Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Saturday, April 13, 2013

Nak kad kahwin murah-murah aje


cerita pasal kahwin pun tak abes nak cerita lagi...
so untuk panduan korang bride to be
meh la aku cerita sikit demi sedikit

before aku tempah kad kahwin aku memang dah plan
tak nakkad kahwin mahal-mahal
sebab apa, kad tersebut akhirnya akan ke tong sampah jua akhirnya...
percaya lah cakap aku...
berapa lama korang nak simpan....
lagi satu aku tak nak buat banyak2 sebab apa.
Encik Suami aku cuma mintak 15 keping kad je untuk die jemput kawan-kawan dia...
abah aku mintak 30 keping...
jemput kawan2 , saudara mara, orang kampung aku pulak, alhamdulillah masih mengekalkan tradisi lama, iaitu jemput pakai mulut.. kalau jemput pakai kad aje , diorang segan nak datang.
aku pulak dah cuma nak dalam 30 keping jugak....
bagi kawan-kawan , budak ofis, kawan2 masa study, masa sekolah...
yang lain jemput fb..
tapi tak boleh pulak kan nak order bawah 100...kesian lak tukang buat kad...
so aku order la 300 keping...

mula-mula gedik nak order 100 keping yang mahal sikit, yang lain yang murah2
tapi nasib baik ada orang bagitau.....tak boleh buat macam tu...
HARAM
ingat tau bride to be, jangan bezakan kad korang..haram hukumnya.. jap aku tepek

Ustaz Azhar Idrus ~ Kitab Muhimmah

Soalan: Perihal kad kahwin.
Jawapan: Haram bezakan kad kahwin(mahal dan murah) kerana nak bagi yang murah kepada orang miskin, dan yang mahal kepada orang kaya... Yang bolehnya, yang mahal beri kepada adik beradik, atau qarabah, dan yang murah untuk jiran-jiran dan tetamu lain tanpa kira kaya atau miskin...

ni contoh kad kahwin aku 
gambar aku copy dari vector dan bagi pada bos a.k.a tukang buat kad... yang lain husband die or staff die yang design... 
harga ikut permintaan kita la kan...
demand tinggi harga tinggi la jugak kan..
aku malas nak letak gambar sendiri 
takut2 musuh yang nyata dapat kad aku duk pijak2 lak kad aku...
huaaaa imaginasi aku memang tinggi..
tapi tak faham kenapa aku tetap tak kreatif 


kalau korang nak order dengan dia pun boley

2 comments:

Cik Puan iLa said...

wahh..bgos la save bajet tempah sikit..sy dlu tempah semua sekali 1400 keping utk sy,suami,dan family masing2..Alhamdulillah,habis.

Anonymous said...

alamak..dah sampai ke kad.maknanya dh x lama tuuu hihi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers