Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, August 31, 2011

makcik hajjah sitt al-wuzara yang sebenarnya (final)


segala informasi disini diambil dari laman facebook gaysec dan 'pendedahan eksklusif siapa sebenarnya MHSAW'.. kepada yang tidak mengetahui mengenai MHSAW (makcik hajjah sitt al wuzara) ini, dia ini adalah rakyat malaysia yang telah murtad dan bukan itu saja, dia juga telah menghina dan mencaci kaw-kaw agama Islam.. berikut adalah cerita yang tubelawak rumuskan sepanjang sebulan mengikuti #opsramadhan bersama gaysec dan group pendedahan..

pada mulanya, pihak gaysec telah tersalah target.. pada ketika ini ramai menyangka pihak gaysec tidak bersikap profesional dan hanya sekadar 'script kiddies' pada masa yang sama telah membuat fitnah melulu ke atas arlene tan.. anda sebenarnya telah tersalah.. disebabkan propaganda ini, pihak gaysec telah mengumpul bukti yang cukup untuk membongkar rahsia makcik hajjah serta kuncu-kuncunya dan juga group-group murtad lain di malaysia..


kemudian apabila makcik hajjah berseronok kerana pihak gaysec telah tersalah target.. dia telah menulis surat cinta kepada gaysec.. hal ini juga telah mengantoi-kan dirinya kerana ada diantara rakan mereka (kuncu murtad) telah berkongsi rahsia makcik hajjah melalui email.. inilah rupa makcik seperti yang dikongsikan oleh kuncu-kuncu mereka sendiri

adlin abdul jalil 2011

kalau diperhatikan pada surat cinta untuk gaysec itu, memang sama warna kuku dia kan.. lagipun inilah rahsia yang telah dipecahkan oleh kuncu-kuncunya sendiri.. apa lagi bukti yang anda mahu? jadi siapakah gadis didalam gambar ini? berbalik kepada entry panas yang ditulis oleh 1peluru.. makcik hajjah ini sebenar-benarnya adalah adlin binti abdul jalil.. seorang rakyat malaysia beragama islam yang telah murtad juga telah menghina islam tahap kronik..

info adlin sepenuhnya

jadi sekarang ni, pihak gaysec dan group pendedahan telah menjalankan tugas mereka dengan baik.. terpulang kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan.. bagaimana dengan kita? mari kita sign e-petition ni beramai-ramai untuk menunjukkan sokongan kita agar mereka-mereka ini (murtadin) dibawa ke muka pengadilan dan diberi tindakan undang-undang..


** sekiranya benar adlin abdul jalil bukanlah makcik hajjah sitt alwuzara kenapa sehingga sekarang masih belum ada laporan polis dari empunya badan ataupun wakil empunya badan?

checkmate!!  


rujukan 1 : gaysec.net
rujukan 2 : group pendedahan eksklusif




sumber : http://tubelawak.blogspot.com/2011/08/makcik-hajjah-sitt-al-wuzara-yang.html#more

Friday, August 26, 2011

Tips Khusyuk Dalam Solat

ASSALAMUAALAIKUM SAHABAT SEKALIAN...




Mukadimah



HAri2 kita asek memikirkan teknik2 kuruskan badan, tips2 mencantikkan muka, teknik2 malam pertama (ops) dan sebagainya tapi kita lupa pula nak mencari tips2 bagaimana mendapatkan khasiat solat yg sebenarnya. kita asek mencari alasan kelekaan kita spt gangguan bising, gangguan syaitan dan sbgnya tapi hakikatnya kita tidak pula ingin menguatkan diri mencari kekhusyukan dalam bersolat.



TIps tips mudah



sebenarnya byk tips2 kita pelajari, tapi kebanyakkannya adalah dlm bentuk abstrak spt pastikan tempat solat bersih, ambil wuduk sempurna, solat dalam gelap dan sbgnya, tapi tiada gunanya jika kita solat tidak fokus kpd apa yg kita kerjakan.



ini ada tips yg lebih mudah kita buat.



1) LIHAT SEJADAH DAN BYGKAN GAMBAR KAABAH ITU SEOLAH2 ANDA DI HADAPANNYA KETIKA ITU.

Dgn cara ini, anda mendapat keikhlasan dan kesungguhan dlm bersolat kerana merasakan anda telah berada di dpn Rumah Allah.



2) FAHAMI MAKNA BACAAN DAN TERJEMAHKANNYA KETIKA SOLAT

Membaca tanpa tahu maksud apa gunanya. jika kita membaca di mulut tapi di waktu yg sama kita menlafazkannya di hati, kita akan lebih mengerti akan maksud kata2 kita itu dan melahirkan kekhusyukkan dalam solat. cthnya ketika menyebut Allahu Akbar ketika takbiratul ihram, pastikan di dalam hati anda menyebut "allah maha besar". begitu juga dgn bacaan lain.



Maksud Bacaan di dalam solat



Takbiratul-Ihram & Takbir

Allah Maha Besar.



Doa Iftitah

Allah Maha Besar dan segala puji bagi Allah dengan banyaknya. Maha suci Allah sepanjang pagi dan petang. Aku hadapkan wajahku bagi Tuhan yang mencipta langit dan bumi, dengan suasana lurus dan berserah diri dan aku bukan dari golongan orang musyrik. Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku, matiku adalah untuk Allah Tuhan sekelian alam. Tidak ada sekutu bagiNya dan kepadaku diperintahkan untuk tidak menyekutukan bagiNya dan aku dari golongan orang Islam.



Al-Fatihah

Dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi maha Mengasihani. Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. Yang maha pemurah lagi maha mengasihani. Yang menguasai hari pembalasan. Hanya Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkau kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau kurniakan nikmat kepada mereka, bukan jalan mereka yang Engkau murkai dan bukan jalan mereka yang sesat.



Bacaan ketika rukuk

Maha Suci TuhanKu Yang Maha Besar dan dengan segala puji-pujiannya.



Bacaan ketika bangun dari rukuk

Allah mendengar pujian orang yang memujinya.



Bacaan ketika iktidal

Wahai Tuhan kami, bagi Engkaulah segala pujian.



Bacaan ketika sujud

Maha suci TuhanKu yang Maha Tinggi dan dengan segala puji-pujiannya.



Bacaan ketika duduk di antara dua sujud

Ya Allah, ampunilah dosaku dan rahmatilah daku, lindungilah daku,

angkatlah darjatku, rezekikan daku, berilah aku petunjuk, selamatkanlah

daku dan maafkanlah akan daku.



3) MAKSUDKAN DI DALAM HATI APA YG DILAFAZKAN KETIkA DUA KALIMAH SYAHADAH.

smsa duduk tahiyat, pastikan ketika melafaz syahadah, kita tetapka dalam hati dgn berkata "tiada tuhan selain Allah, nabi muhammad pesuruh Allah"



4) KETIKA INGIN MEMBERI SALAM PERTAMA, ANDAIKAN ITULAH KALI TERAKHIR KITA BERSOLAT KPD ALLAH.

bila kita merasakan kita akan mati selepas selesainya solat itu, kita akan lebih menghargai kerja2 kita dan mencintai solat lantas kita tidak leka dan mengharapkan solat itu akan membantu kita di akhirat kelak.





Semua tips ini bukanlah 100% berhasil jika kita tiada usaha utk melahirkan keikhlasan dalam bersolat. oleh itu, berusahalah utk menunaikan solat dgn tekun dan bersungguh, bkn terpaksa atau dlm keadaan malas. nescaya kita akan menemui kekhusyukan itu.



AAMIIIN...

Perempuan Jadi Imam ????? biar betul

Beberapa waktu yang lalu, kita dikejutkan dengan berita Prof. Dr. Amina
Wadud mengimamkan solat Jumaat dan solat-solat yang lain di USA.
Lihat gambar-gambar berikut..

Sedarkah kita bahawa wanita mengimamkan solat golongan lelaki sudah
diamalkan oleh sebilangan muslim di beberapa negara di barat dan Afrika.
Lihat gambar bawah sebagai contoh. 


Kini di Kanada pula, kita di kejutkan dengan wanita menjadi imam solat jumaat.


sumber: cg forum

Thursday, August 25, 2011

Ketam ganjil di Akuarium Blue Reef, Southsea, Hampshire, Britain.

aku nengok kan dah macam kiwi pun ade ketam ni...


SOUTHSEA - Seorang nelayan menangkap seekor ketam ganjil yang wajahnya dikatakan mirip makhluk asing dalam filem Predator yang dibintangi pelakon Arnold Schwazenegger pada tahun 1980-an, lapor sebuah akhbar semalam.

Ketam itu kini ditempatkan di Akuarium Blue Reef di Southsea, Hampshire, Britain selepas haiwan tersebut diserahkan untuk dipamerkan baru-baru ini.

Haiwan tersebut turut dikenali sebagai ketam span dan ia boleh menyamar dan mengelak daripada dilihat menerusi pemandangan mata semasa haiwan tersebut berada di dasar laut.

Ketam itu akan dipamerkan kepada orang ramai selepas ia selesai dikuarantin. - Agensi

Wednesday, August 24, 2011

Dua beradik maut, langgar lari

Seorang ibu hampir pengsan apabila melihat dua anaknya berusia enam dan sembilan tahun terbaring dengan berlumuran darah di jalan selepas selepas basikal dinaiki mereka dirempuh sebuah kereta di Kampung Hujung Tanjong, Panchor, dekat Pengkalan Chepa, tengah hari semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari, Raja Zulkarnain Raja Azahan, 9, dan Raja Nur Elia, 6, yang membonceng basikal maut dalam perjalanan pulang dari Sekolah Kebangsaan (SK) Sering, di sini.

Ibu mangsa, Nurain Alia Abdullah, 35, yang ketika itu baru saja pulang dari bandar untuk mengambil wang zakat, bercadang untuk membeli pakaian Aidilfitri untuk dua anaknya itu semalam, tapi hajatnya itu tidak kesampaian.

“Saya bercadang untuk membeli baju Melayu dan baju kurung untuk mereka sebaik memperoleh wang zakat daripada Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (PERKIM).

“Malah, Raja Zulkarnain beberapa hari sebelum itu juga menyuruh membeli baju Melayu berwarna ungu,” katanya ketika ditemui di Rumah Mayat Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), semalam.

“Saya tidak bermaya melihat keadaan mereka yang masih berpakaian sekolah dan berlumuran darah,” katanya

Difahamkan penduduk kampung ternampak sebuah kereta jenis PROTON yang dipandu dengan laju serta melanggar anaknya daripada arah belakang.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat menghubungi bahagian trafik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 09-7752229 atau balai polis berdekatan. 



Bising lah kau perempuan

perempuan mana yang tak pernah membebel. kalau tak banyak pun sikit tu mesti ada jugak membebel. Mesti korang PARA SUAMI  rasa bosan , letih, menyampah... tapi pernah tak korang terfikir yang isteri korang tu buat lebih dari itu??? meh baca ni..just untuk share aje..kalau salah sila betulkan..
Diceritakan bahwa ada seseorang dtg kerumah Khalifah Umar ra. utk
mengadukan perangai buruk isterinya. Apabila org itu tiba dipintu
rumah Khalifah, tiba2 dia dengar isteri khalifah sedang m'angkat
suara m'gata nista kpd khalifah sedangkan khalifah umar diam tak
menjawab.
Maka org itu pun tak jadi nk m'gadu, malah tergesa2 hendak pergi
m'ninggalkan rumah khalifah, maka dgn tidak semena-mena dia di
panggil oleh khalifah umar serta b'tanya:

Khalifah : Apa hajat mu dtg ke mari

Orang itu : Tiada apa2 wahai amirul mukmini

Khalifah : Mengapa dtg kalau tiada apa2

Orang itu : Sebenarnya sy dtg utk m'gadukan kelakuan buruk isteri
saya, wahai amirul mukminin. Tetapi tiba2 sy m'dapati
tuan juga m'hadapi nasib yg sama spt saya.

Khalifa : Wahai saudaraku, Aku terpaksa bersabar kerana aku
terhutang budi kpd isteriku. Dia memasak utk ku,
basuh kain utk ku,padahal semua tu tidak wajib atasnya
Dan dia juga m'jadi tempat kemesraan, dimana hatiku
berasa tenang dan krn dia, aku terlindung dr m'lakukan
yg haram. Bagaimana dpt aku menentangnya, jd aku hanya
bersabar dan memekakkan telinga saja.

Orang itu : Saya juga m'alami nasib yg sama spt tuan.

Khalifah : Wahai saudaraku, bersabarlah atas kelakuan isterimu

Tajuk buku: Cerita serta doa dari hadith & al-quran

Disusun oleh: Ikatan studi islam, UKM.

Tuesday, August 23, 2011

Nine IQ Test For Parents

1. How many times per week do you ask your child, "did you do your homework?" and then check on it and go over it with them, or ask your child, "how is school going?" and take time to actually find out (many parents simply ask the questions but are not really interested in the answer)

2. How many hours a week do you spend actually giving your child a hand with their homework? (it's not about giving them the answer but more about supporting them in the process of learning)

3. How many hours a week do you spend actually playing with your child? (Physically playing, practicing a sport together, and most important having active fun together.)

4. How many hours a week do you spend entertaining your child? (Watching TV together, going to the movies, sporting events, taking family vacations.)

5.How many hours a week do you spend educating your child on subjects you think are important for their life-long development? (subject such as spirituality, morality, finances, civic responsibility, helping the less fortunate, and leadership activities such as scouting.)

5. How well do you know your child teachers? Do you respect them as people and as professional? Are they the kind of role model you want for your children? (it is not criticizing; it is about being interested in people who actually see your children as much as you do)

6. Are you a role model of who you want your child to grow up to become?

7. How many times this week have you hugged your child?

8. How many times this week have you told your child you loved him or her?

9. How Many times this week have you told your child that you were proud of him or her?

"GENIUSES cannot be CREATED, but can be DISCOVERED. Everyone is a genius WHEN they are in the right POSITION"


DSFA Team
2011

Monday, August 22, 2011

Can you read this???

I CAN READ IT! CAN YOU?
Ada sesiapa yg boleh baca ni? 



(Mgnieukt kjiaan Cmabrigde Uinervtisy sseaipa upn bleoh mmbcanaya waalu hruufyna brterbaur kraena oatk ktia tiadk mngjea hruuf stau-prestau tpai mmebcaa preaktaan sceara mnyeulruh asalakn hruuf peratma jgua ynag trakehir bareda diteamptyna) :-

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too.
Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe can.

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it.

ONLY FORWARD IF YOU CAN READ THIS



aku boleh bace woiii tu pasal aku foward...agagagagaga


cilok from : erlyn 

LAILATULQADAR MALAM YANG DINANTI OLEH MUKMIN

10 akhir Ramadhan adalah merupakan di antara malam-malam yang penuh dengan keberkatan dan kelebihan yang tertentu. Malam-malam ini adalah merupakan malam yang ditunggu-tunggu oleh seluruh orang mukmin. Bulan Ramadhan, Al Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah s.a.w. di antaranya firman Allah s.w.t.

Maksudnya: "Sesungguhnya kami menurunkan Al-Quran pada malam Lailatulqadar dan apakah yang menyebabkan engkau mengerti apa itu Lailatulqadar. Lailatulqadar lebih baik daripada 1000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan keizinan daripada Tuhan mereka untuk setiap urusan. Malam ini sejahtera hingga terbit fajar".

Sebab turun surah al-Qadr

Lailatulqadar mempunyai kelebihan yang begitu besar. Ianya lebih baik dari 1000 bulan yang lain. Sebab diturunkan ayat tersebut diriwayatkan daripada Mujahid dikatakan sebab turun ayat tersebut ialah Nabi s.a.w. telah menyebut tentang seorang lelaki daripada Bani Israel yang telah menggunakan alat senjatanya untuk berperang pada jalan Allah maka orang Islam pun kagum di atas perbuatan itu lalu Allah menurunkan ayat di atas.

Riwayat yang lain pula dari Ali bin Aurah pada satu hari Rasulullah telah menyebut 4 orang Bani Israel yang telah beribadah kepada Allah selama 80 tahun. Mereka sedikitpun tidak derhaka kepada Allah lalu para sahabat kagum dengan perbuatan mereka itu. Jibril datang memberitahu kepada Rasulullah bahawa Allah w.s.t. menurunkan yang lebih baik dari amalan mereka. Jibril pun membaca surah Al Qadar dan Jibril berkata kepada Rasulullah ayat ini lebih baik daripada apa yang engkau kagumkan ini menjadikan Rasulullah s.a.w. dan para sahabat amat gembira.

Daripada ayat di atas dapatlah kita ketahui bagaimana besar kelebihan orang yang beribadah pada malam lailatulqadar. Ianya satu malam menyamai beramal 1000 bulan.

Dalam hadis Rasulullah s.a.w. menyebut

Maksudnya: "Rasulullah bersungguh-sungguh beribadah pada 10 akhir bulan Ramadhan lebih daripada yang lainnya"

Rasulullah s.a.w. melakukan ibadah pada malam itu bukan hanya setakat baginda sahaja tetapi baginda menyuruh ahli keluarga bangun bersama beribadah. Kata Aisyah r.a.

Maksudnya: "Nabi s.a.w. apabila masuk 10 akhir bulan Ramadhan baginda mengikat kainnya. Menghidupkan malam dengan beribadah dan membangunkan keluarganya untuk sama-sama beribadah. Mengikat kainnya bermaksud bersungguh-sungguh mengerjakan ibadah."

Kelebihan Menghayati Malam Lailatulqadar

Kerana mulianya Lailatulqadar, Rasulullah s.a.w. menganjurkan supaya umatnya bersedia menyambut dan menghayati malam yang berkat itu dengan pelbagai jenis amalan dan ibadah yang diterangkan di antaranya hadis yang diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a.

Maksudnya: "Barangsiapa menghayati malam Lailatulqadar dengan mengerjakan sembahyang dan berbagai jenis ibadat yang lain sedang ia beriman dan mengharapkan rahmat Allah taala nescaya ia diampunkan dosanya yang terdahulu.

Rasulullah s.a.w. sendiri menjadi contoh yang baik yang menghayati malam lailatulqadar terutama 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan dengan beriktikaf di Masjid mengerjakan pelbagai amal ibadah untuk menyambut malam Lailatulqadar yang mulia.

Ini diterangkan di dalam satu hadis diriwayatkan daripada Aishah r.a. Katanya:

Maksudnya: "Biasanya Rasulullah s.a.w. berusaha dengan bersungguh-sungguh memperbanyakan amal ibadah pada 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan berbanding dengan masa yang lain."

Dalam hadis yang lain Aishah juga meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda bersedialah dengan bersungguh-sungguh untuk menemui malam Lailatulqadar pada malam-malam yang ganjil dalam 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan.

Malam-malam yang ganjil yang tersebut ialah malam 21, 23, 25, 27 & 29 dari bulan Ramadhan. Dalam pada itu terdapat juga beberapa hadis yang menyatakan bahawa malam Lailatulqadar itu pernah ditemui dalam zaman Rasulullah s.a.w. pada malam 21 Ramadhan. Pernah juga ditemui pada malam 23 Ramadhan. Terdapat juga hadis yang mengatakan bahawa baginda Rasulullah s.a.w. menjawab pertanyaan seorang sahabat yang bertanya mengenai masa Lailatulqadar supaya ianya bersedia dan menghayatinya. Baginda menjelaskan malam Lailatulqadar itu adalah malam 27 Ramadhan. Dari keterangan-keterangan di atas dapatlah kita membuat kesimpulan bahawa malam Lailatulqadar itu berpindah dari satu tahun ke satu tahun yang lain di dalam lingkungan 10 malam yang akhir dari bulan Ramadhan. Yang pastinya bahawa masa berlakunya malam Lailatulqadar itu tetap dirahsiakan oleh Allah s.w.t. supaya setiap umat Islam menghayati 10 malam yang akhir daripada Ramadhan dengan amal ibadat. Kerana dengan cara itulah sahaja mudah-mudahan akan dapat menemuinya dan dapat pula rahmat yang diharapkan yang akan menjadikan seseorang itu hidup bahagia di dunia mahupun di akhirat.

Doa khusus di Malam Lailatulqadar

Doa tersebut diterangkan di dalam hadis berikut

1. Hadis yang diriwayatkan daripada Aishah r.a.

Maksudnya: "Saya pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w. bagimana kiranya saya mengetahui malam Lailatulqadar dengan tepat. Apa yang saya akan doakan pada saat itu. Baginda menjawab berdoalah dengan doa yang berikut"

Maksudnya: "Ya Allah ya Tuhanku sesungguhnya engkau sentiasa memaafkan salah silaf hamba lagi suka memaafkan oleh itu maafkanlah salah silafku. Terdapat juga beberapa doa yang disar ankan oleh para alim ulamak kita melakukannya seperti membaca doa

Orang yang beribadah pada 10 malam yang tersebut akan mendapat rahmat yang dijanjikan dan telah sabit di dalam hadis-hadis yang sahih bahawa malam Lailatulqadar ujud pada salah satu malam yang 10 itu terutama pada malam 21, 23, 25, 27 dan 29. Orang-orang yang tekun beribadah di dalam masa tersebut untuk menemui malam Lailatulqadar akan mendapat rahmat yang dijanjikan itu samada ia dapat menemui atau tidak dan tidak melihat apa-apa kerana yang penting yang tersebut di dalam hadis sahih riwayat Bukhari dan Muslim ialah:

1. Menghayati malam tersebut dengan beribadah.
2. Beriman dengan yakin bahawa malam Lailatulqadar itu adalah benar dan dituntut menghayatinya dengan amal ibadah.
3. Amal ibadah itu dikerjakan kerana Allah semata-mata dengan mengharapkan rahmatnya dan keredaannya.

Adalah diharapkan sebelum daripada kita beramal ibadat di malam Lailatulqadar hendaklah kita bertaubat dengan sebenar-benarnya iaitu taubat nasuha dan terus beristiqamah tetap teguh mengerjakan suruhan Allah dan meninggalkan segala larangannya.

Tanda Malam Lailatulqadar

Para alim ulamak r.h. menyebutkan beberapa tanda atau alamat berhubung dengan malam Lailatulqadar:

- Ada yang berkata orang yang menemui malam Lailatulqadar ia melihat nur yang terang benderang di segenap tempat hingga di segala cerok yang gelap gelita.
- Ada pula yang berkata ia mendengar ucapan salam dan kata-kata yang lain dari Malaikat.
- Ada juga yang berkata ia melihat segala benda termasuk pohon-pohon kayu rebah sujud.
- Ada pula yang berkata doa permohonannya makbul.

Imam Tabari r.h. memilih kaul yang menegaskan bahawa semuanya itu tidak lazim dan tidak semestinya ia dapat melihatnya kerana tidak disyaratkan melihat sesuatu atau mendengarnya untuk menemui malam Lailatulqadar.a

Sunday, August 21, 2011

(Gambar) Comelnya Anjing Yang Dipegang Oleh Nanu Baharudin Tu




maybe itu cume patung..bersangka baik

kredit : zon artis

Lelaki Ditahan Berhubung Kes Simbah Asid, Direman Lima Hari

KUALA LUMPUR, 21 Ogos -- Seorang lelaki yang ditahan petang semalam di ibu negara berhubung kes simbah asid terhadap seorang pemuda di Wisma Bumi Raya, Jalan Raja Laut, 8 Ogos lepas, direman lima hari bermula hari ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur ACP Khairi Ahrasa berkata lelaki berusia 28 tahun itu adalah kenalan kepada mangsa.

"Lelaki yang ditahan itu mengenali mangsa dan polis yakin dengan penahanannya dapat membantu pihak polis menyelesaikan kes simbah asid yang berlaku di Jalan Raja Laut itu," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Dalam kejadian itu, mangsa Mohd Rafie Abdul Latif, 27, telah disimbah asid oleh seorang lelaki ketika berada dalam kereta berhampiran tandas awam berdekatan Wisma Bumi Raya di sini.

Lelaki itu dikatakan membuka pintu kereta mangsa dan menyimbah mangsa dengan asid yang menyebabkan kulit muka mangsa melecur, sebelum melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta bersama dua lagi lelaki.

Menurut sumber, lelaki yang ditahan itu merupakan seorang dari rakan mangsa yang bersamanya pada hari kejadian dan telah dibawa oleh pihak polis ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) iaitu tempat mangsa dirawat dalam keadaan tangan bergari, semalam.

"Lelaki (yang ditahan) itu ada bertengkar dengan mangsa beberapa hari sebelum kejadian, namun tidak dapat disahkan sama ada dia terbabit," katanya.

Kegunaan Handphone selain untuk berkomunikasi...

iye..handphone benda penting yang harus ada zaman sekarang ni...kalau ko xde handphone orang akan anggap ko anti teknologi..tapi korang tak tahu kegunaan handphone ni selain alat komunikasi die jugak boleh jadi bahan yang berguna untuk cover malu korang... benda ni dah lama aku tengok dan perhatikan...kalau ada sesuatu yang terjadi pada seseorang tu yang boleh buatkan muka dia tebal seploh inci apa yang dia akan buat untuk cover malu tu..

** ngah jalan-jalan ala model catwalk tetibe tersepak something dan nak jatuh
- mesti pura2 baca msg or taip2 msg...

** tegur membe lame, tapi membe tu sikit pun x ingat kat ko
-mesti pura-pura belek enpon, buat-buat baca msg or konon2 taip ntah pape kat enpon tu

** salah naik bas..sepatut nya ko naik bas U244 tapi ko naik U209..
-turun balik pas tu cek enpon lagi..konon2 msg membe ko suh amek sambil jalan meninggalkan bus stop...

**perempuan kalau sorang dan jalan melintasi sekumpulan lelaki yang ramai..walaupun lelaki tu sikit pun x pandang ko tapi ko
- jalan-jalan melintasi sekumpulan lelaki tersebut sambil cek enpon, walhal skrin enpon memang nyata gelap kerana xde msg yang baru masuk.

ADE LAGI KE??? SILA SAMBUNG...

Saturday, August 20, 2011

Untuk wanita-wanita yang nak sihat JANGAN KETERLALUAN SANGAT


1.Terlalu lama berdiri - merosakkan tulang. Urat - urat sekitar kaki menjadikembang. Liang vagina sentiasa basah.


MSN Onion Icons
2. Terlalu lama duduk - merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.
MSN Onion Icons
3. Terlalu lama berjalan - merosakkan urat. Dalam pada itu haid akan menjadi tidak teratur dan tidak menentu masanya.

MSN Onion Emoticons
4. Terlalu lama melihat - merosakkan darah. Darah haid menjadi lebih kotor dari kebiasaannya.



MSN Onion Icons

5. Terlalu banyak tidur - merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh.Selalu berangan-angan. Urat - urat disekitar rahim menjadi tidak kuat. Mudah dijangkiti kemandulan.


MSN Onion Icon
6. Terlalu riang/gembira - merosakkan usus. Mudah dijangkiti keputihan pada liang vagina.

Onion Icons

7. Terlalu kerap marah - merosakkan hati. Cepat kelihatan tua.

Onion Emoticons

8. Terlalu banyak berfikir - merosakkan limpa. Kulit muka cepat berkedut. Haid tidak menentu & dalam waktu tidur kerap mengalami sentakan kaki atau tangan. Kesihatan rahim sekitarnya mudah terjejas.

MSN Onion Emoticon Set

9. Terlalu banyak bersedih - merosakkan jantung.

MSN Onion Icons

10. Terlalu merana - merosakkan paru-paru.

Onion Emoticon

11. Terlalu takut - merosakkan ginjal. Apabila fungsi ginjal terjejas, bolehmengakibatkan gejala kencing manis dan lemah jantung.

MSN Onion Emoticon

12. Terlalu kerap terkejut - merosakkan pundi hempedu. Gejala pening kepala kerap dialami. Haid menjadi tidak menentu dan pendarahan yang terkadang terlebih.


MSN Onion Icons
13. Terlalu banyak makan - merosakkan pencernaan. Mudah mengalami keletihan,malas dan selalu mengantuk. Liang vagina kurang bersih (semakin banyak 'ragam' lauk/makanan yang dimakan, semakin terjejas kesihatan dan kebersihan liang vagina)


Onion Emoticon
14. Terlalu banyak minum minuman berais - merosakkan otot & lambung. Badan dan payudara menjadi lembik. Berat badan meningkat. Mudah diserang penyakit & tidak kelihatan awet muda
.
.
.MSN Onion Emoticons
.
mencik r cam ni
.
.
.
.
15. Terlalu banyak masa lapang - merosakkan fikiran. Kelapangan masa yang terlalu banyak menimbulkan berbagai khayalan dan menimbulkan berbagai penyakit jiwa, kecuali masa lapang diisi dgn aktiviti hidup yg positif .


Onion Emoticons





pstttt*** bila terlalu-terlalu xboleh jugak..tak buat tak leh jugak..hueee seme xleh



Janda sedar disamun setelah mengadakan seks dgn suspek- wth??

SHAH ALAM - Hasrat seorang janda untuk berpacaran dengan seorang lelaki Australia berkecai apabila dia bukan sahaja menjadi mangsa samun malah terpaksa hidup dalam ketakutan selepas diugut supaya menyerahkan RM30,000 jika tidak mahu gambarnya dalam keadaan mengaibkan tersebar.

Kejadian 11 Ogos lalu itu berlaku apabila ibu kepada empat anak berusia lingkungan 30-an tersebut menginap di sebuah hotel di Sepang bersama lelaki tersebut.

Lebih malang apabila barangan berharga seperti jam tangan Rolex dan barang kemas miliknya dilarikan suspek. Barangan tersebut merupakan hadiah daripada arwah suaminya yang telah meninggal dunia enam tahun lalu.

Difahamkan, mangsa mendakwa telah mengadakan hubungan seks bersama suspek di hotel tersebut sebelum dia tidak sedarkan diri sebaik diberi sejenis minuman oleh suspek. Suspek turut mengugut mangsa memberinya RM30,000 jika tidak mahu gambar bogelnya yang diambil di hotel itu disebarkan.

Episod malang wanita itu bermula apabila dia berkenalan dengan seorang lelaki menyamar sebagai warga Australia bergelar Richard di satu laman sosial di Internet sejak empat bulan lalu.

Selepas bertukar-tukar maklumat, kedua-dua mereka akhirnya bersetuju untuk bertemu selepas suspek mendakwa akan datang ke sini melalui Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), Sepang 11 Ogos lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah (gambar kecil) berkata, kemuncak perkenalan mangsa apabila mangsa yang teruja dengan berita itu bergegas ke LCCT untuk menyambut ketibaan kekasihnya tersebut.

Katanya, sebaik tiba, mangsa telah diajak untuk menginap di sebuah hotel di Sepang.

"Mangsa kemudian memberitahu yang mereka telah mengadakan hubungan seks sebelum dia tidak sedarkan diri selepas diberi sejenis minuman.

"Mangsa hanya dibawa keluar apabila pihak pengurusan membuka pintu bilik selepas curiga penghuninya tidak muncul-muncul. Ketika itu mangsa dalam keadaan terbaring di atas katil sebelum dibawa ke hospital," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Tambahnya, sebaik sedar di hospital, mangsa mendapati barangan berharga seperti jam Rolex dan barang kemas miliknya lesap.

Menurut Mohd. Adnan, tidak lama selepas kejadian itu, suspek telah menghubungi mangsa dan memintanya membayar RM30,000 jika tidak mahu gambar yang mengaibkannya disebarkan.

"Mangsa yang cemas kemudian telah membuat laporan dua hari kemudian dan polis telah menubuhkan satu pasukan khas untuk mengesan suspek yang menggunakan pasport palsu untuk menyamar sebagai warga Australia itu," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 384/380 Kanun Keseksaan iaitu peras ugut dan curi dalam bangunan.




BEN ASHAARI NAK BLOG DENGAN SEGERA

Santai Bersama BEN ASHAARI

klik banner ben untuk join

Hanya sampai pukul 2  petang ni saja ( 20 ogos 2011 ) . Pastu tutup dan mulakan segmen yang sebenarnya berdasarkan blog blog yang dikumpulkan ..
so korang xmo ke????

“Erin Mengaku Salah Bertindik, Tapi Janganlah Menghukum” – Erin Malik.


Kini timbul pula kontroversi mengenai pelakon muda, Erin Malik, 17 yang secara terbuka menunjukkan tindik pada bahagian lidah di sebuah rancangan televisyen swasta, baru-baru ini. Ekoran daripada pendedahan itu, ramai pihak yang mula menghukum serta melemparkan kata-kata berunsur penghinaan terhadap Erin Malik. Ada yang mendakwa Erin Malik merupakan gadis yang amat sosial, malah tak kurang juga yang melabelkan pelakon muda ini sebagai “rosak”.
Walau bagaimanapun, pertemuan Erin Malik bersama OHBULAN! di pelancaran program raya TV3 & TV9 di One Utama, Damansara, tengah hari tadi secara langsung membuka isi hati yang selama ini terbuku dalam diri pelakon remaja ini. Ikuti temubualnya selepas ini.
“Ada orang cakap I jadi macam ni kerana bapa I kahwin lain, ada yang mendakwa I jenis sosial & bermacam lagi yang dilemparkan kepada I. I mengaku buat salah kerana bertindik di lidah,  I mengaku adakalanya diri ini memang nakal, suka memberontak & sebagainya. Tetapi, I bukan jenis sosial.
“I jenis yang buat salah sekejap je, lepas tu insaf balik. Sebagai remaja, ada perkara yang dilakukan oleh I merupakan benda yang tidak dirancang. Kejap nak buat itu, kejap nak buat ini. Keluarga juga tau apa yang I lakukan, mereka tetap menegur I. Cuma, ada masanya apabila I geram, I akan rebel,” kata Erin Malik dalam nada serius.

Erin Malik Paparkan Bahagian Lidah Yang Ditindik Dalam Sebuah Program TV.
“Walau bagaimanapun, Erin akan tanggalkan tindik ini apabila terlibat dengan lakonan,” jelas Erin Malik mengenai tahap profesional sebagai pelakon.
Erin Malik memaklumkan bahawa dia bersikap positif terhadap apa sahaja dakwaan dan hinaan yang dilemparkan oleh orang ramai terhadap dirinya.
“Erin tak marah, mungkin daripada luar orang nampak Erin ni jahat. Tapi, Erin minta kepada mereka yang tidak mengenali diri ini secara peribadi, supaya jangan cepat menjatuhkan hukuman kepada Erin. Kepada sesiapa yang salah faham, anda boleh dapatkan penjelasan penuh daripada Erin seperti dipaparkan dalam rancangan tv berkenaan,” kata Erin Malik yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), tahun ini.
sumber :ohbulan

Friday, August 19, 2011

Susah Jadi Perempuan!!!!!!!!!!!!!!!

1.“Aduh, situ tutup, sini tutup. Susah la gini. Apasal laki-laki mudah saja. Tak pakai baju pun takpe. Perempuan auratnya lagi banyak.”

2.“Kenapa la kita para isteri ni nak keluar kena minta izin dari suami kita, padahal suami kita nak keluar kemana-mana pun tak bagitau kita takpe pulak.”

3.“Jika kita ikut faraid dalam hal pusaka, rugilah kita. Sebab bahagian harta pusaka perempuan lagi sedikit berbanding harta yang anak lelaki dapat. Kami mahu keadilan!”

4.“Kenapa Allah jadikan wanita mengandung dan rasa sakitnya nak melahirkan anak. Suami kita rileks saja? Masa buat anak carilah kita, masa nak beranak kita tanggung sendiri!”

5.“Islam kata kita perempuan wajib taat pada suami, tapi ada islam cakap suami perlu taat pada isterinya? Mana keadilan pada kaum hawa?”

6.“Bila nak cerai je, suami yang boleh jatuhkan talak. Kenapa isteri tak bolek ceraikan suaminya? Kenapa?”

7.“Wanita takleh nak beribadat macam lelaki, sebab bila kita ada haid dan nifas, takleh nak solat dan puasa. Ingat perempuan ni suka ke tak solat dan puasa?”.



Dan kemudian datanglah pertubuhan dan organisasi yang membela kaum wanita, dan menuntut hak samarata antara gender, mengekploitasi fahaman wanita yang terjejas akidahnya dek kerana disogok pertanyaan. Kaum lelaki pula cakap, “Ah, mujur aku ni lelaki!”

Tunggu..! Istigfarlah pada wanita yang ada perasaan seperti di atas. Mujur ada seorang lelaki yang bukanlah seorang ustaz namun amat yakin bahawa Allah itu Maha Adil. Dia tidak mampu menuturkan sabda Rasulullah s.a.w dan petikan dari ayat Al-Quran, namun dengan keimanan dan ilmu sedikit yang dia ada diolah untuk menjawab soalan-soalan melampau itu.



1.“Cik adik, Islam lah yang mengangkat aurat wanita. Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang teraman dan terbaik. Awak ada emas dan permata, adakah awak nak letak terdedah ditepi laluan lalu lalang atau disimpan dirumah agar tiada siapa melihat perhiasan itu? Ok, jika awak letakkan perhiasan tadi dikalangan orang, agaknya apa akan jadi dengan barang perhiasan tadi? Lelaki, yang utama hanyalah bawah pusat ke lutut tapi awak? Saya tidak dapat melihat kulit anda pun kecuali muka dan tangan! Awak tak mungkin akan terangsang nafsu tengok saya hanya berseluar pendek ke lutut? Jangankan saya, tapi tok imam akan tercabut serbannya jika tengok awak hanya pakai seluar pendek!”

2.“Ok, isteri perlu taat pada suami. Jadi, lelaki apa? Suami perlu wajib taat juga kepada ibunya tiga kali lebih utama dari ayahnya, walaupun di sudah berkeluarga. Isteri tidak perlu lagi, taatnya hanya pada suami. Kenapa awak perlu taat pada suami? Kerana suami kalian lah yang menanggung dosa yang kalian lakukan!”

3.“Betul ke wanita menerima warisan pusaka lagi sedikit daripada lelaki? Tapi kan, harta itu memang hak untuk wanita itu dan dia berhak lakukan apa saja yang dia mahu. Shh.. jangan kongsi dengan sape-sape walaupun suami. Tak kesian pada lelaki ke, dia perlu membahagikan harta pusaka itu kepada isteri dan anak-anaknya. Kalo isteri dia ramai, anak dia ramai, harta pulak secebis, tak merasa lah jawabnya!”

4.“Tahniah la sebab awak dapat mengandung dan melahirkan. Setiap kali awak begitu, wanita itu didoakan oleh sekalian makhluk dan malaikat! Beruntungnya awak! Andaikan awak meninggal pula masa beranak tu, percayalah… itu mati syahid dan ganjarannya syurga. Ya, syurga menanti awak! Sebab tu tak ramai orang wanita meninggal masa melahirkan, malah beranak 15 kali pun sihat sampai ke tua!”

5.“Akhirat nanti, saya dan lelaki lain didunia ini akan diminta bertanggungjawab keatas empat jenis wanita. Siapa? Mereka ialah isteri saya, ibu saya, anak perempuan saya dan adik perempuan saya. Tahu maksudnya? Awak nanti di akhirat, awak akan dibantu oleh empat lelaki! Siapa mereka? Mereka ialah suami, ayah, adik atau abang malah anak lelaki awak!”

6.“Nak beribadat macam lelaki? Ingat mudah ke nak dapat syurga? Sedarlah, awak sebagai wanita boleh masuk sebarang pintu syurga yang awak sukai. Ya, dah la syurga, ada pilihan pula hanya dengan empat cara. Apa itu? Solat lima waktu, berpuasa bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dan tahu apa satu lagi? Taat pada suami awak. Itu saja asasnya!”

7.“Saya, seorang lelaki wajib berjihad fisabilillah. Awak, seorang wanita jika taat akan suaminya,dan menunaikan tanggungjawabnya kepada Allah, maka awak akan turut menerima pahala setara seperti pahala orang pergi berjihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata!”

Thursday, August 18, 2011

Ajoi Buat Bunyi Buaya

Satu hari dalam kelas Darjah 1, SKPR.

Cikgu : Baik anak-anak murid…. pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan. Pancis, macam mana bunyi ayam berkokok?
Pancis : Kok kokk kokkkkk!!!!!
Cikgu : Bagus Pancis… Sumardi, buat bunyi kucing pula..
Sumardi : Meowwww
Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya…. Ajoi, buaya bagaimana pula bunyinya?

Ajoi : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer…? Abang temankan ya…
Cikgu : Bunyi buaya apa tu???
Ajoi : Buaya darat cikgu!

Pengantin baru dibaham jerung

TINGGAL KENANGAN... perkahwinan Redmond dengan Gemma baru-baru ini.
VICTORIA (Seychelles): Percutian dan bulan madu pasangan pengantin baru di pulau peranginan di Lautan Hindi bertukar tragedi apabila seorang daripada mereka maut dibaham ikan jerung, semalam.
Baru berkahwin 11 hari lalu, Ian Redmond, 30, menjadi mangsa serangan ganas ikan jerung di depan isterinya.

Media melaporkan, Redmond sedang leka berenang kira-kira 30 meter dari pantai apabila dia tiba-tiba menggelepar dan menjerit meminta tolong.


Pasangannya, Gemma Houghton, dari Wigan, England, berbaring di pantai apabila dikejutkan dengan jeritan Redmond.

Gemma, 27, panik melihat suaminya dibaham ikan ganas itu.


Beberapa nelayan berjaya menarik Redmond ke sampan dan membawanya ke pantai.



Saksi berkata, lelaki terbabit cedera parah akibat gigitan ikan jerung berkenaan.

Katanya, ikan paus itu membaham sebahagian besar daging pada tubuh Redmond menyebabkan dia kehilangan banyak darah.



Katanya, Redmond menghembus nafas terakhir sebelum sempat pasukan paramedik tiba.

“Isteri lelaki itu hanya mampu menjerit dan menangis di sisi mangsa,” katanya.


Serangan jerung semalam adalah yang kedua dalam tempoh dua minggu di Pulau Praslin, Seychelles.


Ia terletak kira-kira 32 kilometer dari tempat Putera William dan Kate Middleton berbulan madu baru-baru ini.


Saksi berkata, Redmond kehilangan sebahagian besar kaki kirinya sehingga dia dapat melihat tulang paha mangsa.


“Seorang wanita meluru dan mula menjerit memberitahu mangsa adalah suaminya,” katanya.


Seorang penduduk tempatan berkata, Redmond berenang tidak jauh dari kawasan pantai apabila serangan berlaku.


“Tangannya dibaham jerung dan sebahagian daripada tubuhnya juga hilang.


“Air di kawasan itu merah akibat darah mangsa,” katanya. - TS

Wednesday, August 17, 2011

Wordless wednesday # # Justin Bieber a.k.a bubur


Wajah penyamun simbah asid


KUALA LUMPUR: Polis kini memburu beberapa suspek dipercayai terbabit dalam dua kes simbah asid berasingan di ibu negara baru-baru ini, namun menafikan suspek individu yang sama menggemparkan negara dengan beberapa kes simbah asid awal tahun ini.

Satu kes berkenaan berlaku pada 26 Julai lalu, menyebabkan seorang lelaki yang bekerja sebagai penghantar surat dirompak RM18,000 milik syarikatnya selepas disimbah cecair selepas keluar tandas di sebuah stesen minyak di Batu 2 1/2, Jalan Sungai Besi, di sini.

Pada 8 Ogos lalu, seorang lelaki berusia 27 tahun pula melecur pada muka selepas disimbah asid ketika dihampiri tiga lelaki ketika berjalan berseorangan di Wisma Bumi Raya, Jalan Raja Laut dan sehingga kini mangsa masih dirawat di hospital.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa, dalam kenyataannya di sini, semalam, berkata berdasarkan siasatan terhadap kedua-dua kejadian berkenaan, polis menafikan sama sekali kes itu kaitan dengan siri kejadian menyimbah cecair sebelum ini.

“Jenis cecair digunakan dalam kes ini berbeza dengan cecair kejadian lalu. Siasatan juga mendapati ciri-ciri suspek berbeza dengan gambaran suspek kes simbah asid sebelum ini. “Polis berusaha menyelesaikan kes ini secepat mungkin dengan meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian, mengesan saksi termasuk menemuduga mangsa bagi tujuan mendapatkan gambaran jrupa bentuk fizikal suspek,” katanya.

Menurutnya, setakat ini polis membuat lakaran wajah seorang suspek rompakan yang menggunakan asid di stesen minyak berkenaan.

“Polis memohon kerjasama orang ramai yang melihat kejadian atau mengenali wajah suspek tampil memberi maklumat dengan menghubungi mana-mana balai polis berhampiran atau menghubungi terus Rakan Cops melalui 03-21159999,” katanya.

Seorang pegawai perubatan terbaring menunggu bantuan setelah ambulans yang membawa seorang pesakit terbalik dalam kemalangan di persimpangan Seri Negeri - MITC, Ayer Keroh, Melaka, kelmarin.



MELAKA 16 Ogos – Seorang doktor, jururawat dan pesakit wanita parah apabila ambulans yang mereka naiki dirempuh sebuah teksi di persimpangan lampu isyarat Seri Negeri-MITC, Ayer Keroh di sini semalam.

Bagaimanapun, dalam kejadian pukul 6.50 petang itu, pemandu ambulans dan seorang pembantu perubatan yang menaiki ambulans itu serta pemandu teksi, hanya cedera ringan.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Melaka Tengah, Asisten Supritendan V. Gunasegaran berkata, kemalangan berlaku ketika ambulans itu dalam perjalanan menghantar pesakit ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dari Hospital Melaka.

Menurut beliau, sebaik sahaja tiba di simpang empat lampu isyarat itu, sebuah teksi yang datang dari arah MITC menghala ke Seri Negeri gagal dikawal lalu merempuh ambulans tersebut.

“Akibat rempuhan itu, doktor dan jururawat yang mengiringi pesakit wanita di dalam ambulans mengalami cedera parah. Kesemua mereka dibawa ke HKL untuk mendapat rawatan lanjut,” katanya.

Difahamkan, pesakit yang menaiki ambulans itu ialah mangsa samun yang ditetak dan perlu dirujuk ke HKL untuk rawatan lanjut.

Sementara itu, seorang saksi, Tan Bun Han, 40 berkata, ketika kejadian dia berada di belakang ambulans tersebut namun terpaksa berhenti di persimpangan apabila lampu isyarat bertukar merah.

“Tiba-tiba, saya nampak sebuah teksi muncul dari arah MITC lalu merempuh bahagian belakang kiri ambulans yang menghala ke arah plaza tol Ayer Keroh.

“Rempuhan kuat itu menyebabkan ambulans tersebut hilang kawalan lalu terbalik ke sebelah kanan jalan,” katanya.

Polis menyiasat kes ini di bawah Seksyen 43(1)(a) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Tuesday, August 16, 2011

Perkara-perkara yang membatalkan puase masa kecik2 PART 2

1.jangan kau mandi, mandi pagi aje boleh...

haaa....ini memang parah..balik sekolah tengah panas2 tu memang hati gedik aje nak g mandi...kalo mandi t kakak aku citer kat orang lain yang puase aku batal...padahal mandi aje pun...tengahari kot...

 2. jangan pakai or xleh tengok benda seksi
seksi yang aku faham dulu mase kecik2 adalah perempuan...walau lelaki tu x pakai baju aku xde cakap die seksi, cume aku cakap eeeee x pakai baju, x malu..kalo perempuan pakai skirt aku akan labelkan die seksi....

3.siang xleh tidur
penat cam mane pun jgn tido...ko kalo ko tidur siang sok mesti ade ejek2 ko x puase....pasal kakak aku hebahkan...padahal die boleh aje tido.....
kakak aku : aku tetido..xpe x sengaja...
=,=''

 4.jangan korek idung atau korek telinge
yang ni aje aku ase ape yg kakak aku kate tu betul..xleh korek idung atau telinga...yang semua menyimpang

PART 1

Monday, August 15, 2011

Nok Mitok Tiang Gol Baru



Sakit Hilangkan Dosa-dosa kecil

zainab  : sakit kepale la...berpinar2 rasa mate niOnion Icon
abot : xpe...ucap alhamdulillah..x baik ko mengeluh
sakit tu menghapuskan dosa-dosa kecil ko tau tak??????????????Onion Icons
zainab  : yeke??? mane ko tauMSN Onion Emoticon
abot :aku bace kat plastik ubatMSN Onion Icons
zainab : Onion Icon

Selebriti Berdarah Asia PART 2

Naomi Campbell
Her paternal grandmother is Chinese.

Dean Cain
A quarter Japanese.






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...