Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Friday, October 15, 2010

apa itu malware???

aaiish....bengang coz x dpt masuk blog MAKCIK NI . Blog ni la aku bukak ari2 utk rehatkan otak aku 2 3 minit
lau nak masuk je mesti de tulis malware. this site may harm your computer .. 
so aku tertanye2 pe bende malware ni??? virus ke??
aiyark..aku xmo pc aku dijangkiti virus...TIDAKKKKK!
so g la berjumpe dengan dokter google so jumpe sal malvare kat blog  intizhar mekasih n lau taw lebih lanjut ttg malvare bleh la singgah kat intizhar-kalamhati



Apa itu Malware?
Virus ni banyak sebenarnya tapi disebabkan baru-baru ni banyak blog dan website yang dijangkiti virus bernama Malware,jadi kat sini aku nak ulas la pasal virus ni dulu. Malware merupakan perisian yang direka bentuk untuk memasuki ke dalam sistem komputer dan menyebabkan risiko kerosakan komputer tanpa disedari oleh pengguna.Malware berasal daripada 2 gabungan perkataan iaitu malicious yang membawa maksud niat jahat dan software yang bermaksud perisian.
kate aku : aishhh... abes la pc aku jap ag..byk gak jumpe perkataan malvare tadi
Bagaimana Malware menyerang pc@laptop dan blog?
Laptop@pc:
Malware biasanya boleh memasuki laptop korang apabila korang download atau sedang melayari sesuatu website atau blog tanpa disedari.Something yang korang download tu mungkin terdapat satu script yang berbahaya kepada computer.Kenapa aku kata bahaya?Baca dekat bawah di bahagian kesan.
Blog:
Contoh paling senang.Kebelakangan ni ramai rakan-rakan blogger yang tak boleh masuk web gengblogger kerana terpapar satu tanda warning macam kat atas tu.Korang dah tahu kat situ ada Malware kan?Kalau korang ingat balik,mungkin dulu atau baru-baru ni korang mungkin ada tepek satu badge gengblogger kat sidebar blog,jadi disitu la datangnya Malware dan menyebabkan blog korang turut dijangkiti.Terus membaca untuk atasi.
kate aku : aishhh... kengkawan yang nak solve masalah malware ni kene la tnye pada yang arif. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers