memastikan bahawa pegawai benar-benar tidak mampu melaksanakan tugas. atau mungkin pegawai penilai menilai orang tu guna kepala lutut( emosi la maksudnya )

jika kerajaan syorkan korang bersara under skim ape ntah dah tak ingat...walaupun umor kite masih 20 + + + tapi pencen akan diambil kira mcm umur kite dah 60 tahun...

yang lain aku tak ingat...  

tapi aku macam tak setuju bersara umur 60 tahun... tak kan bertongkat masih nk kerja..mata pun dah tak nampak sangat.. kalau 55 ok dah asenye... pendapat  aku la...

2 comments:

HyRoSSa aNniE said...

haah...aku pon tak setuju kan...cumenye ape yg aku paham...lau kite sign untuk umo 60 tahun...lau kite dh melepasi umo 55 tahun...kite boleyh bersara n boleyh dikira pencen untuk 60 tahun...tu yg aku phm la ...aku salah ke ape...tatawuk plak...ahahahaha... *sebab mase tu tercengang tgk kehenseman penceramah...muahahaha*

misz sheyla said...

same r..aku orang yg jage slide tu ensem....yg bg ceramah pompuan..hahaha mate xleh fokus kat slide...asyik2 terpndang die... aku pun ade dgr mcm tu gak tapi x sure ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...