Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, November 19, 2015

Officially wean off Sophea T_T


Aku sebenarnye mengharapkan untuk menyusukan Sophea sehingga umur dia 2 tahun...
Tapi apakan daya bekalannye tak cukup...
mungkin salah satunye sebab aku dah tak mengepam ...
sebab Sophea tak kan minum susu dari botol kalau dengan aku..baik ebm mahupun fm..
nehi..nehi ..nehi....die akan refuse habis-habisan...
so setiap kali aku pam susu tu akan dibuang kalau simpan pun die xminum...aku rasa sayang gile..

masuk umur dia setahun 3 bulan lagi la... malam2 tu sampai mengamuk2 lapar...
aku bagi air masak terus minum macam orang dahaga gile....
start dari situ aku dah agak mesti bekalan dah xde sangat dah ni
aku rasa miss B pun kosong..
kalau cuti lagiiiiii la...sebab dari pagi df die..malam tu aku rasa kosong gile2
Esoknye terus cari susu FM...
kat rumah pengasuh dia memang minum ducth baby..so memang aku cari dutch baby la..
tapi husband aku ambik perisa coklat...

beli botol baru...siap ada pemegang
sampai rumah terus aku cuci2 botol rendam dengan air panas...
bancuh susu
Alhamdulillah aku hulur je terus die minum
mungkin die excited sebab botol baru kot...
lega sangat2

tapi sekejap je...tak sampai 2 oz pun minumnye...
terus letak tepi nak bf..
xpe lah slow2..
malamnye die bangun aku try bagi susu botol..die refuse nangis2
pas tu bile df pun die senyap kejp je lepas tu mengamuk..aku sumbat susu botol lagi ..terus hisap tanpa kompromi..lapar letewwww...

serius mula2 nak wean off tu sophea menangis aku pun rasa nak menangis...
tapi sehari jela drama berlangsung...xde masalah langsung keesokan harinye...yang mana Sophea boleh terime susu botol
Alhamdulillah proses die xde lah susah mane...mungkin sebab susu aku pun kurang...
anak aku lapar dan tak ade pilihan lain selain minum susu botol...
T_T
sekarang baru aku faham kenape orang selalu cakap proses wean off perlukan kerjasama antara ibu dan anak....
perlu kekuatan mental kedua2 pihak....


maaf ye entry ni tak ada tips2 berguna untuk korang ambik...
ni cuma entry menceritakan pengalaman aku...
aku pernah guna limau nipis sapu2 dkt tuttttt...
tapi anakk aku suka benda masam2 agaknye...so xjadi
pernah sapu garam jugak....
tapi sekejap je xnak...lepas tu mintak balik sambil menangis...
korang pulak buat macam mane dalam proses wean off tu??
share2 la sikit...

1 comment:

OKje said...

Yelah setiap org lain pengalamannya....ada anak yg jenis enang ada yg jenis susah nak wean off....betul, mmg setuju kena ada kerja sama antara ibu dan anak barulah menjadikan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers