Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Saturday, September 17, 2011

Rahsia Ais~ hoho baru ku tahu

okeh dalam waktu aku berpantang ais bagi mengatasi masalah ketagihan ais ni tetibe aku terbaca info ni..haahaaa pas ni ade alasan la kan..kalo korang nampak aku ngah kunyah2 ais sila jangan tego..baca info bawah
1. Zat di dalam ais tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia.

2. Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.

3. Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka masa panjang.

4. Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak dalam cuaca begini.

5. Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas.

6. Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya.

7. Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.

8. Benarkan anak anda mengunyah ais kerana ini akan menguatkan giginya dan benarkan anak anda memakan aiskrim secara perlahan-lahan dan berterusan sehingga batuknya hilang dalam masa beberapa jam kerana mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total.

9. Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan.

10. Ais amat diperlukan oleh mana-mana atlit sukan dalam kecerdasan yang tidak disangka-sangka.

11. Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan.

12. Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam.

13. Air sejuk dalma rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat.

14. Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh.


Sambung Part 2 okeh

4 comments:

Run Away said...

baru tahu ni...thanks...dear...;d

misz sheyla said...

@ run away~~ welkam... tapi jgn kerap sgt pulak...tu pun bahaya...hehe

coklatberapi said...

nice entry...thanks for share;))

Miss No Body said...

org sentiasa ckp ais x baik untuk kesihatan..blog pertama yg jumpa ais baik untuk kesihatan..terima kasih..nice..!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...