Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, June 14, 2013

Pusak Ke Pusuk???


Hari gawai hari tu balik rumah MIL kat JB sebab diorang tak jadi balik Sarawak..tiket mahal katenye..
MIL suruh goreng ayam + ikan bilis goreng, sebab laki aku suka makan ikan bilis...
tengah menggoreng tu aku teringat dak dya ajar certain2 ayat Melayu Sarawak....
Macam satu, dua, lawa, sombong, ikan bilis, kucing..etc...
ko nampak pemalasnya...3 tahun duk same2..tapi malas mengajar aku bahasa Sarawak...

so tengah menggoreng laki aku ke dapor
goreng ape?? 
tanya laki aku...
aku dengan penuh confident + sedikit ilmu yang dituntut dari dak dya menjawab
Goreng Pusak!!!!!!!
suasana diam kejap
laki aku kerut2 kening...idung kembang kempis....
lepas tu anak beranak diorang duk gelakkan aku....
siap bercakap dalam bahasa iban lagi duk gelak2...

Pusuk la bukan pusak!!!! laki aku cakap sambil gelak2..
pusak tu kucing tau....!!!!

aku tengok bapak die tak jadi masuk dapur, terus pusing keruang tamu, tapi aku nampak bahu die terhinggut2 duk gelakkan aku....cissssssssssss
kan elok aku cakap goreng ikan bilis je tadi....
xde la jadi bahan untuk diorang gelak sampai ke malam...

masa makan tiba2 bapak dia cakap 
" rangup betul pusak ni!!!!"

diorang sambung gelak beramai2...
T__T


x sanggup aku nak goreng pusak ni...comel...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...