Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, May 7, 2014

Antenatal Class Hospital Pakar An-Nur Bangi @ Amani Hotel


Ahad lepas 4/5 aku join ngan Encik Suami kelas antenatal anjuran Hospital An-Nur…sebenarnya dah lama aku usha pasal kelas ni, baca blog mommy2, tapi baru tergerak hati la nak join…Hospital Kerajaan pun ada jugak buat tanpa bayaran, tapi nak booking tarikhnye punyelah payah…

Aku usha 2 3 hospital jugak, tapi aku rasa An-Nur paling murah..
Walaupun ada kawan Encik Suami kata membazir je….benda-benda ni boleh belajar dari mak kat kampung aje… tapi tetaplah aku ngan Encik Suami nak join… Yela, tak kan aku nak tanye mak aku, macam mana proses bersalin, apa yang aku kena buat….nak menyusu macam mana.... aku malu weh nak tanya mak aku...
untuk first time macam aku ni, macam-macam benda yang aku tak tahu....

Dengan bayaran sebanyak RM 60.00 sahaja untuk join kelas ni, boleh bawak pasangan sekali, makan , minum disediakan…paling best dapat goodies bag….holoh-holoh…….suke sangat…
Kelas hari tu dibuat di Hotel Amani, pagi-pagi g daftar dulu, lepas tu sarapan disediakan kat kedai sebelah..perut dah kenyang terus naik ke kelas…
ni jadualnye ye... tapi nama Dr aku dah lupe..pasal jadual ntah aku campak kat mana

8.15 am - Registration & Breakfast @ Nasi Ulam
9.00 am - Islamic Practice in Welcoming Newborn 
by Ustazah .... tak ingat nama
9.30 am - Normal Labour and Instruments Delivery(sepatutnya Dr Fatimah, tapi diganti dengan DR Wan)

10.30 am- Delivery Without Pain 
by Dr tak ingat jugak 11.30 am - Nutrition During Pregnancy by Enfamama
11.50 am- Important of Early Feeding, Brest Feeding 
by Jasmeen Tay Abdullah, susuibu.com
12.50 pm - The Miracle of Stem Cell 
by Wan Jaswani, Stem Live Berhad
1.00 pm - Lunch & Zohor Prayer
2.15 pm - Preparation for Labour, Husband's Role in Labour & Delivery, What to Expect on Addmission and Pain Management 
by Ms. Jennifer Hor, Jenlia Maternity Centre
4.00 pm - Exercise During Pregnancy: Pelvic, Breathing, Relaxation and Massage During Labour 
by Ms. Jennifer Hor, Jenlia Maternity Centre
5.00 pm - Care of Mother Post Delivery 
by Ms. Jennifer Hor, Jenlia Maternity Centre 


serius cakap banyak yang kita boleh dapat kalau join antenatal class ni..yang bagi talk semua dari pakar-pakar... walaupun aku akan bersalin dekat hospital kerajaan, tapi tak salah kita pergi ambil ilmu...

 aku paling suka talk pasal penyusuan tu...
sebab penceramahnya sangat la open.. sempat lagi melaser suami..siap sound lagi pada suami jangan beli breast pump yang murah..sakit ko tau tak, ko tak rasa sebab ko tak ada...

lagi satu aku suka time senaman...
time ni la dia ajar macam mana teknik bernafas time kita tengah sakit tu, dengan teknik yang betul kita boleh kurangkan at least 30% rasa sakit tu...eh ke 3%??? ntah la...dah lupa
Encik suami pun diajar sekali teknik pernafasan....
harap dia tak lupa la bila tiba masanya nanti

lagi satu aku berminat pasal stemcell tu..tapi aku x dapat nak register la, sebab aku berkemungkinan bersalin dekat kampung..
hospital kerajaan yang ada private wing sahaja yang boleh collect darah tali pusat dan tali pusat baby

Hospital kerajaan lain xboleh kot... 
Sob2...sedih sebab banyak benefit yang kita boleh dapat dengan stem cell ni...
darah tali pusat tu boleh selamatkan banyak nyawa tau...adik bradik, atuk nenek... 
yang pasti dibenarkan dalam islam, 

best dapat banyak goodie bag


perasa coklat dia sedap



ada buku untuk panduan kita



cryocord - kalau korang ada duit lebih dan bersalin di hospital swasta or gov hospital yang ada private wing boleh la apply... tak rugi...
ini antara artikel berkenaan cyrocord
hari tu siapa yang daftar dapat free stroller ngan car seat..





buku panduan ni je yang aku beli..dengan harga 10 hengget...

oh ..lupe nak cerita ...aku register untuk kelas ni melalui FB
aku tak call pun...semua aku PM je...call ntah dapat ntah tak
lepas bayar attach resit
bagi nama aku and num telefon
lepas tu diorang bagi jadual siap2
macam aku, sepatutnya kelas dekat masjid Al hasanah bangi tu, tapi sebelum kelas tu staff Annur call bagitau tempat dah ubah...buat dekat Hotel Amani pulak..dekat area situ2 jugak...

nak free pun boleh..hospital serdang dengan hospital putrajaya pun buat jugak...
tapi aku tak pasti pulak macam mana nak book..




7 comments:

Fiza Aizzawa said...

bagus betui class nie.. untung awak dpt join.. lagi best bab2 dpt goddies bag.. hehe.. banyaknye...

(●*∩_∩*●) said...

Best giler dpt bnyak goodies...tentatifnye pun best..mmg berbaloi2 la rm60 bayar tu...hehe

Nursaila Norman said...

saila mencari kelas antenatal area KL..bangi ok je..tp malas pulak nk ke sana..hehehe..sheyla tau x mana2 area KL..

Nursaila Norman said...

thank youuuu sheyla :)) really appreciate :D

Mama Darwiish said...

wah macam best je ni...banyak goodies lak tu

Zura said...

bagusnyer sheyla...zura dulu dh dua org anak tp tk masuk kelas pun.. hahaahah

Azilla said...

sheyla bestnye antenatal class ni..yg pting ala islamic kan...ila memula nak join kat columbia asia tapi tgk participants ramai cina jek...ingat nak join kat an-nur nih...sheyla join masa bape weeks eh?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers