Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, February 28, 2011

Budak-Budak grrrrrrrrrr

Budak2 kalau bercakap memang la sangat kelakar dan kadang-kadang boleh sakitkan hati ko kan..hahahahaa..nak2 lagi kalo yang cakap tak henti2 siyess...arghhhhhhhhhhhh...

ayah : budak ni tak makan saman betul la..(ayah marah abang long)

adik : ibu , ape la ayah tu, kita mane makan saman,kita kan makan nasi
*******************************************************************

adik : acik2...kenape kereta tu warne biru ?
aku : sebab cat die biru 
adik : kenape cat die biru?
aku : sebab tuan die nk biru
adik : kenape tuan die nak kaler biru??
aku : tengok tu..uiyoooo kerbau...
adik : mane?????
aku : fiuuuu lega

*********************************************************************

Cik Ziah : Azim kenape tak mandi ni???
Adik       : Ibu kate jangan bazir air.
Cik Ziah : erkkk

********************************************************************
adik : ayah kenape budak tu menangis???
Ayah  : dia kene marah ngan ayah dia la tu, kalau degil ayah die marah, kalau baik ayah dia sayang..
Adik  : Ayah die marah pe yah???
Ayah  : Marah la sebab anak dia nakal.
Adik : Ayah, azim Nakal tak ayah??
Ayah : Azim baik.
Adik : Baik macam mane ayah??
Ayah : Baik la, selalu tolong ibu, tolong ayah..
Adik : Ayah nak azim tolong ayah???
Ayah : tak payah la..tengok tv je 
Adik : ayah azim simpan kasut ayah ye...
Ayah : pegi la
adik : ayah, ayah nak air??
Ayah : tak payah
Adik : Ayah kenape ayah tak nak air?
Ayah : grrrrrrrrrrrrrrrrrr *sabo

*******************************************************************************
Adik : Acik tengok citer geng bas kolah
acik : ye la.
Adik : acik wat pe tu??
acik : Msg bopren
Adik : Bopren tu ape?
Acik : Ntah 
Adik : Kenape ntah??
Acik : Tak tahu la, g tanye ibu??
Adik : Acik kenape dorang lawan??
acik : tak tau
Adik : Dorang tu orang jahat ke?
Acik : Tak Tahu
Adik : Dorang lawan2 ngan orang jahat ke?
Acik : Tak tahu
Adik : boring la, semua tak tahu, tanya ni tak tahu..tanye tu tak tau,,seme tak tau
acik : @*#(&(#&^#^&%#^#&*&##
***************************************************************************
dalam perjalanan balik kampung , singgah solat kat surau

adik : Kenape berhenti sini bu??
ibu   : ayah nak solat dulu
adik : ibu tak solat
Ibu   :ibu g sekali la ni
Adik : kenape acik tak solat
Ibu   : Acik tak boleh
Adik : kenape acik tak boleh solat?? acik tak pandai ke?? 
Aku : Diam la adik
Adik :azim solat, hari tu ayah ajar azim solat, azim pandai
Aku  : huiyooooo terer r adik, g la ikut ayah g solat...uiii pandainye azim ni, da la ensem, solat pandai..g ikut ayah tu ea...

**berlari keluar kete ikut ayah die...fiuuuuu =,=!

**************************************************************************
yang ni paling aku tak boleh bla...setiap petang anak sedara aku ni akan g rumah kawan kakak aku  untuk tusyen..so memang everyday pukul 5 dia akan keluar rumah bawak beg dan pukul 6 akan balik....pas 2 baru kuar main...hari pertama tusyen..

kol 5 die kuar macam biasa

15 minit lepas 2 dia balik umah...then kakak aku tanye..

Ibu  : Azim cepatnye balik
Adik : Cik Mas xde kat rumah..banyak kali azim panggil

****************************************************************************
hari ke 2

lepas setengah jam anak sedare aku balik

Ibu : kenapa balik awal??? tak pergi tusyen ke?? baju kotor ni g ane???
Adik : adik kotor cik mas suruh balik dia xnak ajar...
Ibu  : heeeee.... kalau ibu pun ibu xnak ajar, badan kotor2 cam ni..lain kali jangan main, g terus  rumah cik mas,,esok kalau ibu tau azim g main dulu siap la...ibu x bagi azim main...

*********************************************************************
hari ke 3 
Tepat kul 6 anak sedara aku balik 

Ibu : seronok belajar
Adik : Tak seronok cik Mas marah
Ibu : Adik tak dengar dia cakap ape memang la...
Adik : ane ade
Ibu : Esok pergi lagi ye, mcm ni la anak ibu, nk g main g la..da lepas belajar

************************************************************************
hari ke 4
Pukul 6 anak sedare  aku balik rumah

Adik : Ibu azim nak g main
Ibu  : G la..letak beg tu elok2
Adik : yeeeeeeeeeeeeeeeeee (sambil berlari ke luar)
*************************************************************************
hari ke 5,6,7,8..............................................................
anak sedare aku tetap dengan rutin hariannya...kadang2 punya semangat pukul 4 dia da g tusyen..seronok kot..cik mas memang pandai mengajar budak...siyes..seminggu belajar pun budak2 da pandai mengeja...kdg2  kakak aku terpakse halang anak sedare aku dr g tusyen..yela..hari2 kang nyampah lak cik mas tu kan...

*************************************************************************
masa kat taman kakak aku terjumpa la cik mas..borak2 ngan dia then 

Kakak aku : Azim mcam mane blaja???
Cik Mas    : Azim ada la sekali je datang rumah cik mas..lepas 2 dah tak de
Kakak aku : aii biar betul..hari2 dia keluar rumah
Cik Mas : iye sekali je dia datang, mase dia belajar hari tu memang la cik mas marah sebab dia main, g kacau orang lain..lepas tu terus tak datang, cik mas ingat die takut sebab cik mas marah..
Kakak aku : Ya Allah, bertuah betul anak aku tu....dia ari2 keluar , balik ngam2 pukul 6 anta beg baru keluar main..
Cik Mas : yeee dia datang sekali je

**************************************************************************
esoknya anak sedare aku da siap2 dengan beg...

Kakak aku : azim nak g mane??
Adik          : adik nak g umah cik mas.nak belajar
Kakak aku : ohhh ye??? 
Adik           :azim g dulu ibu
Kakak aku : elok2

anak sedare aku pun berlari2 la turun tangge..punye seronok smpai tak tengok belakang ibu die follow...rupenye memang betul la dia tak g tusyen...g main guling2 kat padang ...main tepi sungai..main longkang.....
kol 6 anak sedare aku siap2 amek beg nak balik rumah....kakak ku berlari2 balik umah
****************************************************************************
Kakak aku : seronok belajar?
adik            : biasa je
kakak aku  : Cik Mas ajar ape ari ni?
Adik           : ajar macam2 la...
Kakak Aku : baju kotor kenape??
Adik           : Adik Jatuh
Kakak Aku : cakap betul2??? tipu ibu ye??? g main kat taman kan??? bla~bla~bla~bla

last2 berbirat la punggong die kene rotan.....
********************************************************************************
penat ouhhh melayan dak seko ni..abang2 dia tak pulak macam tu T__T

5 comments:

ayushida said...

hehehe.... akak ada 3 sederet yg sedang banyak persoalan... hari2 ada je yang dia tanya....bila dah tak larat nak jawab... "awak semua ni tak penat ke, pergilah rehat sana... baring...kalau tak mama rotan..." huhu

Golden Rose said...

comei je....mmg pening kepala dgn soalan diaorang ni...tapi sronok plak

misz sheyla said...

@ayushida~ betul2..kadang tu penat nak jawab..uhuuu..
@golden rose.~ mang comel..tapi kdg2 pening kepala

fRaMe+LenSeS said...

pandai aje dia pusing cerita.. smpai nadh pn da tegelak sorang2 nih.. hihi..


Salam ziarah dari nadh.. ;)
Assalamualaikum

Adzriel AB said...

uishh..bahaya tu dia pegi tempat lain. pengajaran utk dialah tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...