Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, February 15, 2013

If my dad say so....................


kalau korang nak tau dulu masa aku kecik-kecik abah aku garang gile...
jangan kate kitorang, sepupu aku, kawan aku, budak-budak kampung aku semua agak takut ngan abah aku...
dan aku masa kecik-kecik suka ikut abah aku masuk kebun getah.. 
abah aku menoreh, aku masuk sungai cari siput...

satu hari aku ikut abah aku masuk kebun
sekali abah aku panggil aku, 

"shila!!!! amek baldi hijau kat pondok"

senang je kan arahan die???? aku pun berlari pergi pondok cari baldi hijau.......puas gak la aku cari dekat pondok dalam kebun aku, aku x jumpa baldi yang abah aku nak...
aku berlari balik dekat abah aku, gitau die yang aku tak jumpa baldi hijau....
abah aku suh cari..ade katanye..dekat pondok...
aku g cari lagi , tak jumpa...serius tak jumpa...lama gak aku duduk kat pondok.. takut nak bagitau abah aku yang aku tak jumpa baldi hijau tu...

last2 aku terpaksa pergi balik kat abah aku , cakap aku tak jumpa baldi hijau tu...
"ada kat pondok" bila suara abah aku dah tinggi sikit aku jadi seram sikit....
kali ketiga aku pegi pondok..kali ni cari betul2...
semua tempat aku geledah...x jumpa...serius aku tak jumpa baldi hijau...
yang ada baldi biru aje... aku cari lama jugak la.....
memang tak jumpa... aku pun dah fedap...aku ambil aje la baldi biru tu...
pergi dekat abah aku...

"aboh, baldi hijau tak jumpa, baldi biru adalah" 

"dah tu baldi tu la" balas abah aku

dalam ati aku 'abah cakap baldi ijau, ni biru '
T_____T
penat tau aku cari baldi ijau yang memang tak pernah wujud...
yang ada baldi biru
yela2...... ijau pun ijau la..... if my dad say so.....

4 comments:

afeb pilah said...

samalah

Syazana Zainn said...

hihi takut sampai mcm tu sekali :D

HyRoSSa NeNy said...

abah aku pon gitu gak...mane nak ngaku salah... hahaha

misz sheyla said...

@afeb ~ apa yg sama ?abah ko pun cam tu ea...huhu same la..tapi time kecik2 aje garang...

@syazana ~ haish..dulu kite kecik2 abah garang giler.. takot tau..

@neny ~ kan...penat je aku cari yang ijau... T__T

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...