Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, January 22, 2013

Orang Gile Seks!!! Penyangak!!penyamun!!! peragut!!!!! Flasher


Kisah ni dah lama dah jadi...Tapi baru hari ni berkesempatan untuk update....
aku rasa duduk kat mana-mana la , terutamanya perempuan ni at least kita kena sentiasa berjaga-jaga
hari tu kawan aku turun dari LRT dekat bandaraya tu ..
nak ke komuter tu korang tau tak tangga nak naik jejambat tu... 
ada satu tangga menghala ke belah2 maybank
tangga tu agak tersorok sikit...

berjalan la die ni terhegeh2 ...sambil dengar earphone....
sekali ade lelaki dekat situ...
lelaki melayu.....cakap something kat die
tetibe zaaapppppp.......
jantan tu angkat baju...
ambik ko tunjuk aurat die yang tutttt.....................
bodoh bangang punye jantan.....
kebetulan pagi tu orang tak berapa ramai

membe aku punye panik berlari terus nek jejambat tu...
nasib baik jantan tu tak kejar...
lelaki "flasher" itu 
memakai kemeja yang agak besar
dan die punye tutttttttttttt memang dah dikeluarkan siap2 dari seluar die... 
cuma tinggal nak angkat baju aje tunjuk kat orang...
so hati-hati la kepada pengguna LRT dan Komuter yang menggunakan jejantas bank negara itu....
terutama yang berjalan sendirian.

kisah kedua pulak
aku , dak dya , ngan dak ain balik kerja.....
aku rasa kalau korang kerja area2 jalan sultan salahuddin ni semua tau
jalan dekat area ofis aku adalah jalan yang paling tidak sibuk...
sebab tu , banyak movie lumba2, movie hantu, movie rempit banyak buat shooting dekat area opis ni...
nak-nak jalan ke komuter tu....

kebiasaan bagi aku ngan dak2 ni balik lambat kalau time report...
hari tu kitorang balik pukul 6.30 petang
kitorang berjalan keluar dari gate office aku dah perasan sorang pakcik india ni follow kitorang....
aku diamkan aje....
tapi oleh kerana kitorang jalan sangat slow dan pakcik tu pun sangat slow hati aku terdetik "asal lak pakcik ni"
tapi aku ignore kan aje...

yang biru muda bulat2 tu kitorang
yang biru bulat tu pakcik india tu
yang coklat kotak2 tu rel komuter
kaler ijau tengah2 jalan raye tu bukan lubang ke ape...situ ade lampu jalan dan tanah dan rumput dan batu sikit untuk perhiasan ....

kitorang dah jalan nak menuju ke A
tapi tiba2 aku terfikir...lepas kitorang belok nanti jalan tu memang kosong....
memang dah takde sape leh tolong kalau pape jadi kat kitorang...
so aku berhenti terus aku cakap dekat budak2 ni

" wei kejap si kitun suruh tunggu...die nak balik sekali" sambil pegang henpon konon2 tengah mesej

mujur budak2 ni tak bantah cakap aku...
so pakcik india tu macam tak keruan bila kitorang berhenti...
so die pun konon2 teruskan berjalan dan melintas kitorang terus Jalan ke B ...<--- font="font" pendek="pendek" terowong="terowong">
aku nak tunggu sampai die ilang tapi budak2 ni cakap jalan je la....
kitorang belum sempat nak melangkah 
pakcik india tu patah balik .. jalan slow2 pergi ke C... lepas tu mundar mandir kat situ...

aku dah nampak macam tu, eku memang dah bergerak dah....
die macam tunggu kitorang , pasal die mundar mandir kat situ....
agaknye sbab nampak kitorang tak bergerak pakcik tu melintas jalan nak ke A..kitorang ape lagi...
patah balik ke belakang.. terus lintas jalan ke belah bangunan tengah nak buat tu....
jantung aku tak payah nak cakap...macam tengah berlari pecut 1km... 
so bila die nampak kitorang macam dah perasan, die terus jalan balik menghala ke opis aku.. 
pakcik tu pakai cap. .so aku tak nampak muka dia...tapi dah agak tua,,
sebab tu masa die follow belakang aku tak rasa bahaya.. tapi bila die tunggu kitorang jalan tu yang aku rase takut gile...

since tu aku terus beli pepper spray, wisel , dengan alarm yang tadek bateri T__T


pepper spray tu hanya boleh melumpuh kan seseorang tu hanya untuk 1 jam sahaja... 
walaupun aku tak pasti berjaya atau tidak digunakan di masa kecemasan, 
sebab kalau ko panik , ko dah tak ingat ape2.. yang ko boleh fikir time panik adalah  lari aje...
tapi aku rase sekurang-kurangnya kite boleh lengahkan atau takut2kan penjenayah....
ni kira ikhtiar la...

korang2... tolong la beli set ni kalau yang masih tak ada tu... at least pepper spray ni....korang mesti ade untuk pertahanan korang.... 



4 comments:

nazayiena said...

Memang nak kena ada benda2 tu semua dlm beg kita utk masa kecemasan.

Unknown said...

@nazayiena ~ betul... sngat2 penting...nak2 lagi kalau kite sorang2..dulu duk gantung kat leher...tapi cam berat pulak benda ni...

HyRoSSa NeNy said...

mane nak beli weyh??? takot seyh gitu...

mintak dilindungi lah kite semua...aminnnnn

Unknown said...

ko nak ke??t aku cari balik tempat tu kat ne... t aku gitau...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers