Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, March 27, 2013

Microsoft Excell la sangat


Hari semalam aku ada pegi kursus, anjuran tmpat aku keje ni.. Microsoft excell punya kursus,
diulangi MOCROSOFT EXCELL .. sangat tak fun bunyi dia, Onion Head Emoticons 15
masuk bilik IT aku terus cari port paling cun supaya senang nak wat benda lain..bukak pc terus bukak gugel..skodeng blog orang....
yaaaa..saya adalah pengskodeng terhebat......
orang dari microsoft tu datang perkenalkan diri bla..bla..blaaa... dan start kursus....
excel ok..serius macam budak sekolah aku ase..rasa macam nak angkat tangan lepas tu cakap
"eskusme sir, may i go to toilet ..i want to throw small water" gile basic tau die ajar...

lagi satu maybe sebab biasanya aku join kursus aku tak pernah duduk 24 hour dalam kelas...kalau boring keluar jap...cari tukang masak, tengok menu, cari manager, kacau receiptionist...dulu tokey kursus boleh la wat macam tu, skang attend kursus mati kutu tol aku ase...

TAPI !!!!! i tell you 1/2 jam pertama kursus baru aku sedar betapa fun nya excell ni...
diulangi excell adalah sangat fun kalau korang tau kegunaan semua benda alah dalam tu....
encik microsoft sendiri bagitau kebanyakkan pengguna excell hanya menggunakan 15%-20 % sahaja tool2 dan segala benda alah dalam excell...manakala selebihnya kita tak pernah usik sebab tak tahu kegunaan....

bila belajar benda baru rasa seronok...
teringat pulak kat ofis lama
bertungkus lumus la kitorang key in report dalam excell.. Onion Head Emoticons 40compile segala....renyah betul kerja..kadang bila huruf besar semua nak tukar huruf kecik terpaksa delete n type balik..sedangkan dalam tu semua dah ade...
padahal tak payah susah2kan diri wat dengan formula yang kena copy satu2...padahal oleh set kat satu tempat aje formula tu... ishhh...ishhh...ishhh....

hye!!! ape khabar orang di office lama..Onion Head Emoticons 16
skang mesti korang tengah buat report kan?????
korang panggil la orang microsof ni wat kursus untuk korang...kalau die boleh tengok report kite n wat penambah baikkan pun lagi bagus aku rasa.... tak de lah korang susah payah lagi, kalau seseorang tu asyik padam formula report...kihkihkih
korang pun boleh cantikkan lagi report korang macam yang puan "L" nak sangat tu....cawangan nak tengok report die sendiri pun senang.. 

Tapi apekan daya, kursus sangat singkat...aku pun tak berapa nak ingat sangat dah ape aku belajar semalam...
boleh tak agaknye kalau aku nak masuk aje kursus siri 2....
sebab  dapat makan free ......hewhewhewOnion Head Emoticons 35
tapi sedeyyyyyyy dah tak boley tapau makanan T__TOnion Head Emoticons 15

1 comment:

~AkuTeTapAku~ said...

hahaha..cadangan dah diusulkan pada pihak yang berkenaan..pihak tersebut jugak agak teruja untuk memanggil en microsoft tersebut...next location > johor..jom ikot..nanti aku tapaukan..hahaha^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers