Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, October 25, 2013

Bila ada jangan menyombong................ T__T


Awal bulan 10 hari tu Encik Suami g kursus seminggu di besut.
makanya terpaksa aku merempat kat rumah adik aku
rumah ehsan dari doktor dia...

duduk rumah orang bujang memang x masak la kan
heaven aku ari2 makan kedai

suatu hari tu aku makan dekat koh samui  dekat seksyen 7 
tengah2 order tu, ada sorang budak lelaki mintak derma
aku memang tak percaya langsung kalau budak2 mintak derma ni
ntah ye ntah tak...
sindiket ke ape mana kita tahu kan..
kalau bagi pun bukan budak tu yang makan...
time budak tu datang aku pandang muke dia, aku terus geleng dan pandang menu kat tangan aku...
budak tu pun pergi kat meja lain....

tetibe aku teringat 
aku tak ingat kat mana aku dengar or baca
setiap sen yang kita keluarkan dari poket kite untuk disedekah kan ada ganjaran dia
kalau orang yang mintak sedekah tu menipu, itu urusan dia dengan Allah...

Ya Allah kenapa la aku layan budak tu tadi macam tu
menyombong btol aku dengan budak tu 
aku sekadar geleng-geleng kepala terus tengok menu, langsung tak pandang muka budak tu 
langsung tak fikir
kalau pun budak tu dari sindiket tapi budak tu masih ade perasaan...

Selalu bising2 duit tak cukup nak beli itu ini, tapi bila budak datang mintak derma seringgit pun aku tak hulur T__T

menyesal bila ingat balik





2 comments:

Nurullai Abdullah said...

Tak apelah kan,boleh dijadikan iktibar... Menyesal pun da cukup bagus...

Nastyna said...

at least u terus tersedar kan, ada orang langsung tak sedar sampai sudah. I dulu pun selalu berat jer nak bagi kat dorang tu sebab orang yg sama hari2.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...