Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, December 29, 2011

Kelebihan Pencen Umur 60 Tahun

sumber: gogel

2 3 hari ni ramai pulak cari kebaikan pencen umur 60 tahun...merate-rate keyword tu kat nuffnang...mesti sebab nak hantar borang opsyen tapi tak tahu nak pilih kan??? Onion Icons

eh sahabat sekelian mau ke korang keje sampai umur 60 tahun???Onion Icons aduiii nye pun...nanti tiap kali masuk office berbau minyak angin aje la..masing-masing dah bertongkat  g kerja..hahahhaa.. time tu kat toilet memasing ade gelas untuk isi gigi pelesu...Onion Iconyurkkkkk......
ag pun kesian la kat anak-anak mude baru keluar U/ Politeknik tak ade peluang kerja...haissh...tak kesian ke???

tapi kan kalo korang tanye aku, aku jawab better pilih umur 60 tahun...kenape????
ni ape yang aku dengar masa taklimat hari tu la..kalau salah mahap la...mokcik dah tua...

sebab pertama
korang tau kan sekarang kalau penilaian kurang dari 70% akan di syorkan untuk berpencen awal.. .. memang layak berkawan dengan makhluk dalam hutan tu<--contoh aje ...nak sentap2 pulak...
korang akan dapat pencen macam korang kerja sampai 60 tahun.....
cube fikir kalo pilih 58 je... rugi kan????
** tapi tak silap aku untuk markah 70% ke bawah ni pegawai akan dinilai lagi sekali..ye la mane tau pegawai penilai tu anti ngan orang tu..hambek ko die bagi markah rendah....so korang semua jgn risau ...die tak kan senang2 berhentikan korang...die akan nilai lagi...

sebab kedua
memang tak semua nak kerja sampai umur 60 tahun kan...gile ape...sampai tua nak buat kerja sama aje.... even korang pilih pencen sampai 60 tahun tapi bile korang dah umur 55 lebih tu kalo nak pencen time tu pun xde masalah... pencen korang tetap dikira seperti bekerja sampai umur 60 tahun...

sebab ketiga
kalau korang berjawatan tinggi la kan...kalo korang pilih bersara umur 56...tetibe mase umur korang 56 korang dinaikkan pangkat jadi Jusa ke ape ke...dah tu merase la ko 2 3 bulan aje jadi Jusa..kalo pilih 60 tahun ...haaaa makan bertahun jugak kite hidup berpangkat kan...

itu aje la kot aku rasa..kalau ade lagi nanti aku tambah..ni mengikut pemahaman aku la....

2 comments:

HyRoSSa NeNy said...

aku berpendapat same...tak rugi ape pon...bukan ko pencen 60 tahun jdik mcm ko kehilangan zaman remaje plakkan... erk??? hahaha

Unknown said...

tau xpe...hahahhaa...x rugi pong.... untung lagi ada...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers