Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Saturday, April 21, 2012

Jangan Menangis Dalam Bilik Air



sape yang tak pernah menangis???? semua orang pun pernah..tapi kalau aku la, aku agak malu nak nanges depan orang...seyes wehh...ape kes nangis depan orang, x ROCK la..... port yang paling aku suke nangis ialah bilik air... memang selalu pun macam ni... pas tu kuar bilik air wat2 muke cam biase... tapi tadi terbaca dekat blog mamagee's yang menangis dalam bilik air ni tak elok...pasai pa tak elok..meh kite bace sikit dari sumber budu dan belacan
Ada dua sebab. Pertama, kat bilik air adalah hangout feberet syaiton. Kalau dalam buku tu dia panggil 'Jin Tandas'. Biasanya, kita menangis bila kita dalam keadaan emosi yang sangat lemah, sedih sangat, marah sangat, kecewa sangat kan, ha masa ni lah yang paaaaling mudah untuk kita terhasut dengan bisikan mereka itu. 

Yelah, nak masuk tandas pon ada caranya, masuk kaki kiri dulu, keluar kaki kanan dulu. Tapi yang ni memang jarang sangat diamalkan, pakai taram je mana-mana kaki. Huhu. Dan semua sedia maklum doanya pon ada kan. 

So, kalau nak menangis tu, lagi elok kita duk nangis time tengah berdoa lepas solat tu. Nak berdoa pon lebih feel dan mungkin rasa lebih dekat pada Allah, sebab Dia mendengar rintihan kita, dan insya-Allah boleh menyembuhkan jiwa kita yang lara. 

Jangan mengumpat, mencarut, mengata, mengutuk di depan air. AIR ADALAH BENDA HIDUP. Ia dengar, rakam dan transfer balik. Jadi tak hairan lah kenapa sesetengah perangai buruk kita warisi dari turun temurun. Ini aku rujuk kepada perangai buruk aku sendiri. Perkara ni aku baru tahu. Aku rasa fakta ni menarik. Wajar kongsi. (SUMBER)



5 comments:

schaze zainn said...

thanks share.

baru tau perkara sebegini.

i.allah akan cuba ubah sikit-sikit :)

nur anis said...

selalu dah masuk toilet, baru teringat "eh.tadi masuk kaki apa ek?" tapi takkan nak keluar balik kan..redah je lah..huhu

nur amalina athman said...

info yang bagus..

terima kasih..:)

~bUih-bUih ciNta~ said...

wah, baru taw je nie..hee

Mama Gee said...

pasni kita nagiss kt dapurr lak ye..
heheee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...