Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Tuesday, July 16, 2013

Awal Kehamilan memang tak boleh makan jambu batu ea???


terbaca pasal makanan2 yang tajam tadi
tersembul pulak jambu batu
seyes ke jambu batu tak boleh makan???
dulu time aku peknen aku memang kaki pelahap jambu batu
sehari 2 bijik aku makan...
pasal ada orang kata pregnant elok makan jambu batu...
mana satu ni???

sedihnye bila baca 
ni diantara makanan yang dilarang ketika awal kehamilan

1. NO PINEAPPLE!
2. NO GUAVA! - hari2 aku telan
3. NO PAPAYA!
4. NO PAINTING!
5.NO SNIFFING PERFUME!- aku suka cium bau
6.NO SPRAYING SHIELTOX OR RIDSECT or seangkatannya! - tiap2 malam...setengah jam sebelum masuk tido
7. NO SUSHI!! EAT SPICY FOOD OK..DONT OVER DO IT! - xboleh hidup tanpa makanan yang pedas
8. NO HANG OUT AT PASAR MALAM..! - setiap sabtu
9.AVOID CROWDED - 
10. NO SQUATTING AT ALL AND NO BENDING TOO MUCH!
kredit to http://brendasecretdiary.blogspot.com/
  1. Nenas muda - 
  2. Betik muda
  3. jambu batu
  4. Ikan2 yang bersisa seperti pari, keli, duri, tenggiri, semilang etc
  5. Durian - makan sikit2 je
  6. Tapai
  7. Rebung
  8. Air kelapa - awal kehamilan
  9. Black pepper? --- cuba baca post saya kat atas tu 
  10. Tebu
  11. Makanan over pedas dan panas dan tajam
  12. Air gas
  13. Makanan yang tak dimasak dengan sempurna like sushi..
  14. Makanan yang berangin like nangka dan sejuk like tembikai - pernah makan nangka n hari2 minum air tembikai...nak elakkan minum kopi....rupenyeeeeeee

betul ke ni???confius....

2 comments:

Zura said...

setakat ni zura cuma tk sentuh air tebu je tiap kali ngndg..mmg tk berani langsung minum air tebu sbb org kata tajam..mknn lain semua zura tibai...

Lelaki Letrik said...

masa aku pregnant eh masa wife aku pregnant aku cuma tak bagi dia makan nenas dgn telur je. kalau mkn nenas nanti boleh sebabkan gugur tapi kalau makan telur boleh buat jadi kentut busuk!tih!tih!tih!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers