Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, February 11, 2015

FIRST SOLID FOOD SOPHEA

aku macam mak2 yang kat luar sana..
nak kan yang terbaik untuk anak
memang aku dah aim untuk sophea 100% aku akan masak
no no no process food
tapi hanya tingal angan2 je la
sebab aku tak yakin nak masak
so untuk first makanan die aku beli puree jenama heinz
puree epal
masam 
sophea tak suka mula2 tapi habis

makan puree ni sophea macam xmembuang 
so aku stop
lepas tu aku beli pisang blend dan tapis bagi kat sophea
selera dia makan....

cerelac ni aku beli masa balik jb umah mak mertua sebab xde buah untuk aku buat puree
nasib baik sophea tak suka sangat benda alah ni..

aku beli brown rice cereal ni kat cosway ..simpan untuk time jalan2 ..
kadang2 aku buat puree mangga
puree mangga anak aku paling suka
skang aku dah start buat bubur nasi bagi die nanti aku update lain ye resepi2 die
skang alhamdulillah aku dah masak sndiri untuk anak aku...
makanan2 mcm ni aku dah tak bagi dah...
skang masih dalam fasa try n error 
hari tu buat bubur + brokoli+ ikan bilis anak aku xnak makan...
sempat jamah 2 sudu je T__T
setakat ni aku belum buat stok makanan untuk anak aku
sebabnye ntah ..aku takut sophea sakit perut..
semua aku masak fresh...
kirenye hari2 aku masak untuk die makan...
kalau x sempat aku akan bagi puree buah
buah2 yang xpayah kukus or masak
jeles tengok kawan2 yang ada masa masak untuk anak...





5 comments:

MizzTina said...

xpe, pelan².. nt bila dh start rajin masak, akan jatuh cinta..

Aimi Muhamad said...

yum3 best la sophea dah boleh makan...xpe.slow2 arrange masa nak masak untuk anak.kite dulu pun kelam kelibut jugak, now baru okey tapi pening pk menu anak hari2.

Sheila Salim said...

Assalamualaikum.. semoga terus kuatkan semangat memasak untuk anakanda. hehehe sheila selalu buat frozen & simpan sikit kat chiller untuk stock 3 days.. senang. tapi rasanya tak lama lagi try masak everyday pula.. sebab adam dah ada gigi hihiiiii

Ann Ishak said...

takpe, start sikit2 dl...lama2 nanti mesti sempat sediakan makanan untuk sophea

cik mah said...

Lama2 nnti insyaallah akm rajin n kejap je masak..cik mah travel pun slalu.pkai yg organik je snng..bancuh2 siap...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers