Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, May 28, 2012

Jerawat petanda badan kamu bermasalah...






Kejadian semalam

aku : aku rase sistem penghadaman aku tak betul la
dak fifi : aku pun..ko tengok jerawat aku kat bawah dagu ni....
aku :??????????????? ade kaitan ke??
df : ye la...kalau sistem penghadaman tak betul jerawat tumbuh....

so...berbekal kan dialog semalam aku telahpun mengooglekan diri aku ni cari benda alah ni....tapi aku x sarankan korang percaya 100% ..
1.jerawat berhampiran garis rambut/ dahi
Petanda: tekanan hidup yang tinggi/x cukup tidur
Penyelesaian:tidur yang mencukupi  sekurang2  8 jam sehhari n minum air 3 liter sehari..
2.jerawat di dahi antara kening
Petanda:mungkin disebabkan oleh masalah jantung,disertai oleh rasa meluat dan gelisah
Penyelesaian:elak merrokok,minum arak,n relax...

3.jerawat di sisi mata
Petanda:kebiasaanya,disebapkan oleh hati yang tidak berfungsi dengan baik
Penyelesaian:tidur sebelum pukul 11 malam setiap hari.kerana proses pemulihan sel hati berlaku antara pkul 11mlm-4pagi


4.jerawat hujung hidung
Petanda: masalah radang perut& usus,system penghadaman berungsi ddengan lemah
Penyelesaian:elak ambil makanan n minuman sejuk sebap akan mengeluarkan asid ke dalam perut/usus yang akan menyebapkan gangguan system penghadaman.


5.jerawat berdekatan lubang hidung
Petanda:gangguan kesuburan ovary
Penyelesaian:relax!! Sertai aktiviti2 luar  yang menyeeronokkan untuk mengurangkan tenaga yang berlebihan

6.jerawat di pipi kiri
Petanda: hati mungkin berkerja terlampau kuat,mngakibatkan proses detoks meenjadi lambat dan lemah
Penyelesaian: sentiasa riang sepanjang hari dan dapatkan rehat secukupnya

7.Jerawat di pipi kanan
Petanda:paru-paru berfungsi dengan lemah dan kebiasaannya disertai dengan sejuk di bahagian kaki dantangan.ia juga tanda awal selesema.
Penyelesaian: tumpukan pada pernafasan.elakkan daripada mengambil makanan seepeerti mangga,keladi dan makanan lautyang akan mengakibatkan alergi.

8.jerawat di kawasan mulut
Petanda: masalah sembelit
Penyelesaian:meengambil makanan yang berseerat tinggi seeperti sayur2 n buah2

9.jerawat di dagu
Petanda:berlaku beberapa hari seebelum haid kerana perubahan hormone di dalam badan
Penyelesaian:elak ambil makanan n minuman  yang sejuk.guna produk penjagaan kulit yang meengandungi antiseptik

3 comments:

ubaidillah zulkefli said...

info yg mnarik.. tp an asenye betol la masaalah penghadaman adalah salahsatu faktor jerawat tumbuh :)

scha_imal87 said...

patut la pipi kiri aku lebih maju dari pipi kanan..memang banyak kerja pun..sigh~ pastue d dahi antara kening..tu aku rase meluat yg melampau..kahkaahkaahh

Anonymous said...

Habistu , macam mana nak melancarkan penghadaman ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...