Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, March 7, 2012

Satu Juta Pengguna Di Tujuh Kawasan Akan Alami Gangguan Bekalan Air 14 Mac


oleh kerana hari ni blok yang aku duk tak ada air, maka aku nak sebarkan lah sedikit info yang aku jumpa dalam cg tadi...aku rasa elok sebarkan sebab aku faham betapa seksanya kalau tak ade air duduk di KL ni..kalau kat kampung time tak ada air  xpe...pasal time xde air ni la paling heaven bagi aku, sebab dapat mandi sungai lebih lama , kalau mak aku nampak aku ngah mandi pun tak marah...tak macam hari2 biasa, kalau mandi sungai lame2 kena marah.... tapi kalau tadek air kat kl xkan aku nak terjun dalam sungai lak kan...kang tak pasal2 tersangkut dekat sampah... =,=!

KUALA LUMPUR, 6 Mac (Bernama) -- Kira-kira satu juta pengguna di Selangor dan Kuala Lumpur akan mengalami gangguan bekalan air pada 14 Mac ini ekoran kerja-kerja penyenggaraan Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1.

Pengarah Eksekutif Bahagian Hal Ehwal Korporat Syabas Abdul Halem Mat Som berkata gangguan akan melibatkan 153 kawasan di Hulu Selangor, Petaling, Kuala Lumpur Klang/Shah Alam dan Kuala Langat.

"Gangguan bekalan air dijangka berlaku selama 36 jam bermula pada pukul 8 pagi 14 Mac sehingga 8 malam keesokan harinya," katanya dalam satu kenyataan Selasa.

Abdul Halem berkata sebagai langkah persediaan Syabas telah meletakkan 42 buah lori tangki dalam keadaan bersedia serta sebanyak 192 buah tangki statik di kawasan strategik bagi membekalkan air sekiranya berlakunya kecemasan.

Katanya orang ramai yang memerlukan bantuan bekalan air menerusi lori tangki atau ingin mendapatkan maklumat lanjut berhubung gangguan bekalan air tidak berjadual itu boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) di talian bebas tol, 1-800-88-5252.

Tempoh
14 Mar 2012 08:00 am Hingga 15 Mar 2012 08:00 pm
*SYABAS ingin memaklumkan tempoh masa gangguan bekalan air tersebut dianggarkan selama 36 jam iaitu bermula pada jam 8.00 pagi, 14 Mac 2012 (Rabu) sehingga 8.00 malam, 15 Mac 2012 (Khamis). Senarai kawasan yang terlibat adalah seperti di Lampiran A. Sebagai persediaan, semua pengguna di kawasan tersenarai di lampiran A adalah dinasihatkan untuk menyimpan bekalan air secukupnya bagi menghadapi gangguan tersebut. Walau bagaimanapun, sebahagian kawasan daripada 7 wilayah terlibat khususnya kawasan rendah berkemungkinan akan terus mendapat bekalan air dalam tempoh tersebut tanpa sebarang gangguan bekalan air kerana mendapat sumber daripada loji-loji rawatan yang lain termasuk LRA SSP2, SSP3, Sungai Langat dan Sungai Semenyih serta simpanan dalam kolam-kolam air yang tersedia. 
Sebab Gangguan
Lain-lain 
Keterangan
Kerja-kerja penggantian "Sluice Valve" bersaiz 800mm pam No. 7 di Rumah Pam Air Mentah (RWPH), pengantian "Delivery Sluice Valve" bersaiz 1350mm pam no.7 dan "Suction Butterfly Valve" bersaiz 1450mm di Rumah Pam Air Bersih (TWPH) dan serta kerja-kerja penyenggaraan "Feeder" elektrikal No.1 oleh pihak pengendali Loji Rawatan Air (LRA) Sg. Selangor Fasa 1 (SSP1), iaitu Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor (SPLASH). 

Kawasan Terlibat

WILAYAH PETALING
1. SS 1 & 6, PJ
2. SS 7, Kelana Jaya
3. SS 8, Trade Zone
4. SS 9A, Sg. Way
5. SS 20, Damansara Kim
6. SS 21 & 21A, Damansara Utama
7. SS 22, Damansara Jaya
8. SS 22 & 23, Kg. Sg. Kayu Ara
9. SS 24, Taman Megah
10. Ss 25, Taman Mayang Mas
11. SS 26, Taman Mayang
12. PJU 1, Bukit Mayang Mas, Kg. Cempaka, Sungai Mas & Aman Suria..
13. PJU 1A, Damansara Idaman
14. PJU 3, Sunway Damansara & Mutiara Tropicana
15. PJU 6A, Kg. Kayu Ara
16. PJU 7, Mutiara Damansara
17. PJU 8, Damansara Perdana & Bukit Lanjan
18. Taman Megah Mas
19. Bandar Utama
20. Tropicana Golf
21. TTDI & Pinggiran TTDI
22. Sg. Pencala
23. Seksyen 2 hingga 11, Kota Damansara
24. PJU 5, Pusat Perdagangan Kota Damansara
25. U9, Monteres, Kayangan Height & Subang Sejahtera
26. Seksyen 12 hingga 14, PJ
27. Kg. Melayu Subang
28. U3, Subang Perdana
29. U5, Mah Sing
30. Subang Bestari

Hulu Selangor

Kawasan Terlibat
1. Kg. Sg. Serai, Kuang
2. Kg. Kuang, Kuang
3. Kg. Cempedak, Kuang
4. Kg. Gombak, Kuang
5. Kg. Baru, Kundang
6. Kg. Melayu Sri, Kundang
7. Kg. Permata, Kundang
8. Taman Desa, Kundang
9. Bandar Baru Kundang
10. Kundang Jaya, Kundang
11. Taman Rajmat Jaya, Kundang
12. Taman Tasik Biru, Kundang
13. Kawasan Industri, Kundang
14. Keseluruhan Bandar Tasik Puteri

Kuala Lumpur

Kawasan Terlibat
1. Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN), Bukit Kiara
2. Kelab DiRaja Selangor
3. Bukit Kiara Resort
4. Pusat Sukan Bukit Kiara
5. Pusat Sains Negara
6. Suruhanjaya Sekuriti
7. Bahagian Teknologi Pendidikan
8. Pusat Konvensyen Sime Darby
9. Jalan Segambir
10. Jalan Belimbing
11. Jalan Setia Bistari
12. Jalan Setia Murni 1 hingga 12
13. Jalan Setia Budi
14. Jalan Setia Rasa
15. Jalan Setia Raya
16. Jalan Setia Jaya
17. Jalan Medan Setia
18. Jalan Setia Bakti
19. Jalan Setia Kasih
20. Plaza Damansara
21. Taman Seri Beringin

Klang / Shah Alam

Kawasan Terlibat
1. Seluruh Kawasan Sunway Kayangan
2. Seluruh Kawasan Subang Impian ( Jalan Pulau Indah)
3. Seluruh Kawasan Sunway Suria
4. Seluruh Kawasan Puncak Perdana
5. Seluruh Kawasan Sungai Kapar Indah
6. Seluruh Kawasan Pekan Meru, Bukit Kerayong, Kg. Budiman, Felda Bukit Cerakah, Cerakah Jaya,
Bukit Kapar dan kawasan sekitar
7. Seluruh kawasan Kg. Delik Kanan
8. Seluruh Kawasan Kg. Delik Kiri
9. Seluruh Kawasan Kg. Delik Dalam
10. Seluruh Kawasan Kg. Delik Baru
11. Seluruh Kawasan Kg. Sungai Udang
12. Seluruh Kawasan Jalan Sg. Bertik
13. Seluruh Kawasan Jalan yadi
14. Seluruh Kawasan Jalan Batu Unjur
15. Seluruh Kawasan Jalan Kim Chuan
16. Seluruh Kawasan Taman Kim Chuan
17. Seluruh Kawasan Taman Bayu Perdana
18. Seluruh Kawasan Flat Sri Angkasa
19. Seluruh Kawasan Vista Indah Apartment
20. Seluruh Kawasan Bandar Puteri
21. Seluruh Kawasan Bandar Ambang Botanic
22. Seluruh Kawasan Taman Kota Permai
23. Seluruh Kawasan Bandar Botanic
24. Seluruh Kawasan Bandar Bukit Tinggi 1 dan 2
25. Seluruh Kawasan Flat Pendamar Indah
26. Seluruh Kawasan Taman Sentosa
27. Seluruh Kawasan Bandar parklands
28. Seluruh Kawasan Kg. Idaman
29. Seluruh Kawasan Taman Gembira
30. Seluruh Kawasan Jalan Raja Lumu
31. Seluruh Kawasan Flat Perumahan Teluk Gadong Indah A
32. Seluruh Kawasan Rumah Teres Teluk Gedung Indah A
33. Seluruh Kawasan Flat Pandamaran Indah
34. Seluruh Kawasan Kg. Pandamar
35. Seluruh Kawasan Jalan Tengku Badar
36. Seluruh Kawasan Persiaran Raja Muda Musa
37. Seluruh Kawasan Jalan Kastam
38. Seluruh Kawasan pandamaran
39. Seluruh Kawasan pandamaran jaya
40. Seluruh Kawasan Taman Telok Gedung Besar
41. Seluruh Kawasan Sobena Jaya, Pendamar

Kuala Langat

Kawasan Terlibat
1. TMN PERWIRA SIJANGKANG
2. TMN SRI MEDAN SIJANGKANG
3. MITER PUKAL - KEBUN BARU KE BKT KEMANDOL
4. TMN SIJANGKANG INDAH SIJANGKANG.
5. TMN SIJANGKANG JAYA
6. RANCANGAN RUMAH MURAH SIJANGKANG
7. BT 8 SIJANGKANG
8. BT 8 1/2 & BT 9 KG MEDAN SIJANGKANG
9. BT 9 KG MEDAN
10. BT 9 SIJANGKANG
11. BT 10 KEBUN BARU
12. LADANG TELOK TLK PANGLIMA GARANG
13. TMN SRI PANGLIMA T P GARANG
14. TMN PANGLIMA T P GARANG
15. TMN DATO HORMAT TPG
16. TMN EMAS TPG
17. TMN HALIJAHTON TPG
18. TMN DESA WIRA TPG
19. TMN INDAH JAYA TPG
20. JLN KENANGA SIJANGKANG
21. TMN TELOK TPG
22. TMN GEMBIRA (JAYA UTAMA) TPG
23. TMN JAYA UTAMA TPG
24. TMN PAHLAWAN
25. TMN MEDAN INDAH TLK P GARANG
26. TMN PERKASA TPG
27. TMN PERTIWI (J/PERTIWA 1 3 5) TPG
28. KG MUJAHIDDIN BT 9 KEBUN BARU
29. JLN GOTONG ROYONG BT 8 SIJANGKANG
30. JLN TELOK MENGKUANG TPG
31. JLN KUBUR TPG
32. TMN DESA WIRA TPG
33. JLN MANGGIS KG MEDAN
34. JLN PISANG KG MEDAN
35. JLN HELANG KEBUN BARU
36. JLN MERAK KEBUN BARU
37. JLN SEKOLAH BT 9 KEBUN BARU
38. JLN MURAI BT 9 KEBUN BARU
39. JLN SIANTAN BT 10 KEBUN BARU
40. JLN MASJID BT 10 KEBUN BARU
41. JLN CEMPAKA BT 10 KEBUN BARU
42. JLN ENGGANG KEBUN BARU
43. JLN RAJAWALI BT 9 KEBUN BARU
44. JLN BESAR SIJANGKANG
45. LADANG TELOK TPG
46. KAW.KILANG KEBUN BARU/TPG.
47. PEKAN TELOK TPG


Maklumat Tambahan
Para pengguna dinasihatkan agar menyimpan bekalan air secukupnya serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut. Pihak SYABAS berharap pengguna yang terlibat dengan gangguan sementara akan bersabar dan sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan lanjut; sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan [PUSPEL] menerusi talian bebas tol 1-800-88-5252 atau SMS; dengan menaip PUSPEL, dan hantar ke 39222. Informasi ini juga boleh diperolehi dari laman web SYABAS di www.syabas.com.my; www.twitter.com/puspel dan "facebook" dengan menaip "puspel" atau "puspel syabas".

*** kalau ase musykil dengan info ni sila la ringan2kan tangan tengok web SYABAS jangan asyik baca gosip aje...kahkahkah...

3 comments:

nur anis said...

yeay..nasib baik kuala selangor tak termasuk..:)

Anonymous said...

Hello everyone, it's my first visit at this site, and article is really fruitful designed for me, keep up posting such articles or reviews.
Review my web blog : cheap nfl jerseys cheap nhl jerseys cheap nba jerseys

Anonymous said...

If some one wishes expert view concerning blogging afterward i advise him/her to go to see this weblog, Keep up the good
job.
Feel free to surf my blog post ... Christian Louboutin sale

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...