Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, March 28, 2011

“Tuhan Sahaja Yang Layak Judge Saya” – Miera Liyana


Tergelak Ai apabila membaca kenyataan artis kontroversi ini memberikan kenyataannya kepada pihak media. Bukan apa, terlampau banyak sangat kenyataan bersifat perangkap diri sendiri, sampai satu masa boleh disalah tafsir oleh pembaca-pembaca yang lain.

Apabila Ai membaca kenyataan Miera Liyana di Murai, Ai tak tahu apa sebenarnya yang difikirkan oleh artis ini. Memang benar, Miera Liyana sudah pun meminta maaf atas keterlanjuran berpakaian tempoh hari. Kebiasaannya, artis-artis lain akan mengambil sikap mendiamkan diri selepas meminta maaf. Tapi, Ai lihat, rutin itu tidak ada pada Miera.
Ai agak tersentak apabila Miera berkata, “Bagi saya, Tuhan sahaja yang layak untuk mengadilinya bukan orang lain yang sudah tentu tak mengenali diri dan hati budi saya.” Atas tiket apakah yang Miera boleh berkata-kata sedemikian? Logik akalnya, Ai mendapati Miera yang masih belum terbuka untuk menerima kritikan serta cemuhan orang ramai.
Biasalah, banyak artis-artis baru yang belum bersedia dengan kritikan orang ramai sudah tentu cepat mengelabah apabila satu-satu isu dipanaskan. Ai pun, bukan sekali dua pernah diserang oleh artis-artis baru di laman twitter, banyak kali juga. Tapi, Ai mengambil sikap profesional, tak perlu cerita panjang lebar.
Mungkin, artis baru seperti Miera ini perlu belajar dengan artis senior berkenaan teknik-teknik menjawab soalan. Kan?
sumber :ohbulan.com
pstt*** LOL

4 comments:

nadzirah razalli said...

humm..mmg Allah aje yg layak..
tapi xkan dia xsedar hukum hakam berpakaian dlm islam..hmmm..

mary ann ;) said...

hmmm...pakai dah macam artis barat dah..kalo boleh nak bagi nampak semua yg ada..

tahu lah artis, tp jgn lah pakai sampai macam tu. kan kan???

pastu kalo da kena kecam, mulalah sebut mcm ayat kat atas tu.. hmmm

Hafeiz86 said...

ish3... "Tuhan saje yg layak Judje saya" ... pleasee la,.. abih tu, org yg bdiam diri je Tuhan x tanye ke nnt kenape x tegur... n, rase2 ringan ke azab Tuhan tu keatas mereka yang bpakaian mcm tu??... "semoga Allah S.W.T m'berikan Hidayah kepadanya.."

Mr iz said...

waahh ni la dikatakan bodoh sombong.... manusia yg lemah menegur pun dah menggulupur ni pulak nak kata macam tu.....adoiiyaaii tak paham la ... budak kecik pun pandai kata.. pakcik kakak ni tak takut dosa ke pakcik... tak malukan ... nampak dia punya tuuuuuttt... aku yg dewasa ni pun rasa termalu.... he he he...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...