Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, February 9, 2011

Cerita Seram Kat Office


Semalam aku ngan kawan aku ain balik agak lewat sikit la...bese memang tiap2 bulan akan balik lewat sikit coz nak kene siapkan report...oleh kerana due date die agak awal so terpakse la berhempas pulas sikit..hahahaha tapi xde la hempas sangat pun...aku cuma wat setakat mane otak aku leh jalan...dulu2 mase mula2 keje memang aku balun abis...sampai sakit2 kepala punye la dedicated wat kerja..tapi lama2 ni aku ase tak berbaloi sakit kepala n sakit ati tiap2 n rasa marah tiap2 bulan sebab keje...bertahun ag aku kene wat benda yang sama lepas ni...sebab 2 kdg2 kalau dah agak2 berpinar mata main game kejap...pas 2 sambung balik wat keje, sambung lagi main game...hahahaha bukan makne aku main game aku xde keje..tapi sebab aku malas nak sakitkan kepala aku macam dulu...kepala nak guna lame beb...x sempat just bawak balik umah la sambung...dr aku dok golek2 sendirian ...tol tak?????? ehhhh kate seram...???

okey sila ubah mood kepada lebih misteri skang
hantu lau cenggini x takut sangat kot
nak dijadikan kitorang decide nak balik kol 6.30 ..x lewat mane pun la kan... so si Ain ni g la solat asar dulu **memang xleh dijadikan contoh ye,..walaupun kami ari2 di tazkirah oleh yana...kang x sempat lak kan... surau letaknya kat office sebelah..biasa kalo xde orang kitorang solat dalam bilik bos aje lagi senang, tapi ntah nape semalam si Ain g solat kat office sebelah...masa mula2 masuk office 2 die dengar orang cakap cam ni

** Haaahhhh...haaaaa

suara dia kata memang dia kenal, macam suara akak mihah *bukan nama sebenar so die pun anggap akak 2 ada ag kat office, maybe ngah cakap tepon..die pun skodeng kat tempat cc Abot * juga bukan nama sebenar tengok xde orang..so die pun xmo pikir bukan2 so die terus ke surau..mase dia nak bukak pintu die dengar lagi

**haaaaaaaaaa

dia pun fikir mybe kak mihah dalam pantry kot cakap guna henpon..sebab pantry sebelah surau aje so kalo ckp pape memang dengar kuat..dia pun solat cam biase.....masa sudah solat dia dengar lagi

***haaaa...haaaaa

dia kuar skodeng sikit kat pantry xde orang.. die terpikir nak tengok punch card kak mihah tapi x berani so pas dia solat kitorng balik..kunci office g office sebelah nk punch... mase punch kitorang nengok punch card akak mihah ..ohhhh dia da balik 5.40..so memang xde orang dah kat office sebelah...so siap punch kunci office sebelah sekali....aku dalam ati mang da seram2 sejuk...seb bek cuma dengar aje..

kronologi kejadian kene kacau kat office sebelah memang da selalu jadi..dulu mase aku, ain, dya, ain ag satu keje sampai 9 lebih prepare untuk kursus. duduk kat office sebelah gak coz nk fotostat...sementara tunggu fotostat nota aku dengan rajinnya tumpang kat meja cc abot *bukan nama sebenar untuk wat report... x guna PC pun..just tanda pada kertas...pas 2 tiba aku dgr macam ade orang mendengus sebelah aku..kuat lak 2...bukan slow..aku tengok belakang xde pe..so aku fikir maybe aku  terdengar aje kot...pas 2 aku wat2 keje macam  ase ade orang panggil name aku...
**korang ade panggil aku ke????
aku tanye dak2 ni coz aku da mula ase lain macam
**tak ah..ngigau ke ape..
**ohhh...
dalam ati aku mang da macam2 aku fikir

mase 2 baru2 ag masuk keje so aku tak tahu yang kat situ memang agak horror...so aku biarkan aje...pas 2 dengar ag bunyi mendengus...kali ni mang lebih kuat..aku memang xleh bla da...aku tutup flimsi angkat seme ajak dorang balik....dorang leh kate jap ag la...fotostat sikit ag tinggal..aku da ketar2 badan macam dah kene parkinson dah ...aku cakap kat ain..aku takut n tunjuk tangan aku mengeletar pada dia..dia perasan so dia kate xpe...insyaallah xde pape....kita x kacau dia...abes fotostat trus angkat brg nak balik...kol teksi siap2...
kuar je dr office aku ase lega gila.... esoknya bila cerita kat orang semua orang kate dah biasa la 2... rupanya dorang pun dah penah kena.... aku paling xleh bla ayat ni

**shift korang da abes..shift dia la pulak..korang duk ag wat keje memang la dia marah..dia nk wat keje dah xleh....

cissss.....apekah???? aku redha aje la (-,- !) banyak ag cerita2 seram...len kali la aku citer...weiiiiii korang jangan tengok belakang taw...hahahahha

** balik semalam tetibe aku terfikir buatnye benda tu ikut sampai kat umah mati la aku...so aku suh si Ain bace ayat kursi sebelum masuk umah (-- !)

3 comments:

Dinaz said...

emm..sama kes jugak nih..opis dinaz pn selalu cmtu..kena kacau tu dah biasa sangat..tapi kena wt don know jer...suara halus , bisikan ablasa...kuatkan semangat..kalau kita lemah dia lagi suka mengusik...n jangan cakap besar, ingat Allah ade bersama kita.

Unknown said...

@diaumaininaz~ 2 la..memula kene xtaw pape cuak gak...

Unknown said...

tu pasal la aku slalu suh balik awl... sbb jam 7pm 'mereka' lak yg nk masuk ofis.. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers