Assalammuailaikum,

Saya akan suka anda untuk membaca e-mel ini menunjukkan beberapa tanda kebimbangan. Nama saya Puan. Hazrawaty Binti Mustapha saudagar perniagaan di Malaysia. Sebagai akibat daripada keadaan sekarang perubatan saya sekarang, doktor peribadi saya menceritakan kepada saya beberapa hari yang lalu bahawa saya mempunyai sahaja tetapi beberapa minggu untuk hidup dan saya melihat ia sebagai kehidupan tidak adil kepada saya. Semua hidup saya i sentiasa berdoa untuk peluang yang lebih membantu / menyumbang kepada bantuan kemanusiaan.

Pada pandangan rintangan ini, saya mahu mendermakan harta saya untuk bantuan kemanusiaan, kerana ini telah sentiasa menjadi pelan suami saya lewat dan selain i tidak mempunyai anak. Saya pernah bertanya kepada ahli keluarga saya untuk menutup salah satu akaun saya dan mengedarkan wang yang saya telah ada kepada Pertubuhan amal di Somalia dan Pakistan, mereka enggan dan disimpan wang kepada diri mereka sendiri. Oleh itu, saya tidak mempercayai mereka lagi, kerana mereka seolah-olah tidak akan berhujah dengan apa yang saya telah meninggalkan mereka. Dalam usaha untuk melengkapkan kerja-kerja baik Tuhan maha kuasa dan hasrat Suami lewat saya mendermakan sejumlah £ 2,000,000.00 (Dua Juta Great Britain Pounds) kepada anda. Pada pengakuan anda mel ini dan memberitahu saya tentang kerakyatan dan tempat bermastautin semasa, peguam saya akan memudahkan proses kerana untuk pemindahan warisan ini kepada anda. Semoga Allah memberkati anda kerana anda menggunakan wang ini bijaksana untuk kerja-kerja amal.

Salam 
Puan. Hazrawaty Binti Mustapha