Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, September 20, 2012

Tak Payah Nak Sedih Sangat ..ko Pun macam tu


aku bukan nak cakap pasal orang lain
tapi apa yang aku cakap ni pasal aku dan jugak orang-orang diluar sana tu yang mungkin lebih kurang aku jugak...
perasan tak kita selalu mengadu orang sekian-sekian ni tak suka kita
orang sekian-sekian ni ngumpat pasal kita kat belakang
orang sekian-sekian ni menjauhkan diri dari kita
orang sekian-sekian ni g hasut orang lain tak suka kita....
orang sekian-sekian ni suka cakap ko macam tu , macam ni

tapi pernah tak kita fikir bila
kita tak suka dekat orang lain...
kita pernah ngumpat pasal orang lain
kita punya tak suka orang tu sampai kita tak nak rapat dan menjauhkan diri pada orang tu
kita bagitau kat kawan kita jangan kawan dengan si polan ni....
bila kita nampak orang lain terus terdetik " eh kelakar la ko ni" 

so.. aku rasa tak perlu nak sentap2 sangat bila kite rasa ada orang tak berkenan dengan kita....
sebab perangai ko pun lebih kurang macam tu.....
bila buat kat orang ko memang tak tau ape rasa dia...dan ko memang tak sedar ape yang orang tu rasa
tapi bila benda dah kena kat batang hidung sendiri
baru la masing-masing nak sentap khen...
tak seswai dengan konsep okey....

so sekarang ni , marilah kita kurang-kurangkan perbuatan annoying itu 
walaupun aku sendiri tau sungguh SUKAR sekali untuk dikikis tabiat itu, bila benda tu dah sebati dalam diri...
sampai kadang-kadang kita tak sedar pun yang kita dah terumpat orang...
nampak tak??? terumpat ok...TERumpat....nampak kan konsep tak nak mengaku diri tu teruk....
meh la sama-sama muhasabah diri....
hari ni ngumpat 6 jam...esok kita kurangkn 5 jam.. ye dok
sikit2 kita berubah jadi yang lebih baik...
ni aku cerita pasal diri aku....
untuk kesedaran aku...
kalau korang baca and korang rasa korang bukan lah orang sebegini 
maka bersyukurlah....


2 comments:

HyRoSSa NeNy said...

aku salah sorg kot...

so sendiri kene selalu remind diri untuk kurang2kan... hahahaha

misz sheyla said...

kan...selalu tak perasan dah ngumpat org..lepas tu kdg2 walopon dah tahan ati dari ngumpat, tetibe sakit ati punye pasal, terngumpat lagi.. T___T

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...