Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, August 25, 2015

Petua Anak Selsema


Rasanya kalau dah nama anak kecik tu , memang tak dapat lari la dari selsema ni..
biasa tiap kali selsema aku akan cuba avoid bagi ubat selsema
pasal aku ingat somebody pernah pesan
anak bawah umur 2 tahun kalau boleh elakkan bagi ubat selsema..
tapi kadang2 tu terpaksa bagi jugak

setakat ni kalau Phea selsema aku try petua ni

tadaaaa....tengok tangan sape sibuk melenyek bawang putih tu...


Minyak Bawang Putih
  • Bakar 2-3 ulas bawang putih (tak payah buang kulit)
  • Letak atas api 3-4 minit
  • Kemudian, lenyekkan bawang tadi
  • Letak minyak (boleh guna apa jua jenis)
  • Dan gaul rata

Lepas tu sapulah pada dada, belakang dan tapak kaki. lepas sapu tapak kaki tu aku pakaikan stokin

3 comments:

Amanda Suria said...

arwah nenek akak selalu sapukan ibu kunyit kat dahi..kuning2 dahi anak den..hehehehe

Nastyna said...

I selalu nampak orang kata petua ni bagus, tapi bau dia amacam? semerbak tak? hahahaha kami ni setiap kali berubah musim mesti bebudak selsema hingus meleleleh, mmg tak bagi makan ubat pun, tapi tak letak apa2 jugak.. kesian bebudak ni, apalah mak dia ni.

misz sheyla said...

@suria amanda ~ haa.. same la kunyit pun bubuh...minyak masak pun bubuh..hihi

@nastyna~ semerbak bau die..kalau tido dalam bilik , jangan la tutup pintu bilik...naik pening bau die

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...