Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, March 26, 2015

Sign untuk baby


baru terjumpa hari ni...
baby kan tak boleh cakap
dan parents selalu stress bila anak nangis tapi tak tau diorang nak ape
hari ni aku terjumpa video yang betul2 berguna..
mostly video kat youtube semua orang putih punya anak
tapi serius menjadi dorang buat...

untuk baby 6 bulan hingga 13 bulan kita boleh ajar diorang guna sign untuk express kehendak mereka
untuk permulaan ajar yang basic dulu 

sign untuk daddy

eat 

milk

mommy

nampak cam ntah pape kan.. tapi try la tgok youtube...bila baby dah biasa guna sign ni, diorang akan tunjuk sign ni bila mintak sesuatu
kita pun tak ade la frust kan bila tak faham apa yang anak nak...

benda ni kena ulang banyak kali ..
Contoh 
tiap kali nak bagi makan 
sebut 
Ibu nak ambik makan (sambil buat sign)
nak suap 
sebut sambil buat sign
gitu la lebih kurang yang aku faham


ni contoh lain...
jom weh buat kat anak.... 


selama ni aku ajar bunyi je...
kalau makan aku selalu sebut 
ammm..ammm.ammmm

so sekarang kalau sophea nak makan die sebut ammm..amm..ammm
yang lain aku tak pernah praktik buat pun
aku cuma paham kalau die ammm...ammm.ammm...

tazzabar nak balik try ajar phea


Sopheaaaa 

ammmm.ammmmm






7 comments:

Saniah said...

salam kenal,, saya ziarah sini and follow,, #1512
http://www.coretanhatiibu.com

Fiza Aizzawa said...

cm comel jer.. ly belajar nie.. hehe

dear anies said...

mcm belajar bahasa isyarat la plak ya ;-)

shaFazie said...

boleh practice dkt anak nant.. tq sis share

Nory Zoulkefle said...

wahhh berguna sgt tips ni....boleh cuba nnt...

nur anis said...

wahh..boleh cuba la ni nanti...kot kot berhasil..hehe

NaZiRaH @ Ezyra said...

best ni boleh try kat Ainul, hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers