Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, January 16, 2013

Listen! listen! listen!! listen !! listen!! <--- Alaaaa Sharifah Zohra Jabeen


Sejak kahwin aku dah pindah...
duduk dengan my hubby
dulu g kerja naik LRT 8 minit dah sampai bandaraya...
skang kena naik komuter 
40 minit pun belum tentu sampai lagi BNM  T___T
sekaligus buat aku sakit ati bila terbaca moto ktm dekat monitor dalam komuter tu
"KTM on time always"

walaupun dah tukar train yang baru, tapi tetap tak pernah tepati masa, kadang2 train awal dari jadual kena tinggal, kadang2 train  lambat dari jadual , aku maki dalam ati..yela takkan nak maki orang yang bawak train.. bukan salah dorang gak kan...aku tak tahu pe masalah train ni dari dulu sampai sekarang.....
tapi satu je la yang best sejak train baru ni ade... dah tak payah rebut2 macam dulu...
pas tu ade kadang2 ada polis bantuan kat dalam komuter
yang kerjanya menghalau jejant2 yang buta huruf duduk dalam coach wanita.......

oleh kerana terlalu lama dalam komuter, setiap perbualan orang, aku dengar dari awal cerita sampai abes....
yang tak boleh blah... aku hampir mencelah perbualan orang tanpa aku sedar..kira aktif gak la minda bawah sedar aku ni...kahkahkah....malu beb ,....
kisah ni terjadi minggu lepas kot.. ada 2 orang kakak ni naik komuter dari midvalley...
melalui perbualan tu aku dah tau kakak tu kerja mana, rumah dia kat mana, anak berape orang dan husband die tak dapat ambik die so die kena naik teksi T___T
lepas tu kakak A ni bercerita pasal rumah, rumah murah la ....Kakak B ni tanya la area mana...lalu si Kakak A ni cakap la ...

Kakak A: Alaaaa..dekat seksyen 3 tu...
Kakak B : Iye tau sk 3 tapi kat mana??
Kakak A : Alaaaa.. belakang petronas, dekat dengan perabot,.

pong pang pong pang kakak A menerangkan tempat tu...aku pun mengerah otak aku untuk ingat kat celah mana kakak A ni cakap rumah murah ni......

Kakak A: Alaaaaa...dekat nasi arab tu....

automatik mulut aku cakap "oooooooooooooooooo......"
terus aku tersedar, nasib baik aku tak sambung ... "ooooo yang dekat seksyen 5 tu ke???? dekat ngan ktm kan???"
aku tak sure ade orang perasan atau tak cubaan aku menyampuk tanpa sedar tu, tapi yang aku pasti kakak A dan Kakak B tak perasan ...
kahkahkahkahkah
terus aku amek henpon pura2 type msg..
type 
padam
type msg 
padam
type msg
padam msg
type lagi 
padam  T___T
pura-pura biz

kepada pengguna ktm tolong jangan borak beria2.. nanti tak pasal2 aku terjoin sama dalam perbualan korang..... mulut aku diam , telinga aku dengar, otak aku proses maklumat.....lama kelamaan mulut aku terjoin sama..T___T 



6 comments:

HyRoSSa NeNy said...

weh...ko dok mane skrg ni???? bangi kah???

adekah kakak tu sdg bercerita pasal umah aku???

sbb umah aku di skesyen 5 blkg galeri perabot ;p

nazayiena said...

Klu dah berborak dgn suara semua boleh dgr tu,klu kak NUrul pun mesti terjoin sekali,huhuhu....

Karisma Izzah said...

hahhaha...memang bebetul "listen" to the conversation tu...

Haha...lawak!

Unknown said...

@neny ~ haah..aku dok bangi skang... dekat area ukm tuh jek... ko sk 5 ea?? dekat perabot yang banyak2 tu ea... kahkahkah... mungkin disitu lah rumah murah2 yang kakak tu maksudkan....

@nazayiena~ kakak tu berborak tak la kuat sangat.. tapi memang beria la.. tu yang tak sedar terjoin tu..

@Karisma ~ tu la pasal... very in to it..hahaha

HyRoSSa NeNy said...

ooo ko duk area komuter tu ke??? eh adekah ko skrg nek komuter tapi napekah aku langsung tak terserempak dgn ko??? kihkihkih

brgkali la umah di situ murah tapi rumah aku mahal weyh... dok flat 750 pitam!!!!

Unknown said...

@neny... aku pun flat..kahkahkah.. tapi murah rm 480 daRI sewa ko.area pendalaman kat teras jernang.haah..aku nek komuter kat ukm tu... bese aku nek komuter jam 7.21...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers