Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, September 20, 2012

Kedekut Gile!!!


ye kawan-kawan, bila nak cerita pasal kedekut ni
aku mengaku akulah orang yang paling kedekut sekali dalam bab-bab berbelanja ni
sesetengah orang tak kisah beli beg harga 4, 5 ratus 
tapi kalau hulur kat aku beg harga macam tu 
memang pelan2 aku tolak pakai kaki......
sebab pada aku membazir.....
beg 4, 5 ratus semata-mata untuk bawak kehulu kehilir memang tak berbaloi....
tapi ye la..aku faham....sebab beg mahal ketahanan die luar biasa..
kita keluar 400 boleh pakai 4 tahun kan.... 
tapi aku tetap tak kan beli
kecuali aku betul2 berkenan sangat dengan beg tu.. baru aku keluarkan duit...dengan syarat tak lebih dari RM300.00 
tapi untuk rekod korang semua
bag aku yang paling mahal aku beli adalah bagpack nike RM 210 tak silap aku...
itu pun sebab terpaksa... nak g kursus tak ada bagpack...
itu pun balik umah terus ase nyesal...
bhahahha kedek gile kan aku...

lepas tu kalau cerita pasal perfume lagi la...
aku ni jarang pakai perfume...
aku tak suka sangat wangi2 ni...
dan aku cukup2 bangkang kalau korang suh aku beli perfume mahal...
heloooo aku rasa macam sembur2 duit aje pada kain...
baik aku beli emas kan...
sesak2 boleh jual 
kalau beli perfume??
sesak2 boleh ko pegi kedai beli milo pakai perfume???
"berape kak?? RM 4.50... okey" sembur perfume 4 kali sambil berlalu pergi....
tapi kan sejak2 dapat miniature perfume dari carolina herera tu kan macam berkenan pulak dekat perfume die... hewhewhewhew.... terus ubah fikiran..tak salah sesekali beli kan.... 
212 VIP perfume by Carolina Herrera for women
yang ni seyes mangi...titew sukew....
rege titew tataw.....

tapi harga mestilah kurang dari RM 250...
kalau lebih2 memang aku tak beli...

satu benda yang aku tak kedekut ialah bab MAKAN....
g makan dekat SR bayar 70 hinggit pun rileks aje...
cuma timbul rasa penyesalan selepas membayar rege makanan aje T__T
kadang2 duit aku abes sebab aku makan kot...
barang tak nampak sangat...
menyimpan?? memang tak la...sedikit-sedikit aje
bile gaji, makan kadang2 lebih 10 ringgit sehari...
g sogo lagi beli air la, cekedis la...mekdi la, kehepci la...
sungguh tak menyihatkan ...

tapi skang aku rasa duit tu better aku simpan sikit2... 
tak pun beli barang sikit2....

7 comments:

Mek Onie said...

dan onie pun kedekut,kedekut pada benda yg tak patut beli,hihi.....awakkkk,jom la join kelas onieeeee...free je :)

sueada said...

sama la kita.
mmg kedekut bila bab2 barang nie,klu makanan xper.

tapi kena ada portion utk saving jugak even rm10 sebln.

scha_imal87 said...

patut lengan kau nampak makin tuff

Unknown said...

@onie~ kan... hihi ok2.. t kumpul orang dulu.. t kite riger2 onie k

@lurun~ portion saving memang kena ade..penting tu

Unknown said...

@scha~baru taw ka???

HyRoSSa NeNy said...

seolah2 aku ni same dgn kaw...

bab makan aku tak kesah mahal asal sedap...cume yg stop kan aku sebab aku ni jenis cepat gemok... so mkn nasik suku pinggan stengah ratus inchi naik kat pinggang... so aku mcm kawal sbb bukan pasal wet sbb takot baju tak muat... wakakaka...

tapi bab beli brg...aku ase mmg hell nk beli brg mahal2... pastu pastu???? buruk jugak kennnnnnn

aku carik beg 25 hengget kat times square jeeee... lagipon beg 25 hengget ase mcm maseh remaje... *bluwekkkk

Unknown said...

@neny ~ kite mang sehati sejiwa la... aku memang kedekut tol nak kuar duit ni...beg aku pun aku beli kat sogo yg rege 20 hengget je kot yg aku pakai skang... aku cukup setuju ngan statement ko..pakai beg 25 hengget beri feels kite masih remaja...kahkahkahkah..... Scha ikmal n the geng taleh masuk geng kite pasal dorang pakai beg memahal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers