Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, November 3, 2014

Angan-angan ku musnah..hancur..kedebabommmm...... kling...kling...klin


since aku preggy lagi aku banyak google dan baca blog mommy2 semua nak tau apa yang terbaik untuk anak...
daannnn aku tau susu ibu adalah susu terbaik untuk baby..
dan sememangnye aku bertekad untuk tak nak campur susu untuk anak aku
masa dalam pantang Abah aku bebel suruh campur susu pun aku pekakkan aje telinga...

even mak mertua aku pun suruh bagi susu formula senang kerja katanya tetap aku pandang sepi...
pada aku selagi aku mampu ape salahnye..
memang renyah sikit..nak keluar susah...kena pam dulu
dah pam cuci....curah air panas...memang banyak keje...

tapi korang tau tak betapa bahagianya rasa bila menyusukan baby...
die pegang dagu kita..tarik2 baju kita
Allah.....syukur atas rezeki, nikmat dan harta yang dipinjamkan kepada ku..
Aku doa semoga semua perempuan dalam dunia ni dapat rasa pengalaman ni....

tapi bila aku start hantar Phea ke rumah BS dia mintak aku beli fm..
aku memang berat hati...
sedih aku rasa..
sebabnya Phea xnak hisap botol...
so BS nak try FM dalam botol...
kot rasa lain phea nak...

aku tak faham apa yang payahnye nak handle EBM ni...
aku dah letak dalam botol...
susu dah thaw siap2..
warmer pun dah beli...
kalau baby nak susu 
BS just keluarkan dlm peti sejuk
rendam dlm warmer
lepas tu bagi...
masalahnye phea tak nak botol je...

bila ngadu kat sahabat2 dalam fb ramai yang suggest cari BS lain...
sebab macam nak tak nak je jaga anak aku...

hurmmmm aku tak tau nak cakap ape...
sebab BS ni memang aku percaya sangat2
baik pun baik...
lagipun die jaga anak cousin aku
memang baik die jaga...
anak spupu aku pun dah besar..dah 6 tahun pun umo...
skang ni campur anak aku BS tu cuma jaga 2 orang...
nak hantar kat BS lain aku tak yakin...
dengan macam2 hal sekarang ni...
aku tak yakin..
lagipun BS tu bukan tolak mentah2...
masih boleh dibawa berbincang...
aku cakap kat dia minggu ni aku bg EBM dulu..tengok mcm mana...
nanti baru aku beli Formula...
BS ckp ok..
Alhamdulillah.....
harap Phea dapatla susu botol...
start esok memang aku tak kan balik dah tengahari untuk susukan dia...
BS aku tak bagi...nnti phea dah biase ngan time tu sampai bile2 pun dia tak nak botol...
hari-hari pujuk dia minum botol..
laki aku gelak tiap kali aku bercakap dengan phea....

tadi Encik Suami call bagitau dah beli FM kat Phea...
huaaaa aku nangis dalam hati...hampa rasa ati ni tau...



6 comments:

Suria Amanda said...

Alahai...cian Phea...mcm tu jugak ngan qhaira...dia mula2 x nk susu Formula sbb dh biasa direct breastfeed...tp nk x nk kena jugak la ajar...if x mcm mn kan mommy dia nk keja....

Nastyna said...

Ini namanya pengorbanan.... yer feed our kids adalh tanggunjawab, tapi apa u dah lakukan ni, for me baru lah layak kita panggil pengorbanan, I pun doakan phea can take EBM from bottle, insya Allah. Sayang sangat kalau kena campur fm.

Luqman Zakaria said...

comelnyeeee..hehe

InaYusoff said...

susu meriah tak ?

kalau susu meriah...teruskan je bagi susu badan..


slow talk dengan asben n pengasuh..

ape beza susu formula dengan susu badan kalau bagi pon dalam botol gak?..

kene kuatkan hati...

saye susu tak meriah..tu yang kene campur...sedeh betol...

Unknown said...

@suria amanda ~ ni xtau la nk ke tak dengan fm..

@nastyna ~ tu la...syg..kalau boleh nk fully bg bm...

@ina yusoff~ asben mmg faham...pengasuh pun faham..tapi pengasuh nk try ..sebab phea xnak bottle...susu Alhamdulillah...xmeriah sngat..tapi masih mampu nak bekalkan die untuk satu hari

Anna Abdul Latiff said...

better bagi susu BF dari FM, atleast sampai umur 6months, the best sampai 2year old. Takde masalah kalau awal-awal ni baby taknak botol, just you need to find the suitable puting botol untuk anak. kadang-kadang baby bukan taknak botol, tapi dia rasa puting botol tu tak sama dengan puting mak dia. boleh try test puting mana yang sesuai dengan dia, then insyaAllah ok. And yes, kena paksa juga minum EBM from bottle, mula-mula maybe die puek balik, tapi lama-lama should be ok. Just my 2 cents lah pengalaman dari babysit anak-anak sedara yang dah 13 orang. :)

and one more thing, i rasa lagi senang sediakan susu EBM dari buat susu formula.. EBM tinggal panaskan je. then bagi minum, kalau tak habis bleh guna dalam 2-3 jam lagi.. Susu formula leceh nak kena tahu sukatan blablabla. hehe...

sorry panjang plak. selamat berkenalan.:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers