Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, February 15, 2012

Kenapa ALLAH temukan kita dengan orang yang salah

sebenarnya dah lama baca ni tapi takut nak post sebab aku rasa aku tak kuat.... tapi bila tengok kawan aku post kat fb pasal family lelaki tak terima dia..aku rasa kesian... dia macam dah penat berharap...
nor aku harap ko jangan pernah give up... aku tau ko kuat...entri ni khas untuk ko sahabat
1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…
6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.
p/s : PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..
with luv,
~KSP~

3 comments:

Pink Lavender said...

ALLAH menguji berdasarkan kemampuan hamba Nya...

like ur entry...=)

H.J said...

semuanya ada hikmah..hoho

H.J said...

semuanya ada hikmah..hoho

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...