Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, July 26, 2011

Cano Crystals sungai tercantik di dunia







klik untuk pembesaran lebih sehat

Dinamakan sebagai Cano Crystals, ia diiktiraf sebagai sungai tercantik di dunia.

Cano Crystals terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana,korang leh google sendiri mana tempatnye

Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn kebanyakan sungai-sungai lain. Tetapi untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau, sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang merubah sungai ini kepada 5 warna.

Walaubagaimanapun, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak.

Jika anda berkeinginan untuk datang ke sini, anda harus datang pada waktu yang tepat iaitu di antara musim hujan dan musim kemarau sahaja.

Lagi satu, anda perlu mahir menunggang kuda, kerana ia satu-satunya pengangkutan yg dapat membawa anda ke situ.

6 comments:

najwa's said...

santek sangat. :) :)

NURUL AINI NORAZMAN said...

cantiknya ciptaan Tuhan,. baru tahu wujud sungai mcm ni kat dunia,.

belogkiter said...

cantiknya

misz sheyla said...

@najwa's~kan.....cntik gile

@nurul aini norazman~ kite pun baru tau semalam..terus post..hehehehe

@belogkiter~ :)

Sheila Halim said...

subhanallah.. cantiknya :)

yad'z said...

indahnya ciptaan Allah kan.. pun ade sungai dalam laut... Allah tu maha agung.. ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...