Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, July 26, 2012

Bazar Ramadhan!!



memula skali aku tak paham nape ada sorang sahabat ni gune ayat PARAM2 ...
oh singkatan pasar ramadhan upenye...
ade sahabat cakap lebih mudah sikit nak nyebut PARAM
ade 2 suku kata aje...
aku pun terfikir
eh, selame ni pun ko tak panggil pasar ramadhan
bukan ko panggil bazar aje???
BAZAR pun 2 suku kate...
len la selama ni ko memang sebut Pasar Ramadhan...
tapi lantak la nak panggil ape pun 2 2 pun orang faham...

semalam g bazar ngan dak2 umah...
so mase tunggu lif aku dah cakap siap2
"aku bajet ari ni RM 5.00 je"

sampai2 bazar memang ko x nampak pun orang jual ape
nampak kepale orang aje...
sesak gile kot...
orang kl ni memang x masak kot untuk berbuka....
ye la jalan jem dah berjam2 ...
sampai umah ko nak bukak tudung bagai dah azan...
terpaksa la tahan ati yang sebak makan kurma 
tak sempat nak masak...

jalan2 aku beli cempedak goreng...
murah la, ada 2 pilihan....
7 bijik RM 2
5 Bijik RM 2

aku amek la yang 5 ketul punya tu....
bila berbuka aku ase kecewa ...hati ni bagai disiat2... isi die ag nipis pada roti paratha kot.. T__T
sob...... 
bijik aje yang besar...aku tak dapat bayangkan kalau aku beli yang dapat 7 bijik tu....
dah tentu2 bijik cempedak aje yang dapat....

pas tu aku beli Char Kuew Teow<--- camni ke eja????
"bang CKT 1, biasa punya"

bro tu tanye" basah ke kering"

"basah la, kasi pedas2...EXTRA pedas"

bila makan kan....memang pedas gile CKT die... die taruk EXTRA LADA HITAM dalam CKT aku....

cakap ori dari pulau Mutiara
memang CKT ade lada hitam ea?????
makAn sambil kecewa... 

Alhamdulillah di atas rezeki semalam....


5 comments:

starzieti said...

wah, simplenye die berbuka. bagus2. :)

*lip tint tuh tekstur die ringan. tak macam lip gloss. lip gloss tu kan melekit. kite pun tak suke pakai. -.- hee. lip tint tuh cam air je. letak sikit terus pink merah merah gitu bibir. :)

scha_imal87 said...

hak aloh..cakap orang tak masak..ko pun tak ade beza nya..hiewhiewww..cempedak yang laki aku beli pun,lagi keras dar dinding rumah..baik aku makan dinding..tp bersyukur la dr tak ade..hufft!

nur anis said...

saya pun memula pelik orang sebut param..huhu

HyRoSSa NeNy said...

eh...aku pon dh beberapa kali gi bazaar ramadhan n kesudahannya hampe... T_T

Cik Rongoks said...

laaaa..param tu pasar ramadhan ke ? hahhaha.ika baru tahu jugak nie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...