Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, June 7, 2013

Perempuan........Nasihat orang kau yang lebih....


pernah suatu ketika, aku dan encik Suami beli barang...
dan kami tak berpuas hati dengan produk tersebut...lalu
Encik Suami membebel bagai nak rak...
memang marah betul la die malam tu....
sebab penjual barang tu dah menipu kitorang....
esoknya plan nak g kedai tu,
"nak komplen sikit"!!!! kate encik suami dalam nada dan keadaan marah....

aku tau laki aku ni, kalau marah memang marah betul....
so dari malam lagi aku nasihatkan dia, 

esok cakap elok2
jangan marah2, jangan gaduh2...benda boleh bincang...

esok jangan tiba2 nak serang orang kedai tu...
takut2 orang tu simpan dendam ke ape...
takut bawak geng pukul kite...
kite tak tahu hati orang...

esoknya....
nanti kat kedai cakap elok2

nanti kat kedai jangan marah2

nanti jangan bertumbuk

benda boleh bincang

bincang elok2, nanti die xnak dengar komplen kite...

Encik Suami angguk2 . buat muka bosan sambil mulut cakap 
"iyeee....iyeee...iyelah.....abang tau, bincang elok2!!!"

sampai aje kedai
Encik suami aku start bercakap dalam keadaan tenang....
tapi penjualnye pulak naik lemak...
dalam keadaan tidak sedar, aku pulak yang lebih2
aku pulak yang duk gaduh ngan orang kedai tu...
aku pulak yang tak boleh bawak berbincang...
aku pulak yang hentak2 meja..
aku pulak duk ugut2 orang kedai tu...
Encik suami pulak yang pegang aku, suruh aku bertenang

Balik dari kedai tersebut Encik Suami senyum2
korang boleh bayangkan tak senyuman die??????
Menusuk sampai ke hati aku...
kadang2 aku perasan bahu die duk terhinggut2 tahan gelak....
pas tu die tarik nafas panjang, sambung senyum 
ah sudah.........mau setahun die bercakap pasal ni...



5 comments:

Penjejak Mimpi said...

Beselah... bila dah naik syeh tu memang x ingat apa2.. hehe..

~AkuTeTapAku~ said...

hahaha...ko memang..asal ko xcubit je ..biar orang tu rasa penangan cubitan ko..

Unknown said...

@aku tetap aku lah kononnye~ kalo cubit, aku cubit ko aje..senang...kahkahkah...cubit sikit dah sakit+ lebam....

Unknown said...

@penjejak mimpi~ kan...xperasan..emosi lebih

Nastyna said...

haaa tu dia. hhahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers