Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, April 24, 2013

Aku tak nak sedekah kat pakcik tu, takut die menipu...


Dulu masa keje kat KL, perjalanan pergi dan balik tu comfirm terserempak dengan peminta sedekah....
mula2 aku memang kesian....
ada sorang pakcik tu berdiri, pegang cawan, 
badan dah bongkok..
serius aku kesian
tapi bila dah hari2 jumpa orang sama, aku jadi tertanya2 betul ke tidak orang ni susah...
kadang2 kita nak bagi sedekah pun was2..takut orang tu menipu....
ada yang bagi nasihat jangan sedekah..tu semua tipu je tu...

tapi baru2 ni aku terdengar ustaz kazim elias cakap dalam kalau dah jodoh...

aku tak ingat sangat ayat betul dia, macam ni la lebih kurang ayatnye..kalau terlebih terkurang saya mintak maaf..

"kita tak tahu hati orang, kita tak tahu orang tu menipu atau betul....
kalau nak sedekah, sedekah lah dengan ikhlas, setiap sen yang keluar dari poket kita ada pahalanya....
kalau dia menipu, tu urusan dia dengan Allah...."

Tapi kalau korang dah tau orang tu menipu ,tak payah la bagi lagi...kang dapat duit dia g joli berjudi ke, minum arak ke...dah seolah2 menyumbang pada benda tak elok pulak..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...