Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, February 20, 2014

Degilnye lah kau hai manusia


aku tak faham....dah tau musim kemarau lagi korang nak membakar2 hutan...
baru2 ni hutan terbakar sebab mercun...perghhhhhh korang dah kenapa???
penat tau dak bomba berkejar ke sane kemari....

aku angin bukan ape...kat area perumahan aku ni dah 3 hari berturut2 tiap2 petang ada orang membakar...
aku start perasan ada asap2 tu start pukul 6 lebih..dekat2 pukul 7...
asap bukan main tebal ko tau....sampai pukul 8 pun asap still masuk rumah...
sakit tekak tau tak...sakit mata...nak bernafas pun susah....
anak buah aku kate orang bakar sampah....
amboiiiii bakar sampah macam bakar hutan..
harap hari ni dah xde aktiviti membakar2 lagi....



5 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. sabarlah awak.. kat tempat saya, dah semakin kurang.. tengok tanah merekah, kesiannya rumput pun kering ~~~

mia izzati said...

sama la kak..tak paham betoi..asap berkepoi2..

JunAina said...

Kesian abam2 Bomba kannn... Memula bakar sampah lama2 merebak siapa yang susah?

Norma NML said...

Slm kenal..

Tu la..kdg manusia ni suka buat sesuka hati tanpa fikirkan org lain..

Jemput ke blog akak kiranya sudi..:-)

http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

misz sheyla said...

@sheila salim ~ tu la..hari2 masalahnye...banyak tol sampah...

@

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...