Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, January 15, 2013

Pengambilan Herbalife ketika Hamil???


Ada orang tanya
Eh herbalife untuk kurus kan???
aku pregnant la, mana boleh makan herbalife.....
makan herbalife ni macam ubat kurus yang lain ke????

A big NO...No...NO!!!!!!!!...
Herbalife bukan ubat ok...bukan ubat...tanamkan dAlam sanubari anda okeh, sematkan dihati...herbalife bukan ubat...ianya bukan ubat..tak faham lagi?? BUKAN ubat...

yeeee kakak2 , abang2, makcik2, pakcik2....dengan herbalife, kita boleh naik kan berat badan, turunkan berat badan, dan kekal kan berat badan. ini semua boleh kita buat dengan cara pemakanan yang berbeza. .
ada sorang kakak ni email tanya, dia amek herbalife, tapi skang dah pregnant.. so bila die boleh sambung makan balik?????

Akaaakkkkkk......... sape kate tak boleh consume herbalife sewaktu pregnant???kepada preggy mommy meh ahkak nak cerita sikit okey....kenapa boleh consume sewaktu pregnant??? sebab herbalife bukanlah sejenis ubat.. tapi merupakan pemakanan nutrisi... yang mengandungi khasiat yang amat diperlukan oleh badan kita, yang diperlukan oleh ibu dan jugak untuk baby dalam perut saudari2 sekalian.. see....berbeza kan dengan produk lain , yang langsung tidak digalakkan untuk ambil semasa mengandung... 

macam yang kakak-kakak dan saudari-saudari tau, keperluan nutrisi dan zat-zat yang mencukupi adalah amat-amat-amat <---3 amat="amat" bayi....="bayi...." bermaksud="bermaksud" dalam="dalam" dan="dan" kali="kali" main2="main2" organ="organ" otak="otak" pembentukan="pembentukan" penting="penting" sangat="sangat" serius..bukan="serius..bukan">

Oleh kerana saya belum pernah mengandung, belum pernah berpantang etc, meh saya kongsikan cerita tentang pengguna herbalife ni ketika pregnant dan berpantang

*****************************************************************************************************
Mengandung dan Berpantang dengan Herbalife

Bismillah.

Sebenarnya aku nak menjawab pertanyaan seorang sahabat;

Would you mind sharing with me how did u took herbalife after bersalin? dlm pantang trus ambik? or cemane? :)- MIa Amira

Actually, she's not the only one yang tanya aku soalan ni. Dan kerana letih menjawab pertanyaan seorang demi seorang, so here am I broadcasting about Bagaimana aku berpantang dengan Herbalife?

How did I take Herbalife during confinement? Dalam pantang terus ambik ke?

Sila lihat gambar dibawah.

Gambar ni diambil selepas 10 minit aku tiba di bilik peribadi aku selepas bersalin.


Mengandung dengan Herbalife

Ketika mengandung memang aku rasa paksa rela je minum shake sebab tekak tak lalu tapikalau aku tak minum shake aku akan sangat: LETIH, SAKIT2, Tak boleh buat apa2.Alhamdulillah walaupun paksa2 minum shake ketika pregnant, aku berjaya minum 1-4 shake sehari. Dan sepanjang pregnant tulah aku multitasking belajar+Herbalife bagai nak rak. Aku bersyukur sangat sebab Herbalife provide a good nutrient yang boleh membuatkan aku tetap merasa sihat walaupun 3rd trimester pregnant. Macam budak buas jalan ke Bangkok, pergi ke shake party sana sini, ulang alik KL-Kuantan. Sampai member pesan, janganla pergi dah HOM ke STS tu nanti kang terbersalin kan susah. Hikhik.



Waktu pregnant aku dah lupa bagaimana rasanya makan dengan sedap sampai kenyang, sebab semua benda pun tak sedap. Aku dah lupa bagaimana rasanya menelan Shake Herbalife sambil rasa, "Oh my sedapnye!" sebab aku paksa rela je minum. Aku dah lupa bagaimana menelan Omega3 Herbalife tanpa merasa bau fish oil tu hanyir nak mampus, tapi aku telan juga everyday sebab omega3 is good for baby's brain development. Bau Multivitamin pun meloyakan aku sepanjang 9 bulan mengandung. The only thing yang aku SANGAT SUKA ketika mengandung adalah Tea Herbalife!!

Tea Herbalife? Banyak aku minum sehari. Walaupun diorang kata Herbalife Tea is not suggested for pregnant women (??)...aku tak tahu dari mana diorang dapat facts tu sebab aku sendiri belajar di kelas "Nutrition in Life Cycle", makanan yang merbahaya untuk ibu mengandung adalah: Illicit drugs, alcohol, and etc. Dalam lecture notes aku, dan juga dalam buku Krauss mengatakan moderate intake of Caffein have NO clear evidence that it would bring harm to a pregnant mother. (of course aku ingat benda ni sebab benda ni keluar kat soalan essei exam aku) Itu dah caffein yang Coffee tu, kalau Tea Herbalife tu banyak mana la sangat caffein nye??

Ada seorang Herbalife distributor yang concern datang kat aku dan berkata,
"Awak pregnant, tak boleh minum Tea Herbalife."
Aku kata, "It's okay, many of us do and our baby is okay."
Katanya lagi, "No you, can't. It's not good for pregnant women."
Jawab ku supaya menitik noktahkan perbualan, "I'm studying Degree in Dietetics, and my husband is in Degree in Pharmacy, trust me, it's okay." -Sambil tersenyum.

Bukannya nak abuse title aku tu, tapi itu jela cara untuk membuatkan die tak stop aku.

Why Herbalife Tea? Pregnant Mom dahla cepat letih. Kalau orang biasa pun minum tea untuk energize, apetah lagi pregnant mom kan? Sumpah best tea tu kalau minum terus energetic! But remember, 'moderate intake'. Moderate tu maksudnye, takdela sampai tea kau minum tu bancuh hitam kan. Honestly, consumption tea aku tak kurang pun daripada consumption daily life aku sebelum pregnant.

Ape lagi product aku guna? NW Formula. Oh my, this is my most favorite product!! Sedapnye, macam nak minum berkali-kali sehari. Namun begitu, sebab time tu NW tak masuk ke Malaysia lagi, kami kena beli dari Singapore, maka aku pun jimat2 la guna NW tu. Sekarang ni bolehla lahap. Sedap luuu...

Aloe jangan lupa, bagus untuk buang air besar. :D

Basically aku consume ALL products.



Ramai yang bila bertanya tentang Herbalife untuk pregnant moms, mereka bertanya seolah2 Herbalife ni ada limitation kalau pregnant. Contoh soalan,

"Time pregnant ambil product ape je?"
"Time pregnant ambik shake je ke?"
"Berapa kali boleh minum shake time pregnant?"

Aku harap semua pembaca faham concept Herbalife adalah NUTRITION. Bukan ubat. Bukan supplement. Herbalife is food.

Bile kite pregnant, pengambilan makanan kite meningkat, bukan berkurang. Bile kite pregnant, by right, pengambilan SHAKE Herbalife juga sepatutnya meningkat, bukan berkurang!

Cuma kalau tak lalu tu, ambil jela minimum sekali sehari kan. Kalau lalu, belasah kaw kaw je shake tu.

Aku ni dahla pemarah kan. Okeyla kalau orang tanya aku cemana guna Herbalife time pregnant tu aku tak marah. Tapi rasa meletup-letup bila ada yang tanya, "Berapa scoop Herbalife Mel ambik time pregnant?". Nangis owhhh... T__T Tapi aku tak marah orang tula. Simpan dalam hati je. Bukan salah die, aku ni yang pemarah. Tahan sabar tu makan hati sendiri jela. Sebab jawapannya,

Pengambilan Herbalife products ketika mengandung SAMA SAHAJA dengan pengambilan Herbalife products untuk orang biasa.

Rules Herbalife products sama sahaja iaitu: The more you use the product, the better!!

So, to all coaches out there, there is no limitations in Herbalife products during pregnancy. Please bear in mind. Kalau coach tak confident, customer apetah lagi kan?

So kalau customer kata, "Eh I pregnant/plan nak pregnant, cemana nak ambik Herbalife shake ni??" Jawapan kite adalah, "Sama je mcm biasa. Lagi banyak minum lagi bagus."-sambil senyum2. Okey? Done with the first part.

Oh cuma kan, please remind your customers, kalau pregnant/planning untuk pregnant, please la jangan cut off calorie intake. Maksudnye, jangan kawal makan, jangan tahan lapar, jangan diet! Makan jela 3x sehari, minum je shake bebanyak. Don't worry about the gain weight program sebab kan nak pregnant, mestila kena gain weight. Lagipun Herbalife moms ni bila dah minum banyak shake, kalau gain weight pun senang je nak lose. Oh best kan? Good news la untuk mommies semua.



Berpantang dengan Herbalife

Gambar ni lagi...

And again, gambar ni diambil 10 minit selepas aku tiba di bilik ward aku. Dalam pukul 10pm. Aku lahirkan Asiyah jam 7.30pm. Tibanya di bilik, permintaan pertamaku pada Abang, "Abang, nak shake...chocolate+strawberry."

Eh bukan orang dalam pantang tak boleh minum air banyak ke? Eh bukan orang dalam pantang tak boleh minum air sejuk ke?

Okey aku faham ape yang bermain di minda korang kan. Especially kalau you all ni dah pernah bersalin. Aku ni kalau korang nak panggil ortodox pun silakanla. Sebab aku mengikut pantang larang yang aku rasa perlu aku ikut. Aku berpantang secara betul, aku tak keluar rumah until 44 days. Okey tipu. 35hari aku ke Orchestra Ahmad, 40 hari aku ke STS Bangi. 50 hari ke Gold Coast. 60 hari ke Umrah. Bhahah. Alhamdulillah. Tq Allah for the strength and health.

Sharing detail sikitla ye jadual makanan harian aku sehari selepas bersalin dan sepanjangpantangFULL BREASTFEED, BUKAN untuk menurunkan berat badan;

8am- Shake (F1+F3)
10am- Milo Panas + Roti
12pm- Nasi
2pm- Milo Panas + Roti
4pm- Shake (F1+F3)
6pm- Milo Panas + Roti
8pm- Nasi
10pm- Shake (F1+F3)
3am- Milo Panas + Roti
*3L-6L plain water sehari. Suam.

Banyaknye Milo Panas? Wahaha. Aku taktahula Herbalife moms yang lain pantang macam mana. Sepanjang pantang tu memang aku lapar je memanjang. So kalau korang perasan aku kena ada meal every 2 hours. Semua aku belasah. Tapi tepat 40 hari dalam pantang, aku serta merta tak lalu langsung tengok Milo dan roti. Mungkin sebab badan dah sihat. Jadi 40 hari dalam pantang aku dah boleh makan seperti orang lain juga.

Aloe aku minum selang2 antara 2 jam tu. Introduction of Tea Herbalife after 30days kot dalam pantang? Aku tak ingat. Sebab sebelum tu aku hanya teringin air kosong je. Pastu pelan2 aku add in Tea bila aku mula teringin. Omega3, NW, Multivitamin, semua aku consume seperti biasa.

Sebab Shake, NW, dan Aloe tak boleh bancuh panas, Abang buatkan suhu bilik je. Shake suhu bilik, NW suhu bilik, Aloe suhu bilik. Sedap je aku rasa. Memang aku sendiri tak lalu tengok sejuk2 ni. Geli2 urat aku rasa.

Again,

There is no rules in the consumption of Herbalife in pregnancy and in confinement. Kalau ikut rules aku: ikut anak tekak je asalkan AT LEAST ONCE A DAY.

Aku tahu ramai distributors di luar sana nak tanya soalan2 detail macam2 lagi but please people, don't be complicated. If you ask me, "Berapa shake sy kne ambik sehari"-ikut suka."product ape yang saya kena consume"-ikut suka yang penting F1 Shake WAJIB. Dan ini dan itu. Just remember the concept,

The more you use the product, the better.



Concept ini applied untuk manusia biasa, lose weight, gain weight, jerawat, resdung, diabetes, heart disease, hypertension, gout, energy, pregnant, lactating, confinement, dan SEMUANYA. Of course there are limitations of Formula3 untuk sesetengah penyakit, but I'm not going to discuss it here. Please ask your coach for more detail explanations about F3 okey?

Hope adela yang dapat benefit. Good luck semua! Sekian.

Again.... for more info do not hesitate to email or pm ok :) klik gambar herbalife sebelah kanan anda :)





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers