Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, December 26, 2014

Pray For Pantai Timur - Rumah dah tenggelam

aku tak dapat bayangkan betapa teruknya banjir kat Kelantan
semalam tengok berita heli jatuhkan bekalan makanan dekat orang yang lari ke bukit...
lari ke bukit ???bayangkan la..dalam hujan...sejuk....ade ke tempat berteduh??
kesian sangat...tapi dalam berita still cakap belum darurat, belum darurat
pada aku dah darurat sangat dah macam tu...
sampai hospital pun dah naik air
Elektrik tak ada
bayangkan la baby2 yang baru lahir

T_T
Allahuakbar...dugaan betul...
Kampung aku yang tak pernah2 banjir pun sampai tenggelam
skang tak tahu berita..sebab aku xdapat contact family aku..
yang dapat contact cuma adik bongsu aku...sebab adik aku duduk bandar lipis...
mak n abah dekat pusat pemindahan banjir dekat padang tengku...
adik aku dah tak boleh balik sebab jalan dah tak boleh nak lalu
kakak aku balik kampung nak amik mak ngan abah aku pun terpaksa patah balik ke kl sebab jalan dah tenggelam...
hoiiiii risau weh...
abah aku semput...mak aku pulak demam...
skang pulak tak dapat nak call diorang
hope tak ade pape la...
semalam baca FB sahabat anak die menangis susu dah habis...pampers dah habis..
nak ke kedai tak dapat sebab jalan dah banjir...tak boleh lalu...kesian...dia pulak xde susu badan sebab dah berbulan stop....sedihhhh,...kesian...
rumah aku nmpak atap je ha
gambar ni diambil tak sampai sehari lepas aku publish entry banjir tu T__T
sekarang dgr cerita bumbung pun tak nampak dah T__T tak tau betul ke tak





jambatan padang tengku pun dah naik air
orang kelantan tau la jambatan ni, sebab diorang selalu lalu kalau nk balik Kelantan dari KL..


skang dah tak tau berita macam mane, sebab dah tak dapat nk contact diorang
T_T


risaunye lahai...bandar lipis pun dah naik air...
T__T



11 comments:

InaYusoff said...

Allahuakbar..

tak tahu nak cakap ape sheyla..

moga abah dan mak sheyla okey di sane...

doa banyak2..

saye yang tiada siape2 di sane pon tak sanggop dengar macam2 cerita pasal banjir kat sane..

kuatkan hati dan same2 kita berdoa ye sheyla..

ezy.fia said...

arap sumenye selamat..
sedih tgk mngsa2 bnjir..

ewanthology said...

negeri sembilan, perak dan johor pun dalam langkah berjaga jaga sebab air dah mula naik.

pray for semenanjung malaysia.

Lelaki Ini said...

sangat kesian

Najib Ariyan Ali Basha said...

bumbung pun dah tak nampak... dahsyat sungguh... apalah sebenarnya petanda yg Allah nak tunjukkan ye...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. sedihnya sheila tengok gambar2 ni. semoga Allah melindungi semua mangsa2 banjir di Pantai Timur.. awak tabah ye...

eMMe said...

Salam Misz Sheyla, Ya Allah! kamu n keluarga kamu juga terlibat dgn banjir... apa2 pun... saya doakan kesihatan kesejahteraan keluarga di sana... kalo air tinggi camni, susah la nak wat camner yea... risau juga tgk keadaan di sana... tapi mmg terbayang anak2 kecil.. yg terputus bekalan susu.. ya Allah.. hebatnye ujianmu Ya Allah...

Najib Ariyan Ali Basha said...

Salam

SELAMAT TAHUN BARU 2015

Semoga tahun2 mendatang menjanjikan kemakmuran, keamanana dan kesejahteraan kepada kita semua.... aminnn....

Hafizin Jamil said...

macam mana keadaan family. semuanya selamat ke?

teratai said...

Semoga Allah permudahkan segala urusan...aamiin

Lelaki Letrik said...

rumah mak sedara aku kat Dabong abis total lost.. Anak-anak dia post kat dlm FB 2 hari lepas, yang tinggal cuma tiang pasak je..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers