Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, September 19, 2011

eeewww...lalat !! ulat !!! gagak!!!! tapi makhluk ini penanda aras kepada bahaya.

LALAT

AWAS! Berhati-hati Membeli Ikan di Pasar Malam. Ia Mungkin Pembunuh Senyap.kapur barus adalah bahan kimia yang menghindarkan ikan di kerumuni oleh lalat.


Aku mengetahui cerita ini bukan melalui internet tetapi melalui seorg kakak saudara penjual ikan. Terkejut gaban aku dibuatnya. Kapur barus? Huh! Paling kurang ajar penjual ikan itu sendiri tidak mahu makan ikan krn takut.

Kapur barus atau nama sainsnya larutan formalin (formaldehid) adalah bahan kimia terlarang telah ditambah di dalam makanan. Ia digunakan untuk mengawet tisu organisma hidup seperti daging, ayam, ikan dan makanan laut lain bagi menjadikannya tahan lama, sentiasa kelihatan segar, cantik dan paling penting laris penjualannya.

Apa yang pasti larutan yang sama juga digunakan untuk mengawet mayat manusia! Huh!

"Antara penyakit yang boleh dialami oleh seseorang yang menerima bahan kimia tersebut secara berlebihan adalah kanser paru-paru, kanser otak dan leukemia.


So, berhati-hatilah membeli makanan segar. Tolong jangan sesekali membeli ikan di pasar malam atau yg sewaktu dgnnya krn memang banyak kapur barus digunakan.

ULAT

Memastikan sayuran yang kita beli berlubang-lubang(bekas gigitan)akibat dimakan oleh ulat sayur.Kehadiran ulat ini menyatakan sayur tidak pernah diracun oleh bahan kimia perosak serangga.

GAGAK

Kehadiran gagak disatu-satu tempat memberi isyaratbahawa tempat itu kurang memuaskan dari segi kebersihannya. Jadi gagak adalah penanda aras ciptaan Allah yang teramat canggih dapat mengesan ketidakbersihan sesuatu tempat tu.

RENUNG-RENUNGKANLAH DAN SELAMAT BERAMAL.....



copy dari mane ntah...tak hengat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...