Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, December 2, 2011

Surah pendinding diri


Sebelum nak keluar rumah tu wajib la baca apa-apa yang patut untuk keselamatan diri, keselamatan rumah, keselamatan barang-barang dan keselamatan isi rumah.. kadang-kadang keluar kerja rumah jadi kosong tak berpenghuni.. barang berharga banyak so nak  tak nak kita tawakal aje la tinggal kat rumah..lepas tu keselamatan diri pun kita kena jaga , kita tak tahu siapa baik siapa jahat, tak tahu niat orang ..bukan lah. hari ni nak berkongsi sikit ape yang perlu aku baca semasa keluar rumah.. aku tak tahu orang lain.. tapi dak ain ajar aku macam ni

masa keluar tu aje mula-mula berselawatlah atas Nabi S.A.W
sekurang-kurangnya 3 kali 

lepas tu baca surah 3 qul
 niat dalam hati sebagai pedinding diri dan keselamatan rumah

lepas tu baca ayat kursi

lepas tu baca surah yassin ayat sembilan
Dan Kami jadikan sekatan di hadapan mereka, dan sekatan di belakang mereka . lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat

akhir sekali Al-Fatihah dan niatkan untuk sedekah pada muslimin dan muslimat yang masih hidup dan yang telah meninggal dunia.


** kalau salah atau ada penambahan sila-sila la bagitahu ea.. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...