Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, March 3, 2014

Kisah kenapa aku tak boleh makan kaki ayam


pagi semalam blogwalking kat blog http://wahidayatulaswa.blogspot.com 
kebetulan dia bercerita pasal encik suaminya yang geli makan kaki ayam
tiba-tiba teringat kisah sendiri...
dulu-dulu aku ni pengemar kaki ayam yang tegar....
ko bayangkan la mak aku selalu beli kaki ayam buat sup..
lepas tu aku adik beradik berebut makan...
siap gaduh2 lagi...
aku rasa makan kaki ayam ni rasa dia lagi feel pada makan ayam...
tapi suatu hari masa tu aku balik kampung sebab musim durian...
wan a.k.a nenek aku masak sup kaki ayam...
sebab masing-masing tamak makanya kitorang gunakan kaedah berebut2

gambar hiasan
sumber google

sekali lepas makan ayah saudara aku (pak tih or pak chu ) aku dah tak ingat
dia tanya sedap ke kaki ayam???
aku terus jawab sedappppppppppppp
lepas tu boleh pulak dia cakap...
sedap la...dia duduk kat reban pijak2 tahi dia..masuk dalam longkang kais2 air longkang...
eeeyarkkk.....

masa tu aku tak rasa apa-apa lagi..
lepas tu dia panggil aku tengok ayam kat luar
"hah tengok ayam tu...kaki die...eeeeee'

sejak dari hari tu aku jadi tak boleh makan kaki ayam...
tiap kali nk makan mesti terbayang apa yg bapak saudara aku cakap...

Malaysia telah kehilangan seorang penggemar kaki ayam sebab bapak saudara aku... T__T

4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. hahaha rugi tau kalau tak makan.. nikmat kot makan kaki ayam~ hehhee. sheila suka sup ayam! perghhh ngidam terus mak buyong ;p

Unknown said...

@Sheila~ wasalam..hahhaa mak buyung pantang tengok gambar makan kan..terus ngidam

Khairul Bariah said...

salam saya datang dan follow sini.
eh! sup kaki ayam sedap tau.ruginya tak makan hehe :)
feel free to hit me back...
http://sweetmemories4u.blogspot.com/

Zura said...

zura mmg suka sesgt la sup kaki ayam..ap2 masakan berasaskan kaki ayam..hdoii sedap sesgt ok...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers